معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: برای بازسازی 56 اتوبوس شهر قم قرارداد منعقد شده و بازسازی این اتوبوس ها شروع شده است.
کد خبر: ۸۰۶۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۹ 18 December 2019

به گزارش تابناک قم، عباس ذاکریان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به نوسازی اتوبوس‌ها اظهار کرد: به دلیل تحریم‌های ظالمانه قیمت اتوبوس نو به دو میلیارد تومان رسیده است که پرداخت چنین هزینه ای از توان بسیاری از شهرها خارج است، به همین دلیل شهرها به سمت نوسازی اتوبوس‌ها رفتند و شهر قم در این زمینه پیشگام بوده است.

وی ادامه داد: نوسازی اتوبوس‌ها کار پرزحمتی است و در شهر قم حدود 500 اتوبوس وجود دارد که بخشی از این اتوبوس‌ها فرسوده هستند، برای بازسازی 56 اتوبوس شهر قم قرارداد بستیم که بازسازی آن‌ها شروع شده است، برای بازسازی 39 اتوبوس و 40 اتوبوس مناقصه برگزار می‌کنیم و بازسازی اتوبوس‌های بخش خصوصی شهر را هم در دستور کار داریم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم افزود: میانگین هزینه بازسازی هر اتوبوس بین 300 تا 400 میلیون تومان است، اتوبوس‌هایی که بازسازی آن‌ها شروع شده است، پیش از این زمین گیر بودند و دولت به دنبال اختصاص اعتبار برای نوسازی اتوبوس‌ها است.

ذاکریان با اشاره به وضعیت استفاده از اتوبوس در شهر قم اظهار کرد: استفاده از اتوبوس در قم طی یک دهه گذشته کاهش پیدا کرد و در این خصوص بازنگری در خطوط اتوبوس شهر را ضروری دانستیم، در این راستا با انجام مطالعات و گرفتن مشاور، بازنگری در خطوط اتوبوس شهر قم صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: قرارداد بهره برداری از اتوبوس بخش خصوصی شهر قم به مدت 10 سال بود که اکنون در حال به پایان رسیدن است و به دنبال امضای قرارداد دیگری با بخش خصوصی هستیم تا به ازای پیمایش اتوبوس به صورت ماهیانه پرداخت صورت بگیرد و این مساله نیازمند اختصاص یارانه از سوی شهرداری است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم افزود: از سه سال پیش بحث نوسازی تاکسی‌ها متوقف شده است و پیش از آن، هزار و 500 تاکسی در قم نوسازی شد، در گذشته با 30 میلیون تومان که پنج میلیون تومان آورده نقدی راننده بود، تاکسی نوسازی می‌شد، اکنون این رقم بیش از 60 میلیون تومان است که تامین آن از توان تاکسیرانان خارج است.

ذاکریان با اشاره به پایانه جنوبی شهر قم اظهار کرد: شروع احداث این پایانه نیازمند واگذاری زمین از سوی اداره منابع طبیعی است.

وی ادامه داد: پل‌های عابرپیاده نیاز شهر قم است و 15 میلیارد تومان اعتبار در سال جاری برای نصب این پل ها در نظر رفته شد و 13 پل عابر پیاده با آسانسور در حال طراحی در شهر قم است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که تاکسی‌های قم به سیستم پرداخت الکترونیک مجهز شدند تا دیگر با با مشکل پول خرد در ناوگان تاکسیرانی مواجه نباشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار