مدیرکل امور عشایری استان سمنان:
مدیرکل امور عشایری استان سمنان بابیان اینکه مکاتبات لازم برای سوخت‌رسانی به عشایر از وزارت جهاد و امور عشایر انجام شده است، گفت: افزایش سهمیه بنزین عشایر استان در حال پیگیری است.
کد خبر: ۸۰۴۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷ 09 December 2019

به گزارش تابناک سمنان: مراد خادم در گفتگو با خبرنگار مهر، بابیان اینکه در پی سهمیه‌بندی شدن بنزین در اولین جلسه ستاد تنظیم بازار استان سمنان بحث تامین سوخت عشایر مطرح شد، ابراز داشت: در بحث نفت سفید برای عشایر با پیگیری معاون امور اقتصادی استاندار، اداره پست و مدیرکل جهاد مکاتباتی صورت گرفت و مشکل برطرف شد لذا عشایر بر اساس کد ملی سهمیه نفت را دریافت می‌کنند.

وی بابیان اینکه عشایر برای سرکشی به دام و عبور و مرور در مناطق قشلاقی نیازمند بنزین هستند، افزود: در خصوص بنزین برای خودروهای بخش عشایری مکاتبات لازم با وزارت جهاد و سازمان امور عشایری صورت گرفته تا افزایش سهمیه بنزین عشایری اعمال شود و منتظر جواب این مکاتبات و رفع مشکل موجود هستیم.

ضرورت حفظ مراتع و جلوگیری از بوته‌کنی

مدیرکل امور عشایری استان سمنان بابیان اینکه هدف از سوخت‌رسانی به جامعه عشایر حفظ مراتع و جلوگیری از بوته‌کنی است، ابراز داشت: در این خصوص هفت هزار سیلندر گاز مایع به عشایر استان تعلق گرفت تا از مراتع حفاظت کنند و دیگر شاهد بوته‌کنی نباشیم.

خادم در ادامه تصریح کرد: در خصوص پنل‌ها و انرژی‌ خورشیدی تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت نیرو و امور عشایری صورت گرفته و موظف شدند برق‌رسانی برای عشایر در سطح کشور انجام شود اما با توجه به هزینه‌بر بودن پروژه، مقرر شد در برخی مناطق از پنل‌های خورشیدی استفاده شود که هنوز بودجه آن نیز تامین اعتبار نشده است.

وی بابیان اینکه طی شش‌ماهه اول سال جاری ۳۵۰ پنل و ۲۴ آبگرمکن خورشیدی بین عشایر توزیع شد، افزود: اداره کل عشایر استان سمنان برای انجام کارهای ترویجی از محل ارزش‌افزوده با هماهنگی فرمانداران پنل‌های خورشیدی خریداری و به عشایر همان شهرستان تحویل شد که این اقدام همچنان نیز ادامه دارد.

طرح ممیزی مرتع تنها راه چاره عشایر گرمسار

مدیرکل امور عشایری استان سمنان در پاسخ به این پرسش که آیا مشکل عشایر گرمساری برای گرفتن مرتع با بالادستی‌ها رفع شده است؟ ابراز داشت: عشایر گرمسار مرتع ندارند و ناگزیر به دادن باج‌های سنگین به مرتع‌داران فاقد دام هستند لذا طی جلساتی با مدیرکل منابع طبیعی استان موضوع پیگیری می‌شود ولی مشکلی تاکنون برطرف نشده است.

خادم اضافه کرد: در واقع باید برای منطقه ممیزی مرتع صورت گیرد که این کار وظیفه مرتع‌داری است و مقدمات کار از سوی اداره کل منابع طبیعی استان در حال انجام و پیگیری می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار