امام جمعه قزوین:
امام جمعه قزوین در دیدار اعضای شورای مرکزی اندیشه و همفکری سازمان بسیج مداحان، هیئات مذهبی و شعرای آئینی گفت: عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی رسالت مداحان و شعراست.
کد خبر: ۸۰۲۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸ 04 December 2019

عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی رسالت مداحان و شعرا

به گزارش تابناک قزوین،آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار اعضای شورای مرکزی اندیشه و همفکری سازمان بسیج مداحان، هیئات مذهبی و شعرای آئینی که در معراج الشهداء قزوین برگزار شد، با بیان اینکه خدای متعال می‌فرماید، تقوا پیشه کنید و با صادقان همراه باشید، اظهار کرد: اگر در عرصه مداحی و شعر می‌خواهیم کلاممان در جان مخاطبان نفوذ کرده و تأثیرگذار باشد، باید با صادقان که همان انبیاء و ائمه اطهار(ع) هستند، همراه شویم.

وی تصریح کرد: همراهی با صادقان یعنی اشعار و مداحی‌های خود را با آرمان‌های انبیاء و ائمه اطهار(ع) هماهنگ کنیم و با این شیوه در رشد و بالندگی جامعه کمک کرده و آن را به سمت آرمان‌های الهی سوق دهیم.

امام جمعه قزوین یکی از نیازهای جامعه مداحی را توجه به موضوع استکبارستیزی دانست و تأکید کرد: باید در عرصه مداحی و شعر، استکبارستیزی را یکی از محورهای اصلی خود قرار دهیم و مبادا کار شعر و مداحی به جایی برسد که با مستکبران و مزدوران داخلی آنها کاری نداشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه باید آرمان‌های ظلم‌ستیزی امام حسین(ع) در کلام و گفته‌های ما دیده شود، خاطرنشان کرد: اباعبدالله الحسین(ع) با عزت، اقتدار و سربلندی در مقابل دشمن ایستاد و آنها را به ذلت کشید و اینکه برخی ایشان را «غریب مدینه» معرفی می‌کنند، حرف درستی نیست.

وی عدالت‌خواهی را رسالت دیگر مداحان و شعرا برشمرد و تأکید کرد: عدالت‌خواهی شعار دین ماست و نباید در حاشیه قرار بگیرد و با ارتقای فرهنگ جامعه مردم خودشان برای تحقق عدالت بپا می‌خیزند و مداحان و شعرا نقش مهم و محوری در تحقق این رسالت مهم دینی دارند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار