همانگونه که از قبل اعلام شده بود طی ۲۴ ساعت گذشته تا کنون جو استان متاثر از فعالیت یک سیستم بارشی قرار دارد که از شب گذشته بر شدت آن افزوده شده است.
کد خبر: ۸۰۳۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 08 December 2019

 
همانگونه که از قبل اعلام شده بود طی ۲۴ ساعت گذشته تا کنون جو استان متاثر از فعالیت یک سیستم بارشی قرار دارد که از شب گذشته بر شدت آن افزوده شده است.
 تعطیلی مدارس در برخی مناطق 
یکی از حوزه های متاثر از بارش ها در استان ، مدارس بودند که در برخی مناطق شدت بارش های باران و برف مدارس را به تعطیلی کشاند.
به گفته مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد مدارس شیفت عصر شهرستان های سردسیری بویراحمد و دنا در کلیه مقاطع تعطیل است.
وحید محمدی تبار گفت: مدارس آن مناطقی که به دلیل آبگرفتگی و بارش برف در رفت و آمدها اختلال ایجاد شده نیز تعطیل است.
رئیس آموزش و پرورش باشت گفت: همه مدارس روستایی و آموزشگاه‌های ابتدایی شهری این شهرستان به سبب بارش، امروز یکشنبه تعطیل شده است.
محمود نظری افزود: به دلیل شدت بارندگی بخش عمده‌ای از مدارس شهرستان باشت تعطیل شد.
آخرین آمار بارش ها
در بارش‌های اخیر تا ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح امروز در دیشموک کهگیلویه ۸۱ میلیمتر باران بارید.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان اعلام کرد: طی این مدت در سرآسیاب یوسفی بهمئی ۷۶ میلیمتر باران بارید.
ولی بهره‌مند افزود: بارش‌های اخیر استان تا ساعت ۶:۳۰ یکشنبه ۱۷ آذر درلنده ۶۶ میلیمتر، جاورده ۶۰، موشمی زیلایی ۵۷، آب مورد لوداب ۵۶، لیکک ۴۳.۳، بوستان باشت ۴۱، دهدشت ۳۶.۶، سوق ۳۵، مارگون ۳۴، لوداب ۳۳، پاتاوه ۳۳، گنجه‌ای ۳۲، یاسوج ۳۰.۲، دوگنبدان ۲۹.۹، سرفاریاب ۲۸، سی سخت ۲۷، باشت ۲۷ و در منطقه امام زاده جعفر هم ۲۰.۷ میلیمتر باران بارید.
بهره‌مند ادامه داد:عمق برف در گردنه‌های کاکان ۶۰ سانتیمتر، مله شوره ۲۰، شبلیز ۲۰، مارگون ۱۵ و در شهر سی سخت هم به ۱۰ سانتیمتر رسیده است.
وضعیت جاده های استان
سرهنگ "ویسی پور" رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گوی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ریزش متناوب برف درمحورهای برف گیر و کوهستانی استان و بارش باران درسایر محورها سبب مسدود شدن و همچنین لغزنده شدن سطح جاده ها شده است .
ویسی پور  افزود : محور های یاسوج به شیراز ، یاسوج به اقلید ، یاسوج به سی سخت و همچنین یاسوج به بابامیدان ، تردد با زنجیر چرخ مقدور است .
رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه خاطر نشان کرد : مسیر سی سخت به پادنا و همچنین یاسوج به سرفاریاب بدلیل بارش سنگین برف و همچنین نا ایمن بودن محور، تا اطلاع ثانوی مسدود که لازم است رانندگان از مسیرهای جایگزین استفاده نمایند . 
این مقام مسئول تاکید کرد: رانندگان پیش از حرکت باید سیستم گرمایشی خودرو را بررسی است و در صورت وجود مشکل فنی آن را تعمیر کنند.
ویسی پور بیان داشت : همراه داشتن تجهیزات زمستانی و قرار دادن جیره خشک و لباس زمستانی گرم در داخل وسیله نقلیه برای استفاده در مواقع ضروری توصیه می شود.
وی خواستار تردد با سرعت مطمئنه  ،و فاصله خود را نسبت به خودرو جلوی رعایت کنند و از  عجله و شتاب بی مورد پرهیز نمایند. 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار