کد خبر: ۸۰۳۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۳ 05 December 2019
شامگاه چهارشنبه (13 آذر ماه 98) نشست غلام محمد زارعی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا با جمعی از مردم این دو شهرستان در هتل پارسیان یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.  
زارعی در این نشست به ایراد سخنرانی پرداخته و بیان کرد: مردمی که جز رشادت، عزت، سربلندی و در صحنه بودن چیزی از شما سراغ ندارم، مردم به این خوبی باید نوکران خوبی هم داشته باشند. تفاوت یک خادم در پیشگاه این ملت با یک خادم دیگر این است که در برابر عظمت مردم باید متواضع، صمیمی، و در نهایت تلاش و جدیت بود. امیدواریم در دوران وکالت توانسته باشیم به بخشی از خوبی‌های شما عمل کرده باشیم و به مثابه خوبی‌های شما خوبی کرده باشیم.
زارعی در ادامه گفت: نماینده مجلس دارای دو رویکرد می‌تواند باشد، یا می‌تواند از کنار مسائل مردم عبور کند. مسائل و مشکلات را نادیده بگیرد و گاهی هم شاید مسائل را ببیند و بشنود. رویکرد دیگر هم این است که نماینده باید به قلب مشکلات بزند. اگر این کار را کردید سختی و مرارت دارید، بیخوابی دارید، صدمات روحی و جسمی دارد. تلاش کردیم به عهدی که بستیم و شعارهایی که دادیم تا جایی که توانستیم جامه عمل بپوشانیم.
زارعی عنوان کرد: در مسیر عملکردی چه از کنار مشکلات عبور کنیم و مشکلات در جای خود بماند و مشمول زمان شود و نتوانیم از زمان و موقعیت استفاده کنیم، چه به قلب مشکلات بزنیم و مشکلات را با همه امکانات و فرصت‌ها اجازه ندهیم به عنوان تهدید باشد، بلکه به عنوان فرصت استفاده کنیم. ممکن است دو دیدگاه را در مقابل خود ببینیم. یک این است که آیا فرصت‌های پیش رو می‌تواند فرصتی برای نماینده باشد برای زندگی شخصی‌اش، برای آمال و آرزوهای شخصی‌اش یا نه؟ فرصت‌ها نباید باعث شود دل مشغولی به امال و آرزوهای خود پیدا کنیم.
زارعی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا گفت: در برابر این عظمت، باید به بزرگی مردم به قلب مشکلات زد و با مشکلات مبارزه کرد، از همه موانع نهراسیم و با تمام وجود کار کنیم. چرا ما محرومیم و چرا محروم مانده‌ایم. دلیل اینکه محرومیت ما تاریخی است این است که مسئولان ما در دورانی که مسئولیت این مردم را داشتند به قلب مشکلات نزدند، بلکه از کنار مشکلات عبور کرده‌اند.
 
بیشتر بخوانید
 
گزارش تصویری نشست زارعی با جمعی از مردم بویراحمد(تلخسرو)

زارعی تشریح کرد: یک سنگ در مسیری است، اگر همه خودروهایی که عبور می‌کنند فرمان را منحرف کنند و از کنار سنگ عبور کنند، این بهتر است یا اینکه یک راننده‌ای پیاده شود و سنگ را از مسیر بردارد. آن آسان‌تر است، اما این سخت‌تر است، این اساسی‌تر است. این مسیر را برای حرکت همه راننده‌ها و مسافران بی خطر می‌کند. ما باید پیاده شویم و تمام توان خود را برای برداشتن سنگ از پیش پای مردم بگذاریم.
زارعی ابراز کرد: مردم از ما سه انتظار داشتند، با عالمان، با افراد فهیم و همه انسان‌هایی که دل در گرو این مرز و بوم داشته‌اند وقتی هم کلام می‌شدیم، می‌گفتند کاری بکنید که محرومیت برداشته شود. این مأموریت اول ماست؛ در کنار قانون گذاری و نظارت که وظیفه محوری ما است، و ذاتاً نماینده مجلس باید در حوزه قانون گذاری و نظارت باید فعالانه حضور داشته باشد.
وی تصریح کرد: چه عالمانه گفتند محققان و دانشگاهیان. من معتقدم آنهایی که گفتند محرومیت را بردارید هم تاریخ را خوب می‌دانند و هم می‌خواهند تاریخ را خوب ببینند و هم می‌خواهند ما وظیفه نظارتی‌مان را خوب انجام دهیم. وظیفه نظارتی بسیار کارساز است. در سالهای اولیه می‌گفتیم انتخابات یعنی تعیین سرنوشت و یعنی مشارکت مردم در تعیین سرنوشت. اما الان که تجارب فراوانی در این حوزه بدست آمده است بیشتر از گذشته می دانیم حضور در انتخابات چقدر در تعیین سرنوشت مؤثر است. چرا؟ به این دلیل که مسئولیت محرومیت زدایی مسئولیت بسیار خطیری است که توده‌های مردم و فرهیختگان به عنوان مطالبه اول از ما دارند.
 زارعی ادامه داد: بهانه می‌گرفتند که چرا از وزارت خانه‌ها و سازمان‌ها کاسه گدایی به دست گرفتید، من گفتم کاسه گدایی نیست، تلاش برای بدست آوردن سهم مردمی است که محروم مانده‌اند. و ما به دلیل اینکه حمایت و تلاش نکردیم نتوانستیم از این سفره پرنعمت برای مردم بهره ببریم. اعتبارات چندین برابری عمرانی، استانی و ملی و متمرکز تحولات خیلی خوبی را رقم زد، تحولاتی که باور نمی‌کردیم به اینجا برسیم آن هم در شرایط خاص و ویژه. تحریم اول و دوم، جنگ تمام عیار اقتصادی با ایران، مسدود کردن راه تعامل ایران با دنیا. آن‌هایی که نمی‌خواهند ایران پیشرفت کند دنبال این هستند که جنگ اقصادی را تشدید کنند، ملت را به زانو درآوردند، ملت را از درون ناراضی کنند و دستاوردهای ارزشمند نظام ارزشمند الهی در کام اسین مردم شیرین نباشد.
وی افزود: در برابر این سناریو معتقد هستند که مسئولان، وزرا، و هر کسی که مسئولیت دارد باید مانند یک سرباز در خدمت این مردم باشند تا نفوذ سیاسی و توطئه دشمن روی افکار این ملت مؤثر نباشد. اگر مردم را رها کنیم، دشمن که خواب نیست، بیدار است، اگر ما بخوابیم، کار دشمن را راحت کرده‌ایم، بنابراین نه به عنوان یک مدیر، رئیس جمهور، یک نماینده بلکه باید به عنوان سرباز این ملت باشیم،. سرباز وظیفه‌اش جان فشانی و خدمت گذاری و انجام وظیفه است. امنیت به جانش بسته است.
زارعی خاطرنشان کرد: امروز در دورترین حوزه انتخابیه تا دورترین مناطق حوزه انتخابیه کوچکترین مسئله را از نماینده می‌خواهند، این مطالبه گری است، همان چیزی که بنده دنبالش هستم، همان چیزی که پیگیری می‌کردم که مردم باید از نماینده خود مطالبه کنند. نماینده باید سرعت حرکتش را چندبرابر کند، باید همه ظرفیت‌های استانی و ملی بهره ببر د. این مردم مشکلاتشان باقی است، مشکلاتشان هنوز جلوی چشمشان باقی است.
وی افزود: خوشحالم بگویم بالغ بر 500 کیلومتر شبکه انتقال برق، فشار متوسط و ضعیف از طریق اعتبارات ملی و با پیگیری‌های ما صورت گرفت. مردم از ما اینها را می‌خواهند، جاده می‌خواهند، آسفالت می‌خواهند، بیمارستان می‌خواهند. وقتی جامعه‌ای در رفاه و آرامش باشد برای حفظ مملکت خودش حاضر است جان خود را بدهد، این رضایتمندی مردم است. اینکه در این مملکت احساس غرور و سربلندی کنند، نه اینکه کشورمان را با کشور دیگر مقایسه کنند و ناراضی باشند. باید برسیم به جایی که در شهرستان‌ها، استان‌ها و در کشور کسی نباشد که ناراضی باشد و چنین مقایسه‌ای کند.
وی ابراز کرد: یکی از نمایندگان همکار ما در دوره گذشته، از جاده اصفهان به سمت یاسوج بابامیدان به بوشهر رفت. هفته بعد آمد پیش من و گفت، آقای زارع چطور است که پروژه‌های ما تعطیل است ولی چطور است که در طول این مسیر پروژه‌های راه سازی، بهسازی، روشنایی، انتقال آب و هر جا که نگاه کنید کار می‌کنند و جلوه نمایی می‌کند، به ایشان گفتم این درصدی از حق مردم ماست که مغفول مانده و مورد عدم پیگیری قرار گرفته است. از کارهای عمرانی اگر بخواهم توضیح بدهم ساعت‌ها وقت از شما می‌گیرد.
زارعی بیان کرد: موضوع دوم این است که این مردم چه موافق و چه مخالف بر این باور باشد که نماینده او در مجلس حامی اوست، نیاز نباشد که مردم بویراحمد به کس دیگری مراجعه کنند و برای کارشان در شهرستان و استان سرگردان باشند، وقت ما تماماً در اختیارشان است، تا بتوانند بدون واسطه با نماینده خود صحبت کنند. ما تلاش کردیم.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا گفت: اما عزیزان بیش از 50 درصد جمعیت استان، در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا است. وسعت منطقه به گونه‌ای است که اگر شبانه روز هم حرکت کنیم نمی‌توانیم در اختیار همه مردم باشیم. امروز نقطه کور در حوزه بویراحمد و دنا وجود ندارد، هر منطقه‌ای که نام ببرید من آمادگی دارم بگویم کارهای انجام شده‌اش چی هست. این اشراف بر منطقه به ما در تصمیم گیری درست کمک می‌کند، کمک می‌کند با نگاه عادلانه و با اولویت به مسائل جامعه خود بپردازیم.
زارعی گفت: همه برای ما مورد احترام بودند. حتی آنهایی که مخالف بودند، آن‌هایی که شاید در شرایط سیاسی امروزی مورد حمایت باشند. باور اینکه همه ظرفیت‌های جامعه پیشرفت کند، سهم مدیریتی استان در سالهای ابتدایی وکالت بنده، آنقدر سهم پایینی بود که قابل مقایسه با چهارمحال بختیاری نبود، امروز خوشحالم که سهم مدیریت استان در سطح ملی افزایش پیدا کرده است. در سطح ملی گاهی به ما می گویند، شما (لرها) که همه جاها رو گرفتید. گفتم؛ همین که شما تأیید می‌کنید که انسان‌هایی وجود دارد از قوم لر، که می‌تواند در کشور نقش افرینی کنند، مسئولیت داشته باشد و موفق باشد به نظرم گام ارزشمندی است. خوشحال هستم که همواره در کنار آحاد مردم، بوده‌ام.
زارعی بیان کرد: ما نتوانستیم یک قطب رسانه‌ای و یک ناتوی رسانه‌ای داشته باشیم تا مسئولیت ها و کارهایمان را منعکس کند، چرا؟ چون هم محدودیت امکاناتی داشتیم و هم فرصت نداشتیم. معتقد هستم اگر یک ساعت برای بیان فعالیت‌ها لازم باشد، ترجیح می‌دهم همان یک ساعت در خدمت مردم باشم، در روستایی یا پروژه‌ای یا جلسه‌ای باشم.
زارعی در انتهای سخنانش گفت: معتقدم مردم عزیز ما انقدر روشن هستند که می‌توانند خود تغییرات را رصد کنند. درود به همه شما و همه ایثارگران و کسانی که برای حفظ این مملکت جان خود را تقدیم کردند درود می‌فرستم. امیدوار هستم بتوانم به وظیفه‌ام به درستی عمل کنم تا بتوانم سهم رضایت مندی مردم را در اقدامات، پیشرفت‌ها، تحولات داشته باشم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار