معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با تاکید بر ضرورت مناسب‌سازی فضاهای عمومی برای جانبازان و معلولان، گفت: دستگاه‌های اجرایی در این زمینه باید برنامه عملیاتی مناسب را تدوین کنند.
کد خبر: ۸۰۵۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۷ 11 December 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ احمد کرمی  در ستاد مناسب‌سازی اماکن عمومی و شورای سالمندان ایلام افزود: حضور آزادانه و بدون مانع معلولان و سالمندان در جامعه حق این قشر است و دستگاه‌های عضو ستاد باید برای مناسب‌سازی فضاهای عمومی تلاش لازم را داشته باشند.

وی با قدردانی از بهزیستی ایلام به دلیل کسب رتبه سوم کشوری حوزه مناسب‌سازی و رتبه دوم کشوری در شورای سالمندان، اظهار داشت: دستگاه‌های عضو این ستاد باید با بهزیستی در زمینه مناسب‌سازی فضاهای عمومی تعامل بیشتری داشته باشند.

وی یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان باید طوری برنامه‌ریزی داشته باشند که معلولان و سالمندان برای دسترسی به خدمات عمومی با مانعی مواجه نشوند.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت ایجاد نشاط اجتماعی و تکریم سالمندان، گفت: همه ارگان‌ها باید برنامه‌های مناسب برای خدمات‌دهی به قشر سالمندان داشته باشند.

کرمی تاکید کرد: در این زمینه در هر شهرستان حداقل وجود یک بوستان که برای سالمندان مناسب‌سازی شده باشد، ضروری است.

ضرورت توسعه فضاهای تفریحی ویژه سالمندان در ایلام

مدیرکل بهزیستی استان ایلام نیز در این نشست با اشاره به عضویت ۷۶ دستگاه در کمیته مناسب‌سازی اماکن عمومی استان، گفت: بر اساس بررسی انجام گرفته ۲۰ دستگاه وضعیت مناسب‌سازی خیلی خوب داشته و مابقی دستگاه‌ها یا متوسط یا ضعیف بوده‌اند.

زهرا همتی استفاده و برخورداری از فضاهای عمومی را یکی از نیازهای اصلی معلولان و سالمندان برای حضور آزادانه در جامعه دانست.

وی همچنین بر توسعه فضاهای تفریحی ویژه سالمندان در استان تاکید کرد و افزود: ایجاد یک محیط دوستدار سالمند در این استان ضروری است.

به گفته وی، محله‌ای که به عنوان دوستدار سالمند مشخص می‌شود باید متناسب با نیازهای این قشر به امکانات آموزشی، بهداشتی، حمل و نقل، شبکه ارتباطات، ورزشی و غیره تجهیز و زیرساخت‌های خدمات‌دهی به این قشر در آن فراهم شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار