کد خبر: ۸۰۷۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰ 19 December 2019

 			 				 					اعلام آخرین رده بندی فیفا در سال ۲۰۱۹ و جایگاه ایران

با اعلام جدیدترین رده بندی فیفا، تیم ملی فوتبال ایران یک پله پایین‌‎تر از ژاپن در رده دوم قاره آسیا ایستاده است.

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، با اعلام آخرین رده بندی فیفا در سال ۲۰۱۹ تیم ملی فوتبال کشورمان، بدون تغییر نسبت به رده‌بندی قبلی ۱۴۸۹ امتیاز کسب کرده و در جایگاه دوم آسیا و سی‌و‌سوم جهان ایستاده است.

تیم ملی فوتبال بلژیک با ایستادن در صدر رنکینگ ماه دسامبر فیفا به عنوان بهترین تیم سال انتخاب شد. بعد از بلژیک تیم ملی فرانسه، قهرمان جهان و برزیل در رتبه دوم و سوم قرار گرفته‌اند. انگلیس به یک رتبه صعود به رتبه سوم رسیده و اروگوئه هم با دو پله صعود در جایگاه پنجم رنکینگ ایستاده است.

تیم ملی آرژانتین (رتبه نهم) و کلمبیا (رتبه دهم) بالاتر از سوئیس (رتبه دوازدهم) و دانمارک (رتبه شانزدهم) قرار دارند که به ترتیب در طول سال چهار و شش پله سقوط کرد‌ه‌اند.

بلژیک

در همین حال بهترین صعود سال به تیم ملی قطر رسیده است. میزبان مسابقات جام جهانی ۲۰۲۰ در طول سال به دلیل قهرمانی در جام ملت‌های آسیا و همچنین عملکرد موفق در مرحله انتخابی جام جهانی ۱۳۸ امتیاز کسب کرده‌اند. قطر امسال موفق شد ۳۸ پله در رنکینگ فیفا صعود کند و بعد از آن‌ها تیم‌های الجزایر (۳۲ رده صعود) و ژاپن (۲۲ رده صعود) از این حیث آمار قابل توجهی برجای گذاشته‌اند.

با توجه به تیم‌هایی که بیشترین پیشرفت را در سال ۲۰۱۹ انجام داشته‌اند، جای تعجب ندارد که دریابیم که ترکیب منطقه‌ای ۵۰ کشور برتر در طول سال تغییر کرده است و از تسلط اروپا کاسته شده است. یوفا در مقایسه با پایان سال ۲۰۱۸ سه جایگاه را در بین ۵۰ تیم برتر را از دست داده است و اکنون ۲۸ تیم دارد، در حالیکه کونکاکاف (۴)، کنفدراسیون فوتبال آسیا (۴) و کنفدراسیون فوتبال آفریقا (۴) در بین ۵۰ تیم برتر نماینده دارند.

اما علیرغم همه تغییراتی که در سال ۲۰۱۹ شاهد بودیم، آخرین رده بندی سال با تغییرات اندکی رو به رو بوده است و تنها کمترین حرکات نسبت به ماه نوامبر صورت گرفته است. با این وجود، بحرین (۹۹، یک پله بالاتر)، بولیوی (۷۵، یک پله بالاتر)، کره جنوبی (۴۰، یک پله بالاتر)، لسوتو (۱۳۹، یک پله بالاتر)، جزایر سلیمان (۱۴۱، یک پله بالاتر)، آفریقای جنوبی (۷۱، یک پله بالاتر)، سنت کیتس و نوویس (۱۳۹، یک پله بالاتر) و سورینام (۱۴۱، یک پله بالاتر) هشت تیم دیگری هستند که موفق شدند در جایگاهشان تغییری به عمل آورند.

در ماه دسامبر در مجموع تنها ۱۹ بازی ملی انجام شد و تیم‌های عربستان سعودی و بحرین با ۵ مسابقه بیشترین سهم را داشتند.

گفتنی است؛ رتبه بندی بعدی فیفا در تاریخ ۲۰ فوریه ۲۰۲۰ منتشر می‌شود./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار