در یازدهمین همایش انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران مطرح شد؛
دبیر علمی یازدهمین همایش انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران با بیان اینکه مسئولان کشور باید برگزاری همایش‌های تخصصی را جدی بگیرند، گفت: امیدواریم گفتمان رایج در کشور، گفتمان علم و فناوری شود و اداره امور کشور در اختیار نخبگان قرار بگیرد.
کد خبر: ۸۰۳۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵ 07 December 2019

علیرضا زراسوندی در یازدهمین همایش انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران که در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در نقشه جامع علمی کشور برای همایش‌ها، تغییر رویکرد جدی دیده شده است و در این زمینه انجمن‌های علمی باید نیم نگاهی به رونق تولید و مهارت‌اندوزی اعضای خود داشته باشند.

وی افزود: در این راستا با توجه به اقدامات و عملکرد انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران، باید گفت که این انجمن از انجمن‌های پیشتاز در زمینه موضوعات مطرح شده است.

دبیر علمی یازدهمین همایش انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران تصریح کرد: در یازدهمین همایش انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران، ۱۲۰ مقاله دریافت شد و پس از انجام بررسی‌های تیم علمی سمینار، ۵۶ مقاله به صورت ارائه و ۴۶ مقاله به صورت پوستر پذیرفته شدند و هیچ تفاوتی میان این دو بخش وجود ندارد.

زراسوندی عنوان کرد: امروزه زمین‌شناسان اقتصادی با هم‌افزایی که در سال‌های اخیر داشته‌اند، توانسته‌اند در زمینه ارتباط با صنعت از بخش‌های پیشرو در کشور باشند.

وی ادامه داد: امیدواریم این همایش‌ها باعث هم‌افزایی علمی در کشور شود و مسئولان کشور این چنین همایش‌های تخصصی را جدی بگیرند و امیدواریم گفتمان رایج در کشور، گفتمان علم و فناوری شود و اداره امور کشور در اختیار نخبگان قرار بگیرد.

نبود ثبات مدیریتی در ایران مانع پیشرفت است

همچنین در ادامه این مراسم نصرالله کلانتری، رییس دانشکده علوم زمین دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: مقالات اگر کاربردی باشند، می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. این کار منوط به کیفیت است و در این زمینه باید به سمت جذب دانشجوهای با کیفیت در دانشگاه‌ها رفت.

 وی ادامه داد: سمینارهای این چنینی را باید به صورت بین‌المللی برگزار کرد تا بتوانیم با دنیا در ارتباط باشیم.

رییس دانشکده علوم زمین دانشگاه شهید چمران اهواز خاطرنشان‌کرد: مدیران باید بتوانند برنامه‌ریزی کنند تا زمینه‌ساز پیشرفت در کشور باشند و یکی از مشکلاتی که نمی‌توانیم پیشرفت مناسب داشته باشیم، نبود ثبات مدیریتی در ایران به ویژه در بخش‌های بالادستی است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار