برخی از رانندگان سرویس دانش آموزان در البرز درپی افزایش قیمت بنزین از ارائه خدمات سرویس باوجود داشتن قرارداد خودداری می کنند که این موضوع مهم مشکلات زیادی را برای اولیای دانش آموزان در این استان بوجود آورده است.
کد خبر: ۸۰۶۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 17 December 2019

‌به گزارش «تابناک البرز»؛ در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ از مجموع ۵۰۰ هزار دانش آموز البرز حدود ۳۰ هزار دانش آموز از سرویس مدارس استفاده می کنند که بیشتر این دانش آموزان در نواحی چهار گانه آموزش و پرورش کرج تحصیل می کنند.
شماری از اولیای دانش آموزان البرز نسبت به عدم ارائه سرویس دانش آموزان و سرگردانی دانش آموزان دراین استان در پی افزایش قیمت بنزین گلایه مند شدند.
این اولیا یا مراجعه حضوری به اولیای مدارس و مدیران مناطق هشتگانه و اداره کل آموزش و پرورش استان البرز خواستار پیگیری این موضوع شدند.
اولیای معترض به عدم ارائه خدمات سرویس دانش آموزی عنوان می کنند که درشهریورماه ۹۸ به منظور نداشتن دغدغه رفت و آمد فرزندانشان به مدرسه مراحل مختلف عقد قرارداد سرویس دانش آموزی را طی کردند اما پس از گذشت دوماه شاهد لغو خدمات ارائه سرویس شدند.
آنان بیان کردند که شاغل ادارات یا مراکز تولیدی خدماتی  هستند و امکان جابه جایی فرزندانشان به مدارس به خصوص در مورد دانش آموزان دوره ابتدایی را به صورت روزانه را ندارند.
به گفته آنان با توجه به افزایش هزینه خدمات آژانس ها نیز توان پرداخت روزانه به صورت انفرادی برای حضور فرزندشان در مدارس را نیز ندارند حال چه ارگانی باید پاسخگوی این وضعیت نامناسب به رغم داشتن قرارداد سرویس دانش آموزی باشد.
مسوولان مربوطه در آموزش و پرورش حدود سه هفته ای می شود که فقط قول پیگیری و رفع مشکل را می دهند اما تا کنون اتفاق خاصی نیفتاده است و همچنان دانش آموزان هر روز برای رفتن به مدرسه سرگردان هستند.
هرساله با فرا رسیدن مهر و آغاز سال تحصیلی جدید موضوع استفاده از سرویس مدارس مهم تلقی شده و در این میان رانندگان، اولیا مدارس، والدین و حتی خود دانش آموزان مدارس نکاتی را باید مد نظر قرار دهند.
در این میان رانندگان نقش بسیار مهمی در امنیت و جابجایی دانش آموزان برعهده دارند و هرساله ملزم به رعایت نکات فنی و ایمنی خاصی می شوند اما در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ تعداد زیادی از رانندگان سرویس های دانش آموزی در البرز به این مهم عمل نمی کنندو به صورت یکطرفه قرارداد فی مابین را فسخ کردند.
خودروهای مورد استفاده با توجه به تمام مشخصه‌های مکانیکی و فیزیکی مورد بررسی قرار می‌گیرند تا دانش آموزان ایمنی داشته باشند.
پلیس راهور هم هر ساله مهمترین خط قرمز سرویس مدارس را رعالیت قانون در حمل و نقل دانش آموزان از خانه تا مدرسه اعلام می کند.
پلیس بارها اعلام می کند که خودرو هایی که درجابه جایی دانش آموزان مورداستفاده قرار می گیرد باید دارای برچسب فنی و شرایط لازم باشند.پلیس همچنین بر ممنوعیت سوار کردن دانش‌آموزان زیر ۱۲ سال روی صندلی جلو و بر رعایت ظرفیت مجاز سرویس ها تاکید دارد در حالی که در برخی از سرویس ها ی دانش آموزی البرز این موضوع رعایت نمی شود و دانش آموزان 2 نفر در جلو و در عقب چند دانش آموز روی پای هم می نشینند تا راننده به قول معروف بردن سرویس برایش صرف داشته باشد.
 تمام کسانی که می خواستند به عنوان رانندگان سرویس های مدارس دانش آموزان فعالیت کنند باید در سامانه سپند  ثبت نام می کردند تا مشمول دریافت برچسب سرویس مدارس می شدند.
سامانه سپند توسط اتحادیه تاکسیرانی کل کشور راه اندازی شده است.
 افراد متقاضی به کار در حوزه حمل و نقل دانش آموزی در صورتی اجازه فعالیت می گرفتند که مورد احراز و تایید سازمان تاکسیرانی و آموزش و پرورش قرارمی گرفتند.
در سامانه پایش ناوگان دانش آموزی چهارگروه اولیا، رانندگان، مدارس و ناوگان های حمل و نقل ثبت نام کردند.
در قالب طرح سامانه سپند، والدین و اولیا می توانند از احراز شرایط رانندگان مطمئن شوند و آنان را به صورت دوره ای مورد ارزیابی قرار دهند اما پس از دو ماه در استان البرز اولیای دانش آموزان به وضوح دیدند که بستن قرارداد نقش تضمینی برای سرویس دانش آموزان ندارد.
در سامانه سپند برنامه‌ای دراختیار والدین قرار گرفته است که می‌توانند به صورت دوره‌ای نظر خود را درباره راننده وضعیت خودرو اعلام کنند و به طور حتم در این نظر خواهی رانندگانی که نمره قابل قبولی دریافت نکنند، حذف می‌شوند در حالی که اولیای البرزی دیدند که داشتن رضایت یا نداشتن مفهومی ندارد و رانندگان خودسرانه قرارداد را به دلیل گرانی سوخت لغو کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار