معاون شهردار قم با اشاره به امضای تفاهم‌نامه ویژه توسعه فیبر نوری در شهر قم، از پیشرفت ۲۰ درصدی این پروژه تا پایان سال و امکان انتقال سریع و آسان اطلاعات با حجم بالا برای شهروندان قم خبر داد.
کد خبر: ۸۰۵۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۸ 12 December 2019

به گزارش تابناک قم، محسن رنجبر در حاشیه برپایی نمایشگاه الکامپ استان قم در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به امضای تفاهم‌نامه شهرداری قم با شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ ها اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای با شرکت شاتل امضا شد که در مقدمات تبدیل‌شدن قم به یک شهر هوشمند با زیرساخت‌هایی که ما در بحث انتقال اطلاعات و فیبر نوری و انواع دیگر زیرساخت‌ها داریم، بسیار مؤثر است.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با بیان اینکه برنامه زیرساخت‌های خود را با آنچه که شاتل می‌خواهد اجرا کند به اشتراک می‌گذاریم، افزود: به‌این‌ترتیب یک انتقال اطلاعات پرسرعت با سرعت‌های بسیار بالا می‌تواند در محله‌های قم تا آخرین نقاط شهر اتفاق بیفتد.

رنجبر ادامه داد: با اجرای این پروژه، انتقال سریع و آسان اطلاعات با حجم بالا ممکن می‌شود که مردم می‌توانند از سرویس‌های مختلف با ایجاد ارزش‌افزوده در کسب‌وکار و مسائل تفریحی و غیره استفاده کنند که منجر به افزایش کیفیت زندگی و تقویت موضوعات زیست‌محیطی می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه تحقق این موضوع، دانش شهر را بالا می‌برد و این یک تفاهم ویژه است که تا پایان سال 20 درصد از این پروژه پیشرفت خواهد کرد که مردم خروجی‌های آن را شاهد خواهند بود. خاطرنشان کرد: بحث قم کارت و اتوبوس هوشمند از دیگر موضوعات مورد تفاهم بود که با صنایع الکترونیک ایران برای هوشمند سازی اتوبوس‌های شهری تفاهم‌نامه آن را امضا کردیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار