یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس : نصب کارت‌خوان توسط پزشکان اقدام مهمی است که می‌تواند درآمدهای مالیاتی را افزایش دهد. اگر این کار را نکنند خلاف است. الان بسیاری از پزشکان نقدی دریافت می‌کنند و این فرار مالیاتی است.
کد خبر: ۸۰۲۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷ 03 December 2019

نصب نکردن کارت‌خوان توسط پزشکان خلاف قانون است

سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  درباره لزوم جلوگیری از فرارهای مالیاتی در کشور گفت: برای اداره کشور 4 منبع مالی وجود دارد. درآمدهای نفتی و معدنی، توریسم و گردشگری، فروش خدمات همچون آب، برق و گاز و دریافت مالیات ازجمله این منابع هستند.

وی در ادامه افزود: در شرایط فعلی کشور که تحریم هستیم، عملا فروش نفت سخت شده است، توریسم و گردشگری هم به دلایل مختلف از رونق افتاده است. به همین دلیل باید به سراغ دو منبع دیگر، یعنی دریافت مالیات و فروش خدمات حرکت کرد. در همین راستا از هر نوع فرار مالیاتی باید جلوگیری شود. معافیت‌های مالیاتی که هیچ برگشتی ندارند و تولید ثروت نمی‌کنند با ملغی شوند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه کارت‌های بازرگانی ابزاری برای فرار مالیاتی هستند، گفت: کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای و موقتی ازجمله ابزارهای برای فرار مالیاتی هستند. این کارت‌ها به نام افراد مختلف صادر می‌شود. موردی بوده که کارت بازرگانی به نام پیرزن 80 ساله‌ای در روستا صادر شده ولی دیگران از آن استفاده می‌کردند.

وی ادامه داد: وزارت صنعت‌، معدن و تجارت رتبه‌بندی کارت‌های بازرگانی را در دستور کار خود قرار دهد. ساماندهی کارت‌های مذکور الزامی است.

نقوی حسینی درباره فرار مالیاتی پزشکان گفت: در بودجه سال گذشته نصب کارت‌خوان را برای پزشکان جهت شفاف‌سازی درآمدهایشان الزامی کردیم. نصب کارت‌خوان اقدام مهمی است که می­تواند درآمدهای مالیاتی را افزایش دهد. اگر این کار را نکنند خلاف است. الان بسیاری از پزشکان نقدی دریافت می­کنند و این فرار مالیاتی است. مجلس قانون را تصویب کرده و دولت باید اجرا کند.

منبع:فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار