با شرکت در آزمون وسع؛
مدیرکل بیمه سلامت قم گفت: چهار گروه برای دریافت دفترچه بیمه سلامت باید در آزمون وسع بیمه سلامت شرکت کنند و دفترچه رایگان به دهک‌های یک تا چهار ارائه می‌شود.
کد خبر: ۸۰۲۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۹ 04 December 2019

به گزارش تابناک قم، محمدرضا فخاریان در نشست خبری که در اداره کل سلامت استان قم برگزار شد، از اجرای طرح ملی برای چهار گروه از مردم برای دریافت دفترچه بیمه سلامت خبر داد و اظهار کرد: این طرح از ۱۳ آبان ماه امسال به صورت ملی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه افراد فاقد هر نوع بیمه باید برای دریافت دفترچه بیمه در طرح آزمون وسع شرکت کنند، اظهار کرد: این آزمون، ضمیمه طرح پوشش اجباری بیمه سلامت است و کسانی که از هیچ بیمه‌ای برخوردار نیستند وارد این طرح شده و مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم، شمار بیمه شدگان در سال ۹۳ را مورد توجه قرار داد و گفت: ۱۱ میلیون نفر در قالب صندوق بیمه سلام همگانی زیر پوشش بیمه قرار گرفتند که در بررسی‌های بعدی مشخص شد شمار بالایی از این افراد توان پرداخت حق بیمه داشتند و بنا بر مقتضیات زمان آزمون وسع انجام نشد اما امسال مکلف شدیم از طریق آزمون وسع مردم را بیمه کنیم.

حدود ۱۰ درصد افراد جامعه بیمه نیستند

وی با بیان اینکه بر اساس آیین نامه اجرایی بند الف ماده ۷۰ قانون برنامه ششم توسعه این برنامه به اجرا در آمده است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود حدود ۱۰ درصد افراد جامعه ما بیمه نداشته باشند.

فخاریان با تأکید بر اینکه صندوق‌های کارمندی و سایر اقشار استثنا هستند، گفت: به جز کسانی که فاقد بیمه هستند، افرادی که از بیمه سلامت همگانی استفاده می‌کنند و یا اینکه از بیمه ایرانیان تا قبل از ۳۰ آبان ۹۶ بهره می‌بردند و بیمه خود را تمدید نکردند و ساکنان روستای فاقد پوشش بیمه شامل این طرح می‌شوند.

وی اضافه کرد: چهار گروه در آزمون وسع شرکت می‌کنند و افراد برای شرکت در این طرح باید به دفاتر طرف قرارداد مراجعه و پس از ثبت نام نسبت به درخواست آزمون وسع اقدام کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم با بیان اینکه تمام اطلاعات این طرح به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ارسال می‌شود، تصریح کرد: وزارت تعاون بر اساس اطلاعاتی که به دست می‌آورد دهک بندی می‌کند که دهک‌های یک دو سه به صورت رایگان بیمه می‌شوند و دهک چهار باید ۵۰ درصد حق بیمه را به مبلغ ۲۹۰ هزار تومان به ازای هر نفر به مدت یک سال پرداخت کنند. دهک‌های پنج و بالاتر نیز کل حق بیمه را به ازای هر نفر ۵۸۰ هزار تومان پرداخت می‌کنند.

وی اضافه کرد: دفترچه‌های رایگان محدود به مراکز دولتی می‌شود و دفترچه‌هایی که حق بیمه خود را می‌پردازند در سایر مراکز غیر دولتی نیز می‌توانند مراجعه کنند.

فخاریان افزود: این طرح با هدف تحت پوشش قرار دادن افراد فاقد بیمه به صورت ملی انجام می‌شود و شهروندان قمی در این رابطه می‌توانند با شماره ۳۲۱۱۶۴ تماس گرفته و پاسخ سؤالات خود را دریافت کنند.

وی بیان کرد: آمار دقیقی از جمعیت بیمه شده استان وجود ندارد زیرا بیمه بانک‌ها و نیروهای مسلح، آمار دقیقی ارائه نمی‌دهند.

یک میلیون و ۷۵ هزار نفر در قم از خدمات بیمه استفاده می‌کنند

مدیرکل بیمه سلامت استان قم اضافه کرد: بر اساس آمارهای به دست آمده ۷۵۰ هزار نفر از قمی‌ها از خدمات بیمه تأمین اجتماعی و ۳۲۵ هزار نفر نیز از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: پایان این طرح ۳۱ فروردین ۹۹ می‌باشد که اگر پس از آن افراد مراجعه داشته باشند مشمول دوره تمدید ۱۰ روزه خواهند بود.

فخاریان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۹۱۰ میلیارد و ۴۰۵ میلیون ریال مطالبات مراکز درمانی و موسسه‌های طرف قرارداد در استان قم پرداخت شده است، بیان کرد: ۴۵۰ میلیارد و ۱۳۴ میلیون ریال از مبلغ ذکر شده به مراکز دولتی دانشگاهی و ۴۶۰ میلیارد و ۲۷۱ میلیون ریال نیز به مراکز غیردولتی دانشگاهی اختصاص داشت.

وی با بیان اینکه ۲۲۱ میلیارد و ۷۶۴ میلیون ریال نیز به داروخانه‌های خصوصی استان پرداخت شده است، تصریح کرد: در ماه جاری نیز مبلغ ۱۶۲ میلیارد و ۴۸۷ میلیون ریال به مراکز دانشگاهی و غیردانشگاهی پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم اضافه کرد: از مبلغ یاد شده ۷۱ میلیارد و ۵۵۷ میلیون ریال به مراکز دولتی دانشگاهی و ۹۰ میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال به مراکز غیردولتی دانشگاهی اختصاص داشت که برخی مراکز تا مردادماه و برخی دیگر تا شهریورماه ماه امسال تسویه شده است.

وی با بیان اینکه مطالبات بیمارستان‌های غیردولتی نیز در مرداد و شهریور پرداخت شده است، عنوان کرد: مطالبات داروخانه‌ها نیز تا ۷۰ درصد به صورت علی الحساب تا مهرماه پرداخت شده است.

فخاریان اضافه کرد: مطالبات مراکز پاراکلینیک شامل آزمایشگاه، تصویربرداری، فیزیوتراپی، جراحی محدود و پزشکان نیز تا مردادماه و بیمه روستائیان تا شهریورماه پرداخت شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار