حامد نوجوان کر ولال ایلامی بعد از حدود یک ماه رنج و در به دری از سفر ناخواسته افغانستان روز یکشنبه به وطن بازگشت.
کد خبر: ۸۰۴۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 09 December 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ حامد اهل شهرستان ملکشاهی استان ایلام که مادرزادی کرو لال است ۲۰ آبانماه امسال به قصد زیارت امام رضا(ع) خانه را ترک می‌کند اما در شهر خرم‌آباد استان لرستان توسط عوامل انتظامی کلانتری ۱۲ این شهرستان به عنوان تبعه افغان دستگیر می‌شود.

وی سپس به اردوگاه ابراهیم‌آباد محل اسکان اتباع افغان در شهرستان اراک منتقل و از آنجا به افغانستان فرستاده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی شهرستان تایباد که روز یکشنبه برای استقبال از حامد در مرز دوغارون حضور یافته بود، اظهار داشت: نوجوان ۱۷ ساله ایلامی که فاقد شنوایی و تکلم بوده به دلیل شباهت زیاد به عنوان تبعه افغانستانی از کشور طرد شد که طی پیگیری‌های نیروی انتظامی به آغوش خانواده بازگشت.

سرهنگ علی‌اکبر قربانی یادآور شد: وی که هیچ مدرک شناسایی و هویتی همراه نداشته است به دلیل شباهت زیاد به تبعه‌های افغانستانی توسط پلیس بازداشت و به مقر انتظامی انتقال می‌یابد.

وی تاکید کرد: نداشتن مدارک شناسایی و تصمیم این پسر نوجوان به فرار از دست پلیس این برداشت را به وجود می‌آورد که او یک تبعه خارجی غیرمجاز است و برای همین نیز پس از طی تشریفات قانونی لازم به تهران، قم و سپس اردوگاه سفید سنگ شهرستان فریمان انتقال می‌یابد.

وی افزود: پسر نوجوان ۶ روز بعد به عنوان تبعه خارجی بدون مدارک هویتی از کشورمان خارج و به کشور افغانستان دیپورت می‌شود.

فرمانده انتظامی تایباد گفت: پسر نوجوان در شهر هرات با فردی آشنا و به پیشنهاد او تصمیم می‌گیرد به کابل برود و در کارگاهی مشغول کار شود اما به دلایلی به نیمروز رفته و در همانجا می‌ماند.

سرهنگ قربانی اضافه کرد: در این مدت عمو و برادر حامد که به دنبال گمشده خود بودند به اطلاعاتی دست می‌یابند که نشان می‌دهد، پسر نوجوان به عنوان تبعه خارجی بازداشت و چون هیچ مدارکی نتوانسته ارائه دهد به کشور افغانستان انتقال می‌یابد.

وی یادآور شد: خانواده وی با اطلاع از این موضوع بلافاصله به شهرستان قم و سپس تایباد عزیمت و با اعلام موضوع از طریق نیروی انتظامی و با هماهنگی‌های به عمل آمده با کنسولگری و همچنین پلیس اینترپل، عمو و برادر زاده حامد با همراهی یک راهنما و مراقبت‌های لازم به کشور افغانستان عزیمت و او را در شهر نیمروز یافته و به کشور باز می‌گردانند.

وی گفت: پسر نوجوان ظهر امروز سالم و سلامت به کشورمان بازگشت تا پس از طی مراحل قانونی به شهرستان محل سکونتش بازگردد.

سرهنگ قربانی از خانواده‌ها خواست: در هر شرایطی همراه داشتن مدارک شناسایی و همچنین مدارک لازم برای رانندگی و از همه مهم‌تر همکاری و توجه به خواسته پلیس را مد نظر قرار دهند.

وی تاکید کرد: در صورتی که فردی دچار معلولیت و بیماری خاصی است برگه معرفی و آدرس در جیب و وسایلش بگذارند تا هنگام بروز مشکل یا هر حادثه‌ای، موضوع به راحتی قابل پیگیری و بررسی باشد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار