کارشناس مسئول نباتات علوفه‌ای جهاد کشاورزی فارس:یونجه به دلیل داشتن درصد پروتئین بالا، طلای دام معروف است و هم اکنون سالانه ۳۰۰ هزار تن یونجه از مزارع فارس برداشت می‌شود.
کد خبر: ۸۰۴۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳ 10 December 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:کارشناس مسئول نباتات علوفه‌ای جهاد کشاورزی فارس گفت: به دلیل محدود شدن منابع آبی و پرآب بر بودن این محصول، میزان کشت آن محدود شده و از ۸۰ هزار هکتار به ۲۶ هزار و ۷۰۰ هکتار رسیده است.
هاشمی افزود: فارس پیش از این جز سه استان نخست تولید یونجه بود، اما اکنون در رتبه یازدهم کشور قرار دارد.
وی گفت: یونجه به دلیل داشتن درصد پروتئین بالا، طلای دام معروف است و هم اکنون سالانه ۳۰۰ هزار تن یونجه از مزارع فارس برداشت می‌شود.
کارشناس مسئول نباتات علوفه‌ای جهاد کشاورزی فارس با بیان این که یونجه ۵ سال در زمین می‌ماند و بسته به اقلیم منطقه، سالانه ۳ تا چین دارد افزود: یونجه در مناطق گرمسیر از شهریور تا آبان و در مناطق سردسیر از بهمن تا خرداد کاشته می‌شود.
هاشمی گفت: فارس سالانه به ۷۰۰ هزار تن یونجه نیاز دارد که از استان‌های دیگر وارد می‌شود و سیاست جایگزینی علوفه دام با گیاهانی همچون سورگوم، چغندر علوفه‌ای در حال اجرا است.
وی با بیان این که عملکرد تولید یونجه یازده تن در هکتار است افزود: این محصول بیشتر در شهرستان‌های آباده، اقلید، شیراز و مرودشت کاشت و برداشت می‌شود و مهم‌ترین ارقام آن همدانی، بمی، عرافی، رنجبر و مائوپا، ارقام یونجه فارس است.

برچسب ها: یونجه ، کاهش آب ، نباتات ، علوفه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار