رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی استان ایلام:
رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی استان گفت: هرگونه آموزش رانندگی باید صرفا از طریق خودروهای ویژه آموزش که دارای امکانات و علائم ویژه است انجام گیرد.
کد خبر: ۸۰۴۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ 09 December 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ ابوالفضل کهزادی اظهار کرد: برخی شهروندان با در اختیار گذاشتن خودرو به افراد فاقد گواهینامه در مکان‌های خلوت به آموزش آنان می‌پردازند که این روش آموزش، نادرست است و علاوه بر ایجاد فضای تهدید و ناامنی برای خود و دیگران ،بدآموزی و بی توجهی به قانون و مقررات را به همراه دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام تصریح کرد: براساس تبصره ماده 490 قانون مجازات اسلامی چنانچه دارنده وسیله نقلیه با علم و اطلاع از اینکه دیگری فاقد گواهینامه رانندگی متناسب موضوع این ماده است، وسیله نقلیه موتوری را در اختیار دیگری قرار داده و یا دستور یا اجازه استفاده از آن را بدهد و وی نیز باوسیله نقلیه مذکور مبادرت به رانندگی کند مشمول مجازات مذکور در این ماده می‌شود.

کهزادی جزای نقدی این تخلف را 10تا 20میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در 8 ماهه نخست امسال بیش از 1000 راننده به علت نداشتن پروانه رانندگی جهت اعمال قانون به دادسرا معرفی شدند که از این تعداد 75 درصد مرد و مابقی زنان بودند./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار