کد خبر: ۸۰۴۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷ 09 December 2019

به گزارش «تابناک هرمزگان»؛ در جلسه ی ۱۶ آذر معاونت پرستاری وزارت بهداشت با دبیران شوراهای صنفی پرستاری کشور ، فاطمه بانشی دبیر شورای صنفی دانشکده پرستاری بندرعباس ضمن تأکید به مسائل کلان مطرح شده در رشته پرستاری به بیان مشکلات شدید ِآموزشی و اختصاصی دانشکده پرستاری بندرعباس و بندرلنگه پرداخت.

آیا هنر مسئولین فقط افتتاح دانشکده پرستاری در شهرهای کوچک است؟!
پس از ساعتی از گذشت جلسه در حالیکه دکتر حضرتی به قصد شرکت در جلسه‌ی معاونین وزارت بهداشت قصد واگذاری جلسه به نائب خود را داشتند ، دبیر دانشکده پرستاری بندرعباس با مخالفت شدید بیان کرد که دبیران صنفی نماینده‌ی کل دانشجویان کشور هستند که بعضاً هزار کیلومتر سختی مسیر را تحمل کرده‌اند تا صدای دانشجویانشان را به گوش شخص شما که معاون پرستاری و سرپرست دانشجویان پرستاری هستید برسانند!
اینکه در روز دانشجو شنونده‌ی صحبت و دغدغه‌ی دانشجویان باشید از هر جلسه‌ای واجب تر است.
که پس از این صحبت دکتر حضرتی تا انتهای جلسه که تا ساعت سه عصر به طول انجامید در جلسه حضور داشتند.
در بخش اول صحبتها ، مشکلات بسیار شدید دانشجویان پرستاری دانشکده بندرلنگه مطرح شد.
مشروح صحبت‌های دبیر پرستاری بندرعباس بدین شرح است؛
دانشکده پرستاری بندرلنگه از هفت سال پیش با دو عضو هیئت علمی تأسیس گردید و مسئولین پس از افتتاح این دانشکده ، آنرا به فراموشی سپرده و هر سال ۲۵ دانشجو را روانه‌ی این به ظاهر دانشکده می‌کنند ، این دانشجویان محروم از تمام امکانات رفاهی و آموزشی بدون استاد و مربی در بالین و دانشگاه فارغ التحصیل می‌شوند‌.
آیا هنر مسئولین فقط افتتاح دانشکده پرستاری در شهر های کوچک است؟!
اینکه در شهرهای کوچک شروع به ساخت بیمارستانهای آموزشی می‌کنند تا مقدمات برای افتتاح دانشکده‌های بعدی فراهم شود و بعد مثل بندرلنگه به فراموشی محض سپرده شود و دانشجویان را بدون آموزش کافی روانه‌ی چرخه‌ی سلامت کشور کند آیا معنایی جز خیانت به مردم و کشور دارد؟!
اما بندر عباس! چرا دانشکده پرستاری با 36 سال قدمت وضعیت رشد هیئت علمی آن به صفر رسیده است؟
رشته‌ی پرستاری این دانشکده حداقل ۱۸ نفر کمبود هیئت علمی دارد ، دانشجویان این رشته در بیمارستان با کمبود استاد و مربی مواجه‌اند ، زیرساختها و امکانات آموزشی دانشجویان برای 20 نفر ورودی هر ترم نیز کافی نیست با این حال مسئولان امسال ظرفیت پذیرش این دانشکده را به ۶۵ نفر رسانده‌اند !
مگر مسئولین بالادستی نسبت به توان آموزشی و رفاهی دانشگاه‌ها از مسئولین دانشگاه آگاه‌ترند که بدون نظر گرفتن اعلام نیاز مسئولین دانشگاه ، ظرفیت را بدون منطق و بدون فراهم کردن زیرساختها تا این اندازه افزایش داده‌اند!
قائم مقام معاونت آموزشی، آیا اطلاع دارید که رشته‌ی اتاق عمل در دانشکده پرستاری بندرعباس حتی یک عضو هیئت علمی ندارد؟ و دانشجویان ما بدون استاد و مربی در بالین، در حال فارغ التحصیل شدن هستند؟ اینکه یک رشته علوم‌ پزشکی حتی یک عضو هیئت علمی نداشته باشد فاجعه است!
رشته هوشبری و فوریت پزشکی این دانشکده نیز با کمبود شدید هیئت علمی مواجه‌اند و به زودی به وضعیت رشته اتاق عمل خواهند رسید!

امر آموزش در این دانشگاه عملاً فلج شده است

این در حالی است که در فراخوان جذب هیئت علمی در ابتدا قرار بود تعداد ۶ نفر عضو هیئت علمی برای این دانشکده در نظر گرفته شود که نسبت به نیازها و وضعیت وخیم دانشکده اصلأ جوابگو نبود اما پس از اینکه فراخوان اعلام شد تنها یک نفر برای این دانشکده اعلام نیاز شده است!

آیا از وضعیت آموزشی بندرعباس بی‌خبرید؟ اگر بی‌خبرید لطفاً به بندرعباس بیایید و مشکلات وخیم دانشجویان را از نزدیک ببینید! اگر بی‌خبر نیستید و با این حال چاره‌ای نیاندیشیده‌اید نشان می‌دهد که هیچ عزم و اراده‌ای در مسئولین برای رفع مشکلات ما وجود ندارد !

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت ، اعلام داشت که به زودی برای بازدید از دانشگاه بندرعباس، به این شهر خواهد رفت.
و معاون پرستاری نیز اعلام داشت که مشکلات برخی شهرها از جمله بندرعباس به صورت اختصاصی پیگیری خواهد شد.
همچنین درخواستها به صورت کتبی به معاونین پرستاری و آموزشی تقدیم شد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار