مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: فعالیت بالای جریان‌های فکری رادیکال و ضدانقلاب در دانشگاه رازی گویای این است که حمایت‌های ویژه‌ای از سوی برخی مسؤولان استانی و کشوری می‌شود آن‌ها اهدافشان را از طریق تشکل‌های اسلامی همچون انجمن فرهنگ و سیاست جلو می‌برند.
کد خبر: ۸۰۱۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰ 01 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس ، بدخواهان انقلاب و جریان‌های فکری رادیکال به خوبی می‌دانند، برای آنکه بتوانند فرهنگ و نگاه جامعه را تغییر بدهند باید به کدام سو حرکت کنند و کدام نقطه را هدف قرار دهند؛ دانشگاه سال‌هاست به خواستگاهی برای آنان تبدیل شده تا به اهدافشان برسند، هراز چندگاهی نیز به بهانه‌ای با صدور بیانیه و یا اغتشاش به تخریب و ساختارشکنی دست می‌زنند تا جامعه را ملتهب کرده و مردم را علیه مردم بشورانند. البته این بخش کوچکی از فعالیت آن‌هاست اما همین بخش کوچک گاهی معجزه می‌کند و می‌تواند جامعه‌ای اصلاح یا ویران کند، چرا که جامعه نخبه و دانشجو می‌توانند جریان‌ساز و بلندگوی خوبی باشند. از این روست که جامعه انقلابی و دانشجویان خط اول جبهه نرم باید هوشیار بوده و به هنگام عمل کنند.

در گفتگوی تفصلی زیر مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه رازی به موضوع جریان‌های فکری رادیکال در این دانشگاه پرداخته که امید است مسؤولان در رده‌های آموزشی و فرهنگی بدان اهتمام داشته و اصلاح صورت دهند.

فارس: جریان‌های فکری رادیکال چگونه به دانشگاه رازی راه پیدا کردند؟ چتر حمایتی این‌ها از سوی چه کسی کشیده می‌شود؟

صالحی: فعالیت بالای جریان‌های فکری رادیکال و ضدانقلاب در دانشگاه رازی گویای این است که حمایت‌های ویژه‌ای از سوی برخی مسؤولان استانی و کشوری می‌شود آن‌ها اهدافشان را از طریق تشکل‌های اسلامی همچون انجمن فرهنگ و سیاست جلو می‌برند.

امسال با شروع سال تحصیلی مجددا عکس میرحسین موسوی را در سایز بزرگ روی بنر چاپ کرده و در دانشکده علوم اجتماعی نصب کرده بودند.

البته در کنار این‌ها نباید از حمایت مسؤولان دانشگاهی غافل شویم؛ مع‌الاسف ریاست دانشگاه رازی نیز از انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه حمایت بی‌چون و چرایی دارد. ایشان از ابتدای تاسیس این انجمن، آن‌ها را مورد حمایت ویژه خود قرار داده و در طول این سال‌ها زیرچتر حمایتی ایشان فعالیت کرده‌اند؛ به عنوان مثال انجمن مذکور سال گذشته عکس سران فتنه را در بردهای تبلیغاتی شان کار کرده بودند.

فارس: باتوجه به مصوبه 298 شورای امنیت ملی نصب تصاویر سران فتنه ممنوع است آیا دانشگاه اقدامی انجام داد؟

صالحی: بسیار به دنبال این بودیم که دانشگاه اقدام متقابل صورت دهد و با آن‌ها مطابق قانون برخورد کند اما ریاست دانشگاه همچون گذشته برخورد خاصی نداشتند و فقط تعهد گرفتند که دیگر تکرار نکنند.

امسال با شروع سال تحصیلی مجددا عکس میرحسین موسوی را در سایز بزرگ روی بنر چاپ کرده و در دانشکده علوم اجتماعی نصب کرده بودند.

شکایتی از سوی بسیج دانشجویی در این خصوص تنظیم و به شورای نظارت بر تشکل‌ها که به ریاست شخص رییس دانشگاه و دوعضو دیگر یعنی آقای آژیر نماینده وزارت علوم و آقای قلندری نماینده نهاد رهبری، برگزار می‌شود، ارسال کردیم.

فارس: نتیجه شکایت به سرانجام رسید یا مجدد نگاه حمایتی ریاست مانع از اجرای قانون شد؟

صالحی: در ابتدای سال‌جاری جلسه‌ای برای بررسی شکایت بسیج دانشجویی در شورای نظارت بر تشکل‌ها تشکیل می‌شود که ماحصل آن جلسه اینگونه می‌شود که به پیشنهاد دکتر اعلمی هیأت منصفه‌ای تشکیل بشود تا رای عادلانه و منصفانه صادر شود، البته این تصمیم در جلسه شورای نظارت هیچ معنی دیگری جز اینکه نخواهند برخوردی با اقدامات غیرقانونی این تشکل انجام بدهند، ندارد؛ مطابق قانون در صورت تخلف دوم باید برخورد محکم‌تری صورت بگیرد.

علی‌ای‌حال باید این هیأت منصفه در ابتدای سال تحصیلی تشکیل می‌شد و رای به اصطلاح عادلانه صادر می‌کرد که این اتفاق صورت نگرفت و پس از ۲ماه و نیم اتلاف زمان یکشنبه هفته گذشته جلسه هیأت منصفه را برگزار می‌کنند(هیأت منصفه سه عضو ثابت دارد و از یک حقوق‌دان، دو عضو استاد که ریاست دانشگاه یکی را به صورت مستقیم خودش انتخاب می‌کند و عضو دیگر را به صورت غیرمستقیم و با اراء هیأت رییسه انتخاب می‌شود، معاون فرهنگی دانشگاه و دو عضو دانشجو تشکیل می‌شود.)

بعد از گذشت دو ماه و نیم تشکیل هیأت منصفه حال نوبت به انتخاب دو عضو دانشجو بود که باید به رای اعضای هیأت گذاشته می‌شد.

ترکیب اعضای جلسه به گونه‌ای بود که در رای‌گیری، گزینه‌های مطلوب ریاست دانشگاه رای نمی‌آوردند، ریاست دانشگاه به بهانه عدم حضور برخی اعضا عنوان کردند که رای‌گیری نمی‌کنیم و به جلسات آتی آن را موکول می‌کرد.

این در حالی است که طبق آیین‌نامه اگر نصف به علاوه یک نفر عضو حاضر باشند جلسه رسمیت پیدا می‌کند، بعد از مطرح کردن این بند از آیین‌نامه ایشان اعلام کردند که من و دکتر سلیمی (معاون آموزشی) از جلسه خارج می‌شویم تا جلسه از رسمیت خارج بشود، این در حالی بود که یک ساعت هم از زمان جلسه گذشته بود.

همه این‌ها برای این بود که این اتفاقات مطلوب جریان خاصی قرار بگیرد و به نفع فلان حزب و گروه تمام بشود.

بعد از تذکر مجدد این بند از آیین‌نامه در خصوص رسمیت جلسه، ریاست دانشگاه بلافاصله با دو عضو دیگر هیأت منصفه تماس برقرار کردند و گفتند که بدون فوت وقت حتی اگر کلاس هم دارند تعطیل کنند و در جلسه حضور پیدا کنند و در رای‌گیری شرکت داشته باشند.

بعد از گذشت زمان طولانی و حضور این دو عضو نوبت به رای‌گیری دانشجویان برای هیأت منصفه رسید، مدیر فرهنگی دانشگاه لیستی ۱۴ نفره را با مشخص کردن حزب آن‌ها که کدام دانشجویان بسیجی و کدام یک از افراد مدنظر مدیریت فرهنگی است به عمد و با قصد و غرض معرفی کرد که اعضای هیأت منصفه به گزینه‌های مطلوب مدیریت فرهنگی رای بدهند. در واقع این نوع رای‌گیری در هیأت منصفه دانشگاه به نوبه خودش جالب و ته مهندسی کردن انتخابات بود.

فارس: گفته می‌شود برخی معاونان و مسؤولان دانشگاه رازی از جریان‌های فکری رادیکال حمایت می‌کنند و اعتقادی به شرکت در تجمعات علیه آشوبگران ندارند آیا صحت دارد؟

صالحی: در خلال همین جلسه که در سوال پیشین توضیح دادم آقای قلندری نماینده نهاد رهبری مساله‌ای را در خصوص حضور معاونین ریاست دانشگاه در راهپیمایی‌ها و تجمعات مردمی علیه آشوبگران عنوان می‌کنند و با برخورد دکتر سلیمی(معاون آموزشی) مواجه می‌شوند و خطاب به آقای قلندری می‌گویند: نخیر، این‌چنین نیست؛ ما راهپیمایی‌های ملی را شرکت می‌کنیم، اما راهپیمایی‌های من درآوردی مثل ۹ دی و ... را اگه دلمان بخواهد شرکت می‌کنیم. در این جلسه بحث بالا می‌گیرد و دکتر سلیمی حمایت خودش را از فتنه ۸۸ اعلام می‌کند و ریاست دانشگاه نیز بر نظر معاونش صحه گذاشته و آن را تایید می‌کند.

فارس: موضوع انتخابات نشریات از دیگر اتفاقات پر سر و صدای دانشگاه رازی بود و گفته می‌شد به خاطر مسائل حزبی انتخابات را لغو کردند، توضیح می‌دهید؟

صالحی: حمایت دیگر دکتر اعلمی از انجمن فرهنگ و سیاست در مساله انتخابات نشریات و مسؤول نشریات دانشجویی بود.
در اسفندماه ۱۳۹۷ انتخابات نشریات را به بهانه کوچک و خطای کارشناسی که انجام شده بود لغو می‌کنند؛ طبق آیین‌نامه حداقل باید هفت روز فاصله بین روز رای‌گیری و انتشار لیست اعضا وجود داشته باشد که کارشناس مربوطه در اینجا ۶ روز و ۱۲ساعت محاسبه می‌کند و به‌خاطر همین خطای کارشناسی این انتخابات را لغو می‌کنند.

فارس: جریان برکناری‌ها و نقش فائزه هاشمی از جریان رادیکال و ضدانقلاب در دل دانشگاه رازی چه بود؟

صالحی: به خاطر فشارهای سیاسی برخی گروه‌ها در دانشگاه و نفوذ افرادی مثل کامفیروزی به داخل وزارت علوم، نتیجه لغو انتخابات نشریات می‌شود برکناری دکتر زینی‌وند و روی کارآمدن دکتر تفکری. دکتر تفکری استاد راهنمای اقای ابراهیم اسکافی است؛ ابراهیم اسکافی کسی است که در سال ۸۸ محکومیت امنیتی دارد و به خاطر احیای انجمن‌های اسلامی استان مورد حمایت ویژه خانم فائزه هاشمی قرار می‌گیرد، زمانی که اسکافی در مصاحبه پذیرش دکتری رد می‌شود با دستور فائزه هاشمی به‌عنوان دانشجوی دکتری پذیرفته می‌شود.

اسکافی علاوه بر این‌ها مترجم مقالات ضددین و عدم وجود خدا هم هست و در حمایت از هم جنس‌بازی مقالات زیادی ترجمه کرده است.

با وجود کارنامه سیاهی که ابراهیم اسکافی دارد اما مسؤولان دانشگاه وی را بعد از لغو انتخابات نشریات به عنوان مسؤول نشریات دانشگاه انتخاب می کنند.

فارس: سرانجام کمیته ناظر بر نشریات چگونه شد؟ چه اتفاقی در جلسه شورای نظارت بر نشریات افتاد؟ آیا مجددا نقض قانون شکل گرفت؟

صالحی: پس از گذشت ماه‌ها و تعیین اسکافی به‌عنوان مسؤول نشریات، دانشگاه در سال تحصیلی جدید اقدام به برگزاری جلسه بررسی درخواست‌های نشریات می‌کند تا انتخابات را برگزار کنیم.

باتوجه به اینکه کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی تشکیل نشده است مرجع رسیدگی به این درخواست‌ها شورای فرهنگی خواهد بود (در جلسه اول کمیته باید تمام درخواست‌هایی که از سوی دانشجویان و تشکل ها صادر می‌شود، بررسی شود) از سوی انجمن فرهنگ و سیاست ۸۰ نشریه برای شرکت در انتخابات نشریات دانشجویی دانشگاه به سرپرستی خود مجموعه درخواست داده می‌شود که زمینه انتشار بیش از ۹۰ درصد آن‌ها علمی می‌باشد با توجه به آیین‌نامه ناظر بر نشریات دانشجویی اگر مجموعه‌ای صاحب امتیاز حقوقی دارد، زمینه انتشارش باید متناسب با رویکرد مجموعه و مطابق با اساس‌نامه آن مجموعه باشد.

از طرفی تشکل‌های اسلامی که در دانشگاه شکل می‌گیرند تنها سه رویکرد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دارند و رویکرد علمی برای آن‌ها تعریف نشده است.

هنگامی‌که این بند از آیین‌نامه را در جلسه مطرح کردم، ریاست دانشگاه در جلسه عنوان کردند که این‌ها حالا اشتباهی کرده‌اند، ما به اینها دوباره فرصت بدهیم که مجدد زمینه انتشار نشریاتشان را تغییر بدهند. بیان این مطلب از سوی ریاست ابتدا یک بدعت در آیین‌نامه بود و در ثانی نقض قانون بود، در آیین‌نامه به صراحت بیان شده که در جلسه بررسی درخواست‌های نشریات باید مشخص بشود که فلان نشریه مورد قبول است یا نه؟! در واقع باید لیست اسامی نشریات برای انتخابات در همان جلسه بسته شود نه آن که بخواهند چشم‌پوشی از اشتباهی کنند.
هم و غم شورای فرهنگی این بود که ۸۰ نشریه تایید بشوند تا کمیته ناظر بر نشریات از اعضای مورد نظر آن‌ها انتخاب شوند. آقای اعلمی به شدت از اینها حمایت می‌کردند به طوریکه در مقابلم ایستادند و اتهام مهندسی کردن انتخابات را به من زدند. با وجود اینکه ۶ ساعت این جلسات به طول انجامید اما خوشبختانه اجازه ندادیم همچین بدعتی در آیین‌نامه اتفاق بیفتد.

انجمن فرهنگ و سیاست و برخی دیگر از جریان‌های همفکر با این‌ها در دانشگاه و خارج دانشگاه به صورت تروریستی عمل می‌کنند و به ترور شخصیت‌ها(ترور نرم) می‌پردازند.

ریاست دانشگاه صرفا به خاطر فشارهایی که از سوی برخی احزاب به او وارد می کنند چنین بدعت‌هایی در قانون می‌گذارد و به این طریق استقلال دانشگاه را زیر سوال می‌برد.

فارس: بیانیه‌ای که چندی پیش انجمن های اصلاح‌طلب دانشگاه‌های استان صادر کردند به جریان‌های حمایتی متصل است؟ ریشه این بیانیه به همین جریان باز می‌گردد؟

صالحی: بیانیه‌ای که چند روز گذشته توسط انجمن فرهنگ و سیاست و انجمن‌های اصلاح طلب دانشگاه‌های استان صادر شد به خاطر حمایت ریاست دانشگاه بوده؛ اگر ایشان اینگونه حمایت نمی‌کردند قطعا انجمن فرهنگ و سیاست اینقدر گستاخانه علیه امنیت کشور و حاکمیت بیانیه صادر نمی‌کردند.

تجمع غیرقانونی در درب دانشگاه فنی علیه انتخاب وزیر علوم، انتشار برنامه‌ها و تبلیغ برنامه‌های انجمن فرهنگ و سیاست در کانال های ضدانقلاب و مارکسیستی و کمونیستی چپ، از دیگر اتفاقاتی است که متاسفانه معاونت فرهنگی و مجموعه دانشگاه هیچ برخوردی با آن‌ها نداشته و منفعل عمل کرده‌اند.

انجمن فرهنگ و سیاست و برخی دیگر از جریان‌های همفکر با این‌ها در دانشگاه و خارج دانشگاه به صورت تروریستی عمل می‌کنند و به ترور شخصیت‌ها(ترور نرم) می‌پردازند.

در خصوص بیانیه هم بدین شکل است و باید اقدام قاطعانه و مناسب از سوی دانشگاه صورت بگیرد.

قطعا نمونه این بیانیه و شعارهای ساختارشکنانه علیه نظام در تشکل‌های اصلاح‌طلب دانشگاه‌های استان‌های دیگر نیز وجود دارد و باید هوشیار بود چراکه ضد‌انقلاب به‌دنبال کشاندن آشوب و بلوا به داخل دانشگاه‌ها است تا مباحث سال ۸۸ مجدد تکرار شود.

آن چه که واضح است این است که گروه‌های این‌چنینی هدفی جز مقصر نشان‌دادن حاکمیت ندارند و گرانی بنزین یا هر مساله‌ای را گردن نظام می‌اندازند در حالی که تصمیم گرانی بنزین مربوط به سران سه قوه و به پیشنهاد قوه مجریه بوده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار