آخرین روز ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو از ساعت ۸ صبح در فرمانداری تبریز آغاز به کار کرده است.
کد خبر: ۸۰۳۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲ 07 December 2019

به گزارش تابناک تبریز، از همان دقایق اولیه چند نفر جهت ثبت نام وارد فرمانداری تبریز شدند.افراد سرشناسی که امروز وارد فرمانداری شدند با ورود متفکر آزاد به فرمانداری آغاز شد.

از ساعت ۱۱، روح‌الله متفکر آزاد وارد محوطه فرمانداری شده  و در جمع خبرنگاران حاضر می‌شود؛ او متولد ۱۳۶۱، عضو هیات علمی دانشگاه تبریز و از فعالان اقتصادی و سیاسی استان است .

متفکرآزاد در جمع خبرنگاران گفت: بنده در ساحه‌های علمی، اجتماعی و سیاسی فعال بوده و به لطف خداوند نیز در حوزه خود دارای توانمندی هستم. به عنوان کنشگر اجتماعی نیز همواره فعال بوده و امروز پا بر عرصه گذاشتم تا منادی ورود جوانان به عرصه مدیریت کشور و تسهیل‌گر و شکننده سد ورود جوانان در عرصه مدیریت باشیم.

وی با تاکید بر این‌که حضور جوانان در عرصه‌های مدیریتی یک الزام بوده و غیرقابل اجتناب است، افزود: گام دوم انقلاب یعنی قدردانی از زحماتی ۴۰ ساله، اما جوانگرایی؛ چراکه برای حل مشکلات جامعه نیاز به نفسی تازه احساس می‌شود. می‌خواهیم نخبگان آذربایجان از خانه نسینی خارج شده و جوانان و تحصیل کردگان همانند دوران دفاع مقدس در جامعه نقش ایفا کنند.

متفکرزاده در پاسخ به سوالی مبنی بر ارزیابی عملکرد دهم افزود: این‌که بگوییم مجلس دهم و مجالس پیشین همه ضعیف بوده‌اند از انصاف دور بوده و از نمایندگان مردم قدردانی می‌کنیم اما اگر مجلس کنشگری مناسبی داشت، وضعیت مردم چنین نبود.

وی با بیان این‌که، مجلس تمام ابزارهای قانونی برای پاسخگویی قوه مجریه را در اختیار قرار دارد، تاکید کرد: مجلس اگر بخواهد می‌تواند از ابزارهایش استفاده کند، اما در این رابطه مجلس باید قوی بوده و تمام کانال های مورد نیاز را باز کند.

وی با تاکید بر این‌که اولویت اول بنده وضعیت معیشتی و امیت روانی مردم است، افزود: برای رفع این موضوع، نیازمند همدلی در کشور هستیم و بحث های جناحی پاسخگوی این نیازمندی نیست. بنده نیز در ابتدا برای آرامش روانی مردم تلاش خواهم کرد؛ اقتصاد کشور نیز با بحران‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت مواجه است که راه حل های مناسبی در این رابطه دارم.

این داوطلب شرکت در انتخابات با تاکید بر این‌که اگر مردم اعتماد کرده و رای بدهند، به عنوان نماینده کنشگر و تاثیرگزار در مجلس عمل کرده و نماینده منفعل نخواهم بود، خاطرنشان کرد: جوان پیشرو قوه پیشران توسعه و اعتلای جامعه بوده و می‌تواند با عقلانیت، درایت، تدبیر و با روحیه جهادی و آرامان‌خوهی کارهای بسیاری را انجام دهد.

وی افزود: در حوزه اقتصاد نیز از پدرم و همچنین اساتید و صنعتگران مشورت های اقتصادی‌ گرفته‌ام و معتقدم باید برای مدیریت فعلی اقتصاد، راه حل‌های کوتاه مدت پیش گرفته و به سمت اقتصاد و صنایعی کاربر حرکت کنیم. ۴۰ درصد اشتغال نیز در صنایع کوچک و متوسط است.

وی افزود: عضو هیچ حزبی نیستم و فرد گفتمانی و صاحب اندیشه هستم که هرکجا منافع ملت ایجاب کند، عمل خواهم کرد.

متفکرآزاد در پاسخ به سوال خود مبنی بر این‌که آیا سخنرانی وی در سازمان ملل در مورد زبان مادی جنبه تبلیغاتی داشته است، افزود: این سخنرانی ربطی به تبلیغات ندارد و نتجیه سال‌ها کنشگری اجتماعی است، زبان مادری بخشی از هویت انسان بوده و هیچ کنشگر اجتماعی نمی‌تواند بگوید در این رابزگطه بی تفاوت است.

وی با تاکید بر این‌که شفافیت یکی از اصول اساسی بوده و شفافیت آرا و شعافیت مالی از جمله حق و مطالبات مردم است، افزود: اگر به مجلس راه یابم، قول می‌دهم که تمامی آرای خود را افشا کنم. در رابطه با تبلیغات نیز نه هزینه کرده و نه اتلاف منابع خواهم کرد و بعد از انتخابات نیز منابع درآمدی و هزینه کرد(اگر هزینه‌ای باشد) اعلام خواهم کرد.

وی با قرائت نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر گفت: نمایندگان مردم نباید از رسیدگی به امور جزیی مردم غافل شوند. الگوی من شهید دیالمه و شهید آیت است.

 

اگر تایید صلاحیت شوم و رای بیاورم، وکیل‌الرعایا می‌شوم

عقربه‌ روی ساعت ۱۳ است و اکبر اعلمی نماینده مجلس در دور ششم و هفتم با کارناوالی از همراهان وارد فرمانداری تبریز می‌شود.

حاشیه‌های هفتمین روز ثبت‌نام انتخابات مجلس/ ورود سعیدی؛ اعلمی و متفکر آزاد
 

او در جمع خبرنگاران آمده و به سوالات آنها پاسخ می‌دهد. 

اعلمی ابتدا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مجلس دهم را چگونه می‌بینید، می‌گوید: مگر مجلسی هم بود؟ 

وی در ادامه با بیان اینکه من قبلا اعلام کرده بودم که آرد خود را ریخته و الک خود را آویخته‌ام و قصدی برای شرکت در انتخابات ندارم، می‌گوید: ۱۵ روز پیش به تبریز آمدم و از خود شرمنده شدم ولی بازهم قصد شرکت نداشتم تا ساعت ۲۰ دیشب که با اصرار و درخواست در من انگیزه‌ای برای ثبت‌نام ایجاد شد. 

او معتقد است: من قبل و بعد انقلاب را چشیده‌ام و حتی در دوران رژیم قبل در رشته خلبانی تحصیل می‌کردم و بنابه دستور امام خمینی(ره) آنجا را رها کرده و به مبارزه پرداختم.

نماینده ادواری مجلس شورای اسلامی تاکید می‌کند: در مجلس افراد فاسدی وجود دارد که شکاف طبقاتی ایجاد کردند که این کارها را به نام انقلاب و آرمان‌های انقلاب و شهدای انقلاب گذاشته‌اند. 

او معتقد است: برخی افراد وارد مجلس شده‌اند که کوتوله‌های سیاسی هستند.

اعلمی با اشاره بر اینکه تا الان به من نگفته‌اند که دلیل رد صلاحیتم چیست، می‌افزاید: جالب است ما را طبق ماده ۲۸ و بند یک و سوم رد می‌کنند که در آن بند آمده است که به خاطر عدم ابراز وفاداری به قانون اساسی است در حالیکه ما در این بند شامل مسائل اخلاقی و مالی نیستیم و در مقابل افرادی که بند دو، چهار و پنجم رد صلاحیت می‌شوند نیز به خاطر مسائل اخلاقی و مالی است و در مقابل ملتزم به قانون هستند. این نکته جالب می‌باشد که ما که مسئله مالی و اخلاقی نداریم را وفادار به نظام نمی‌‌دانند ولی افرادی که ملتزم به ولایت و قانون هستند را به خاطر مسائل مالی و اخلاقی رد می‌کنند. 

وی ادامه می‌دهد: الان برخی افرادی وارد مجلس شده‌اند که سربزنگاه از نهج‌‌البلاغه مثال می‌آورند ولی عملکردی ندارند.

وی با اشاره به مشکلات موجود در جامعه تاکید کرد: احساس می کنم که توان سخنگوی مردم بودن را دارم و اگر تاکنون نیز اگر کوچکترین نقطه ضعف مالی و اخلاقی داشتم مرا رسوا می‌کردند.

وی با بیان این‌که مجلس خانه ملت است و من آمده‌ام از حق انتخاب شدن استفاده کنم، افزود: اگر مجلس، مجلس بود شاید می‌توانست از حوادث اخیر پیشگیری کرده و طرح مدیریت مصرف سوخت را به نحوی در مجلس تعدیل کند تا منجر به حوادث نشود؛ جمیع این موارد باعث شده جهت داوطلبی انگیزه پیدا کنم.

 

اعلمی با تاکید بر این‌که حکومت هنوز به این نتیجه نرسیده که اگر مجلس قوی باشد به نفع نظام خواهد بود، افزود: استنباط دارم که این مجلس نسبت به مجلس قبلی حتما ضعیف تر خواهد بود. امیدوارم عقلانیت در جامعه حاکم شده و مجلس مملو از نمایندگان واقعی مردم شود.

وی با تاکید بر این‌که وعده‌های خارج از اختیار دادن، نشان از عدم صلاحیت کاندیداست، افزود: در مجلس ششم نشان داده‌ام که با یک گل هم بهار می شود و رکوردار سوال از وزراء  در مجلس بوده‌ام.

وی با تاکید بر این‌که اصلاح طلبی و اصول‌گرایی مرسوم دکان است، افزود: مبانی فکری بنده مشخص است و می گویم اصلاح طلب هستم، البته برخی اصول‌گراهایی در استان می‌شناسم که بسیار اصلاح‌طلب تر از برخی اصلاح‌طلبان کار کرده‌اند. باید براساس عملکرد قضاوت کنیم.

سعیدی به دنبال تکرارِ وکالت

محمداسماعیل سعیدی نیز دقایقی پیش وارد فرمانداری تبریز شد و در جمع خبرنگاران گفت:ضعف مجلس دهم این بود که اکثریت سرنوشت مجلس را به سرنوشت دولت گره زدند

حاشیه‌های هفتمین روز ثبت‌نام انتخابات مجلس/ ورود سعیدی؛ اعلمی و متفکر آزاد
 

متاسفانه ملاک قانونگذاری و بحث بودجه بر اساس سیاست‌های کلی نظام نبود

از ابتدا مواضعم مشخص بود و وابسته جریان انقلابی هستم

دولت فعلی اصلاح‌طلب است و نمی‌دانم انتقادات نمایندگان اصلاح‌طلب به ما چیست؟

بحث مشکلات خصوصی‌سازی و شفافیت آرا و مالی نمایندگان را نخستین بار ما مطرح کردیم

در حال تکمیل خبر...

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نا شناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
آقای سعیدی برو دنبال کارت برس بع آذر شهر چه امکاناتی گرفتی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار