رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: امیرمهدی کرامتی از کرمانشاه در مسابقه جهانی کودکان هوشمند در کشور تایلند قهرمان قهرمانان پاما ۲۰۱۹ شد و مدال طلا گرفت.
کد خبر: ۸۰۸۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 25 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، 55 نابغه کودک و نوجوان کشور عازم مسابقات مسابقات بین‌المللی پاما 2019 تایلند شدند که توانستند با کسب سه مقام قهرمان قهرمانان در این رقابت‌ها، مقام اول تیمی را کسب کرد.

از این تعداد هشت نفر از استان کرمانشاه بودند که در کلاس‌های چرتکه فرهنگسرا‌های شهرداری کرمانشاه آموزش دیده بودند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در گفت‌وگو با فارس به درخشش کودکان کرمانشاهی میان اعضای انجمن پامای جهانی اشاره کرد و اظهار داشت: در این رقابت‌ها 610 کودک هوشمند از 24 کشور مطرح دنیا در مسابقات محاسبات ذهنی تایلند که یکی از معتبرترین رقابت‌های محاسبات ذهنی در جهان محسوب می‌شود، شرکت کرده بودند.

وی با بیان اینکه ایران قهرمان مسابقات بین‌المللی پاما 2019 شد، ادامه داد: تیم محاسبات ذهنی ایران در این رقابت‌ها در پنج سطح شرکت کرده بود

مهدی عبدالمالکی از قهرمان قهرمان شدن یکی از کودکان کرمانشاهی در این دوره از رقابت‌ها خبر داد و گفت: امیرمهدی کرامتی قهرمان قهرمانان سطح B در مسابقات بین‌المللی محاسبات ذهنی در جهان اول شد و به گردن‌آویز طلا رسید.

وی با اشاره به دیگر افتخارآفرینان کرمانشاه در تایلند، افزود: نرگس حشمتیان قهرمان سطح A، بردیا محمدی قهرمان سطح B، محمدطا‌ها نوری قهرمان سطح B، محمدطا‌ها برزی قهرمان سطح C، یسنا بختیاری قهرمان سطح D، فاطمه صفری قهرمان سطح D و آریا پیری دوابی قهرمان سطح D شدند که با کسب عناوین ممتاز و برتر این رقابت‌های محاسبه ذهنی سطح هوش، توانستند استعداد کودکان این دیار را به رخ جهانیان بکشانند.

گفتنی است، اعضای انجمن پامای جهانی شامل تایوان، مالزی، تایلند، کانادا، هنگ‌کنگ، آمریکا، آفریقای جنوبی، ویتنام، کره جنوبی، لبنان، عربستان سعودی، استرالیا، هند، روسیه، چین، اردن، فلسطین، قزاقستان، امارات، ازبکستان، مصر، تاجیکستان، یمن و ایران هستند. ضمن اینکه توسعه محاسبات ذهنی و بکارگیری آن در امورات روزانه می‌تواند منجر به عملکرد بهتر ذهن و هوش شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار