معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین : پنج نفر بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزای فصلی در استان جان باخته اند.
کد خبر: ۸۰۲۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵ 03 December 2019

مرگ پنج نفر در قزوین بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزا

به گزارش تابناک قزوین، نجار امروز در قرارگاه پدافند زیستی استان گفت: این پنج نفر واکسن آنفلوآنزا دریافت اما به علت داشتن بیمار‌های زمینه ایی، چون قلبی و عروقی، دیابت و کلیوی فوت کردند.
وی, سن افراد فوت شده را بین ۱۳ تا ۸۴ سال بیان کرد و افزود : خوشبختانه قزوین جزء استان‌های با مرگ و میر بالا در این زمینه نیست.
معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه به علت سرمای زودرس این بیماری یک ماه زودتر از سال گذشته شیوع یافته است افزود : در اوج شیوع و طغیان بیماری آنفلوآنزا قرار داریم و ظرف 2 هفته آینده شیوع این بیماری فروکش خواهد کرد.
به گفته نجار ، برای درمان بیماران مشکوک و مبتلا به بیماری آنفلوآنزا، بخش‌های ویژه در بیمارستان‌های بوعلی سینا، قدس و ولایت در نظر گرفته شده است.
وی افزود: 2 گروه سنی کمتر از پنج سال و بیشتر از ۶۵ سال بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند و خانواده باید مراقب این افراد باشند.
معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه در این زمینه اقدامات لازم برای پیشگیری و درمان انجام شده است گفت: از ابتدای امسال ۲ هزار و ۵۰۰ دُز واکسن آنفلوآنزا در اختیار گروه‌های در معرض خطر قرار گرفته است.
نجاری تاکید کرد: داروی مورد نیاز به مقدار لازم در اختیار مراکز درمانی دولتی و خصوصی قرار گرفته است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.
وی افزود : مردم در این زمینه نگران نباشند چرا که با رعایت موارد بهداشتی می‌توان از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد.
معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین, رعایت بهداشت فردی را بهترین راه پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزای فصلی بیان کرد.
نجاری گفت: افراد دستهایشان را حتما بشویند و تماس تنفسی خود را با افرادی که دچار سرماخوردگی هستند کاهش دهند.
معاون استاندار و جانشین شورای پدافند غیر عامل استان هم گفت: مردم به خبر‌های منتشر شده در فضای مجازی و کانال‌های بی هویت توجه نکنند و خبر‌های مربوط به بیماری آنفو آنزا را از رسانه‌های رسمی مانند صدا وسیما پیگیری کنند.
حبیبی بر مراقبت از سالمندان و کودکان که دارای بیماری زمینه‌ای هستند تاکید کرد.
وی افزود: هیچگونه کمبود دارو نداریم و به اندازه کافی در داروخانه‌ها و مراکز درمانی وجود دارد.
به گفته معاون استاندار، این ماه ۷۴ مورد مشکوک به آنفولانزا به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که ۴۵ نفر از آن‌ها تحت درمان هستند.
حبیبی بر نظارت و کنترل مراکز عمومی، پرجمعیت و بویژه مدارس هم تاکید کرد وگفت: تا کنون موردی از آنفولانزا در مدارس گزارش نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار