استاندار خوزستان گفت: غنی سازی اوقات فراغت، تقویت سرمایه اجتماعی کشور است و به افزایش توان نقش‌پذیری و مشارکت اجتماعی و نوآوری منجر می شود.
کد خبر: ۸۰۴۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ 09 December 2019

غلامرضا شریعتی شامگاه یکشنبه در نشست ستاد ساماندهی جوانان در استانداری ضمن گرامیداشت روز دانشجو، خواستار توجه بیشتر ادارات عضو ستاد ساماندهی به غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان شد و از ادارات خواست با برنامه ریزی مناسب زمینه شکوفایی و بروز استعدادهای نهفته جوانان را فراهم سازند.

وی افزود: هر زمان که توانستیم امور جوانان را به بهترین نحو مدیریت کنیم میزان خطر آسیب اجتماعی کم شده و سلامت روحی و روانی جامعه را به دنبال داشته است لذا همه اعضا ستاد با تمام امکاناتی که در اختیار دارند باید جامعه هدف خود را حمایت و هدایت کنند تا با پرکردن اوقات فراغت جوانان، سلامت و نشاط اجتماعی آنها نیز تأمین شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه خالی ماندن  اوقات فراغت باعث شکل‌گیری بزهکاری در نوجوانان و جوانان شده ، افزود: دستگاههای دولتی با برنامه‌ریزی مناسب در کنار غنی سازی اوقات فراغت، بحث حرفه آموزی و مهارت را مدنظر قرار دهند. 

وی با اشاره به اینکه باید در راستای پرکردن اوقات فراغت جوانان برنامه‌های شاد و متنوعی در نظر گرفته شود، اظهار داشت: ستاد ساماندهی اوقات فراغت جوانان با هدف ایجاد روحیه نشاط و شادابی با ارائه خدمات ورزشی، فرهنگی، مذهبی و هنری در جامعه به‌ویژه در بین جوانان و نوجوانان تشکیل شده است.

شریعتی افزود: برنامه‌های مناسب ورزشی برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان بسیار مفید است و دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه آموزش و پرورش و ورزش و جوانان استان در این امر می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند و گام‌های مهمی  بردارند.

در ادامه افشین حیدری مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با تأکید بر اینکه اجرای برنامه‌های اوقات فراغت باید هدفمند باشد گفت: برنامه هایی که برگزار می شود صرفا فقط برای سپری کردن وقت جوانان نباشد، بلکه به مسائل تربیتی و اخلاقی توجه شود.

وی با تاکید بر استفاده از توان دستگاه‌های اجرایی ، مراکز آموزشی و دانشگاهی درپرکردن اوقات فراغت جوانان گفت:  با توجه به فرهنگ اصیل و غنی استان خوزستان، باید برای اوقات فراغت جوانان تصمیم هایی گرفته شود که عملیاتی بوده و با روحیه نشاط و جوانی این قشر تاثیرگذار، سازگاری داشته باشد.

در ادامه امید حاجتی رییس سازمان مدیریت برنامه ریزی خوزستان در این جلسه با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت جوانان گفت: اوقات فراغت یکی از موضوعات مهم ستاد ساماندهی امور جوانان است که باید در تمام ایام سال مورد توجه باشد اما به لحاظ اینکه در برخی از فصول سال بیشتر جوانان بیکار هستند این موضوع باید مورد توجه ارگانهای مختلف باشد بنابراین از تمامی دستگاه‌ها تقاضا می‌شود برنامه‌های پیشنهادی خود برای اوقات فراغت جوانان را ارائه کنند.

وی گفت: بررسی نقاط قوت و ضعف برنامه های اوقات فراغت می تواند در برنامه‌ریزی بهتر و شایسته‌تر آن در آینده تأثیرگذار باشد و همه باید تلاش کنیم تا با برنامه ریزی مناسب، شور و نشاط را در جامعه نهادینه کنیم.

حاجتی توسعه ورزش همگانی و سالم سازی محیط برای جوانان را امری مهم دانست و گفت: توسعه ورزش همگانی باید دردستور کار ستاد ساماندهی جوانان قرار گیرد. جوانان نیازمند کار و زندگی مفرح و بانشاط هستند و باید به این موضوع توجه شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار