در این گزارش بهترین مدل‌های بالارده و غیر پرچمدار با قیمت بیش از ۵ میلیون تومان مورد بررسی قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۰۴۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 10 December 2019

به گزارش تابناک سمنان: در سال ۲۰۱۹ شاهد معرفی و عرضه صد‌ها تلفن هوشمند جدید از شرکت‌های معتبر در جهان بودیم که به همین واسطه بازار خرید تلفن هوشمند نسبت به سال‌های گذشته وضعیت بهتری داشت. البته هنوز هم سالانه مقدار خرید تلفن هوشمند کاهش پیدا می‌کند، اما مقدار افت خرید تلفن هوشمند در سال جاری، کمتر از دو سال گذشته بود و این روند، شرکت‌ها را به آینده امیدوار می‌کند. معرفی فناوری‌های جدید مانند دوربین سلفی پاپ‌آپ یا حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر برای مدل‌های میان‌رده همچنین قیمت مناسب محصولات چینی از جمله اصلی‌ترین دلایل مردم برای خرید تلفن هوشمند جدید بود. البته شرکت‌های تولید کننده امیدوار هستند تا این روند مثبت ادامه پیدا کنند، اما در هر صورت در سال ۲۰۱۹ شاهد معرفی مدل‌های مختلفی بودیم که در گزارش‌های پیشین به برترین‌های آن در بازه‌های قیمتی مختلف پرداختیم، حال قصد داریم برترین مدل‌های سال ۲۰۱۹ با قیمت بیش از ۵ میلیون تومان را معرفی کنیم.

البته قصد ما معرفی مدل‌های بالارده و گران قیمت است و در گزارشی جداگانه به برترین پرچمداران سال خواهیم پرداخت. از این رو در این گزارش به پرچمداران سال ۲۰۱۹ اشاره‌ای نشده و تنها مدل‌های بالارده مورد بررسی قرار می‌گیرند. با ما همراه باشید:

معرفی برترین گوشی‌های بالارده بازار با قیمت بیش از ۵ میلیون تومان

مدل شیائومی ردمی K20 Pro (Mi9T pro)

در گزارش قبلی به طور کامل در مورد مدل ردمی K20 صحبت کردیم، نسخه پرو میان‌رده K20 نیز در میان برترین گوشی‌های سال و مقرون‌به‌صرفه‌ترین مدل‌های بالارده قرار می‌گیرد. K20 Pro به طور کاملا یک پرچمدار قدرتمند و با ادعا است که به عنوان گوشی میان‌رده وارد بازار شده، تمام مشخصات این گوشی مانند پرچمداران بازار است و از نظر امتیازات بنچمارک نیز در میان ۵ گوشی برتر و بالاتر از مدل‌های گلکسی s۱۰ و نوت ۱۰ قرار می‌گیرد. مدل جذاب شیائومی از نمایشگر سوپر آمولد ۶.۴ اینچی بدون هیچ بریدگی و حفره‌ای برای دوربین سلفی بهره می‌برد، این صفحه نمایش با شیشه محافظ گلوریا گلس ۵ محافظت می‌شود و دور آن را قاب آلومینیومی گوشی فرا گرفته است. حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر سرعت و دقت بالایی دارد و از بهترین‌های حسگر‌های بازار است. پردانده اسنپدراگون ۸۵۵ و ۶ گیگابایت حافظه رم قدرتی مانند یک پرچمدار دارد و در هیچ نوع پردازش سنگینی کم نمی‌آورد. البته مدل حافظه رم ۸ گیگابایتی این گوشی نیز موجود است. در پشت دوربین سه‌گانه با کیفیت از سه سنسور ۴۸ + ۸ + ۱۳ مگاپیکسل تشکیل شده و دوربین سلفی پاپ‌آپ نیز ۲۰ مگاپیکسل کیفیت دارد. اندروید ۹، باتری با ظرفیت ۴ هزار میلی‌آمپر و شارژ سریع ۲۷ واتی از دیگر ویژگی‌های این مدل هستند.

شیائومی ردمی K20 Pro با ظرفیت ۶۴ گیگابایت با قیمت ۵ میلیون و ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

معرفی برترین گوشی‌های بالارده بازار با قیمت بیش از ۵ میلیون تومان

مدل آنر View ۲۰ (V20)

یکی از قدرتمندترین مدل‌های آنر در سال گذشته که البته در روز‌های پایانی ۲۰۱۸ وارد بازار شد و در اصل به عنوان مدل ۲۰۱۹ شناخته می‌شود، مدل View 20 است که به اختصار V20 نام گذاری شده است. آنر V20 یک گوشی بزرگ و قدرتمند با طراحی مدرن است که کمتر از دیگر رقبا مورد توجه قرار گرفت. این مدل دارای نمایشگر ۶.۴ اینچی IPS LCD با یک حفره در گوشه بالا سمت چپ برای دوربین سلفی است. قاب شیشه‌ای و آلومینیومی با طراحی جذاب و حسگر اثر انگشت در قاب پشتی نیز از جمله موارد قابل توجه در آنر V20 است. پردازنده کایرین ۹۸۰ در کنار ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم، مانند یک پرچمدار هیچ مشکلی برای پردازش‌های سنگین نخواهد داشت. در پشت دوربین دوگانه با دو لنز جداگانه ۴۸ و ToF 3D در روز و شب تصاویر بسیار با کیفیتی را ثبت می‌کند. دوربین سلفی نیز دارای رزولوشن ۲۵ مگاپیکسل است و در میان مدل‌های همرده کیفیت خوبی دارد. این مدل نیز دارای سیستم عامل اندروید ۹ و باتری با ظرفیت ۴ هزار میلی‌آمپر است.

آنر View 20 با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت با قیمت ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

معرفی برترین گوشی‌های بالارده بازار با قیمت بیش از ۵ میلیون تومان

مدل سامسونگ گلکسی A80

سری گلکسی A سامسونگ در تمامی گزارش‌های معرفی تلفن‌های هوشمند بر اساس بازه قیمتی، حداقل یک نماینده را دارد. در این گزارش نیز مدل گلکسی A80، اولین و در حال حاضر تنها‌ترین مدل سامسونگ با دوربین سلفی پاپ‌آپ، به عنوان یکی از برترین گوشی‌های بالارده با قیمت بیش از ۵ میلیون تومان معرفی می‌گردد. گلکسی A80 دارای نمایشگر بزرگ و یکپارچه ۶.۷ اینچی است که گوشه‌های آن با شیشه گلوریا گلس ۳ محافظت می‌شود. پردازنده اسنپدراگون ۷۳۰ به همراه ۸ گیگابایت رم، برای پردازش‌های سنگین مناسب است البته شاید یک پله از دیگر مدل‌های این گزارش ضعیف‌تر باشد. اصلی‌ترین و جذاب‌ترین قابلیت این گوشی دوربین آن است که با طراحی خاص سامسونگ، به صورت پاپ‌آپ و تنها با سه سنسور طراحی شده است، در واقع گلکسی A80 دوربین سلفی ندارد و دوربین اصلی آن به عنوان دوربین سلفی نیز استفاده می‌شود. دوربین این گوشی دارای سنسور‌های ۴۸ + ۸ + 3D ToF است که در هنگام تصویر برداری سلفی بالا آمده و به سمت جلو می‌چرخد، کل این عمل ۳ تا ۴ ثانیه زمان می‌برد، اما در عوض دوربین با کیفیت بالا می‌توان تصاویر سلفی نیز ثبت کرد، گلکسی A80 اولین گوشی با قابلیت عکس‌برداری سلفی با دوربین سه‌گانه محسوب می‌شود. در کنار این موارد، اندروید ۹، باتری با ظرفیت ۳ هزار و ۷۰۰ میلی‌آمپر و شارژ سریع ۲۵ واتی از دیگر قابلیت‌های این مدل هستند.

سامسونگ گلکسی A80 با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت با قیمت ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

معرفی برترین گوشی‌های بالارده بازار با قیمت بیش از ۵ میلیون تومان

مدل وان‌پلاس 7T

وان‌پلاس در سال ۲۰۱۹ برای اولین بار از ۵ مدل جدید رونمایی کرد. دو مدل پرچمدار وان‌پلاس ۷ و ۷ پرو که مانند هر سال معرفی شده و درخشش فراوانی داشتند. در کنار این دو مدل، وان‌پلاس از دو مدل بالارده با نام‌های 7T و 7T پرو نیز رونمایی کرد. یک مدل دیگر نسخه خاص وان‌پلاس ۷ مک‌لارن ادیشن بود که با قیمتی بالا به عنوان یک گوشی لاکچری شناخته می‌شود. اما مدل وان‌پلاس 7T یک بالارده بسیار با کیفیت و قدرتمند است که می‌توان گفت از تمامی از پرچمداران اندرویدی مطرح بازار، حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد. برای شروع می‌توان از پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس این گوشی نام برد که جدیدترین و قدرتمندترین پردازنده حال حاضر در بازار است و حتی در پرچمداران هوآوی و سامسونگ نیز دیده نمی‌شود. همچنین ۸ گیگابایت حافظه رم، اندروید ۱۰ و شارژ بسیار سریع ۳۰ واتی از دیگر نقاط قابل توجه در این مدل هستند. دوربین سه‌گانه با سنسور‌های ۴۸ + ۱۲ + ۱۶ مگاپیکسل و دوربین سلفی با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل، وان‌پلاس 7T را به یک مدل جذاب برای طرفداران به عکاسی تبدیل کرده است. قابل مستحکم آلومینیومی و شیشه محافظ گلوریا گلس ۵ نیز از دیگر ویژگی‌های این مدل هستند.

وان‌پلاس 7T با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت با قیمت ۷ میلیون تا ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

گزارش از عبدالله مطیع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار