معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان قزوین از صدور بیش از ۱۳۰ مجوز مشاغل خانگی برای متقاضیان فعالیت در حوزه صنایع دستی استان قزوین از ابتدای سال ۹۸ تا کنون خبر داد.
کد خبر: ۸۰۲۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷ 03 December 2019

صدور بیش از ۱۳۰مجوز مشاغل خانگی در حوزه صنایع دستی استان قزوین

  به گزارش  تابناک قزوین،سید میثم حصاری معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان قزوین با اعلام این خبر گفت:در راستای حمایت از تولید کالای ایرانی در سال رونق تولید و به منظور ترغیب وتشویق فعالان عرصه صنایع دستی برای مشارکت موثر و فعال در برنامه‌های مختلف این حوزه از ابتدای سال جاری تا کنون  ۱۱۰ مجوز مشاغل خانگی مستقل برای فعالان حوزه صنایع دستی استان قزوین صادر شده است

حصاری اظهار داشت : طی همین مدت ۲۳ فقره مجوز پشتیبان با اشتغالزایی ۱۳۳ نفر در حوزه صنایع دستی صادر و تعداد ۱۰۵ طرح برای دریافت تسهیلات کم بهره به بانک رفاه معرفی شده‌اند که از این تعداد ۲۰۹۰ میلیون ریال در بخش مستقل و ۵۱۵۰ میلیون ریال در بخش پشتیبان جذب شده است.

او افزود : تسهیلات مشاغل خانگی با هدف تأمین مالی تولیدکنندگان صنایع دستی حقیقی و حقوقی فعال، حمایت از مشاغل خانگی و تولید و رونق صنایع دستی در چهارچوب ضوابط تعیین شده به کارگاه‌های خانگی صنایع دستی مستقر در شهر و روستاها پرداخت می شود .

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان قزوین ابراز داشت :کلیه متقاضیان مشاغل خانگی باید از طریق سامانه مشاغل خانگی نسبت به تکمیل فرم پرسشنامه متناسب با شرایط خود اقدام نمایند که با توجه به انتخاب رشته فعالیت و تکمیل فرایند ثبت نام (الکترونیکی ) برای متقاضیان کد رهگیری صادر می شود و اطلاعات متقاضیان در کارتابل دستگاههای ذیربط با توجه به نوع فعالیت قابل مشاهده است .

او افزود : پس از بررسی پرونده توسط دستگاه اجرایی برای متقاضیان از طریق سسیتم پیام ارسال می شود و متقاضی می‌تواند نسبت به پیگیری پرونده اقدام نماید که در این روند احراز فعالیت و بازدید کارگاه توسط کارگروه اشتغال الزامی است .

حصاری یادآور شد : لیست رشته‌های مصوب مشاغل خانگی و صنایع دستی در قالب فایل پی دی اف در سایت مشاغل خانگی و پورتال میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین قابل دریافت است

برچسب ها: رونق تولید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار