مسئول امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه از حضور ۱۶ تیم از پزشکان بسیجی در مناطق محروم این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۰۶۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 17 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر، حامد بهرامیان اظهار داشت: در راستای اجرای طرح شهید رهنمون ماهیانه اعزام پزشک پرستار، روانشناس، ماما و کارشناس بهداشت به مناطق کم برخوردار انجام می شود.

وی افزود: در قالب طرح مذکور به اهالی هشت منطقه در شهرستان کرمانشاه شامل حکمت آباد، باغ ابریشم، آناهیتا، کرناچی، ملاحسینی، آقاجان، مسکن مهر بهزیستی و ده پهن و هفت منطقه در سطح شهرستان ها شامل چشمه کبود هرسین، بایگان پاوه، چم زرشک ثلاث باباجانی، بشیر آباد سنقر، دهلر و محله اسلام آباد کنگاور، منصوری اسلام آباد غرب خدمات رسانی رایگان می شود.

مسئول امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه طرح شهید رهنمون به صورت ماهانه در محلات مذکور اجرا می شود، خاطرنشان کرد: امروز نیز تیم اعزامی در محله حکمت آباد مستقر شده و نسبت به انجام ویزیت و توزیع رایگان دارو اقدام می کند.

بهرامیان با تاکید بر اینکه در سطح محلات نیاز سنجی ها انجام می شود و متناسب با نیازهای هر محله متخصص مربوطه حضور خواهد یافت، بیان کرد: در بررسی های انجام شده دانش آموزان یک دبستان و یک دبیرستان در محله حکمت آباد عیوب انکساری چشم داشتند که امروز اپتومتریست به همراه دستگاه اپتومتری در این مدارس حضور یافت.

این مسئول با بیان اینکه هزینه عینک های مورد نیاز دانش آموزان این مدارس توسط یک فرد خیر متقبل شده است، تصریح کرد: پس از تعیین نمره، عینک ها به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: در یکی دیگر از مدارس استثنایی این محله دانش آموزان با معلولیت ذهنی و جسمی مشغول تحصیل هستند که طی امروز تیم پزشک، پرستار، روانپزشک نیز در این مدرسه حضور یافته و به غربالگری و نیاز سنجی واقعی این دانش آموزان می پردازند.

مسئول امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه بیان داشت: طرح شهید رهنمون طرحی کشوری است که از بهمن سال ۹۶ در سطح کشور و در استان کرمانشاه از فروردین ۹۷ با حضور ۱۶ تیم همزمان در سطح استان انجام شده است.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار