رئیس اتاق اصناف استان مرکزی:
رئیس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: دغدغه های زیادی برای هفته های آینده وجود دارد که باید در این خصوص بررسی های بیشتر انجام شود.
کد خبر: ۷۹۹۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳ 24 November 2019

به گزارش تابناک مرکزی نقل از دیار آفتاب جمشید زند رئیس اتاق اصناف استان مرکزی در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی گفت: در طول یک هفته ای که سهمیه بندی بنزین گذشته ۲۰۷ بازرسی،۹ گشت سیار انجام شده که هم اکنون این نظارت ها با جدیت ادامه دار هستند.

وی افزود: در سامانه ۳۸۲۰ دغدغه مهم مردم افزایش قیمت آژانس ها و تاکسی ها است که لازم به ذکر است افزایش قیمت آژانس ها متاثر از افزایش قیمت بنزین نیست بلکه در روند مشخصی این کار انجام شده است.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی با اشاره به افزایش قیمت گوجه در اراک بیان داشت: در خصوص افزایش قیمت گوجه این نکته قابل توجه است که بخش مهم این افزایش قیمت به دلیل تغییر فصلی است ولی بخشی از آن می تواند مرتبط با بنزین باشد.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه استان مرکزی در حوزه میوه جات استانی وابسته است و باید کرایه باری برای حمل و نقل میوه جات داشته باشد مقداری افزایش قیمت میوه را شاهد بودیم که در صدد مدیریت آن هستیم.

زند با بیان اینکه باید برای کنترل بازار بررسی های بیشتر به عمل آید افزود: دغدغه های زیادی برای هفته های آینده وجود دارد که باید در این خصوص بررسی های بیشتر انجام شود.

وی تصریح کرد: همچنین نگرانی هایی در خصوص شرکت های تولیدی وجود دارد که برخی از آنها یا ثبت سفارش ندارند و یا اینکه اجناس خود را تحویل نمی دهند و آن را موکول به چند روز آینده می کند که باید در این خصوص هم بررسی به عمل آید.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مرکزی:

هیچ گونه کمبود کالا و افزایش قیمت در استان مرکزی مشاهده نشده است

محمدرضا حاجی‌پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز در این نشست گفت: پنج نشست ستاد تنظیم بازار هفته گذشته در مرکز استان برگزار شده و در بررسی ها و نظارت‌هایی که از شهرستان های استان انجام شده، هیچگونه کمبود کالا و افزایش قیمت کالا در بازار استان مشاهده نشده‌است.

وی افزود: در بازرسی های انجام شده تعدادی تخلفات در بازار توسط بازرسان این سازمان مشاهده و با آنها برخورد قانونی انجام شده‌است.

حاجی پور اظهار داشت: بر اساس گزارش فرمانداران شهرستان‌های استان مرکزی مجموع اصناف و فروشگاه‌های استان همکاری لازم را در عرضه کالا با مردم داشته و کار خود را به درستی انجام داده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به نظارت بر حمل و نقل درون شهری بیان داشت: کرایه حمل در استان افزایش نیافته و گشت های مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، پلیس راهور و سازمان تاکسیرانی برای نظارت بر قیمت‌ها در سطح شهر در حال انجام‌است.

وی با اشاره به ذخیره سازی انبارها گفت : بر اساس آخرین گزارش ستاد تنظیم بازار کشور، ۱۰ میلیون تن کالای اساسی در کشور ذخیره سازی شده و در ماه‌های آینده نیز کمبودی در عرضه این کالاها وجود ندارد.

حاجی پور خاطر نشان کرد: استان مرکزی از جمله استان های برتر در حوزه تنظیم بازار بوده و تخلفاتی که در این زمینه در استان انجام شده کمتر از سایر استان ها بوده‌است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار