تک گل پرسپولیس را وحید امیری در دقیقه ۳۴ به ثمر رساند.
کد خبر: ۸۰۹۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹ 27 December 2019

 

تیم فوتبال پرسپولیس توانست با غلبه بر شاگردان رضا مهاجری به صدر جدول لیگ نوزدهم برسد.

به گزارش ایسنا، دو تیم فوتبال پرسپولیس و نساجی از هفته دوازدهم لیگ برتر ایران از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که پرسپولیس با وجود ۱۰ نفره شدن در دقیقه ۵۸، توانست با یک گل از سد مهمان خود عبور کند و صدرنشین لیگ نوزدهم شد.

تک گل پرسپولیس را وحید امیری در دقیقه ۳۴ به ثمر رساند.

نیمه نخست

بازی را نساجی بهتر آغاز کرد و توپ و میدان را در اختیار داشت اما نخستین موقعیت جدی را پرسپولیس در دقیقه ۳ به وجود آورد که ضربه سر کنعانی‌زادگان به بیرون رفت. پس از این حمله سرخ‌ها، باز هم نساجی بود که توپ و میدان را در اختیار داشت اما بازیکنان این تیم توانایی استفاده از مالکیت زیاد را نداشتند. بارها حرکات این تیم تا پشت محوطه جریمه میزبان ادامه پیدا می‌کرد اما بی‌دقتی در پاس‌ها آخر مانع از ایجاد موقعیت برای زامهران و عباس‌زاده می‌شد.

پس از ضربه سر کنعانی‌زادگان، ۲۷ دقیقه طول کشید تا موقعیت جدی بعدی به وجود بیاید. حرکت ترکیبی بازیکنان پرسپولیس در دقیقه ۳۰ توپ را به پشت محوطه جریمه رساند که ضربه زیبای ترابی را حقیقی به کرنر فرستاد. مهاجم شماره ۹ پرسپولیس پشت توپ قرار گرفت و به زیبایی آن را به روی دروازه ارسال کرد که ضربه سر نوراللهی در دقیقه ۳۱ به شکلی خطرناک از کنار دروازه حقیق به بیرون رفت.

در حالی که نساجی برای حمله جدیدی برنامه‌ریزی می‌کرد، اشتباه عباس‌زاده باعث به وجود آمدن ضدحمله برای پرسپولیس شد که حرکت پا به توپ ترابی، توپ را به علیپور رساند و او هم بعد از حضور در محوطه جریمه، توپ را برای وحید امیری ارسال کرد و جاگییری مناسب این بازیکن در بین مدافعان نساجی سبب شد تا توپ روی سر او فرود بیاید و گل نخست پرسپولیس در دقیقه ۳۴ به ثمر برسد.

پس از این نساجی فرصت داشت که روی ضربه سر سینا زامهران به گل تساوی برسد که توپ به شکلی خطرناک از بالای دروازه به بیرون رفت تا بازی با پیروزی یک گله پرسپولیس در نیمه اول به پایان برسد.

نیمه دوم

همانند نیمه نخست این نساجی بود که بازی را هجومی آغاز کرد و سعی کرد با کارهای ترکیبی به دروازه رادوشویچ نزدیک شود. در سوی دیگر پرسپولیسی‌ها دل به سرعت بالای ترابی و علیپور بسته بودند تا بتوانند با ضدحمله‌هایی حریف خود را برای بار دوم غافلگیر کنند. ضدحملاتی که چندین بار شکل گرفت اما بی‌دقتی در پاس آخر مانع از ایجاد موقعیت خطرناک شد.

در این بین و با وجود حملات زیاد بازیکنان نساجی، پرسپولیسی‌ها مجبور شدند با هر روشی مانع از نزدیک شدن حریف به دروازه شان شوند که یکی از این روش‌ها در دقیقه ۵۸ دردسرساز شد و محسن ربیع‌خواه با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد.

پس از این و در دقیقه ۶۰، نساجی فرصت داشت که روی یک ضربه کرنر به گل تساوی برسد که ضربه سر مجتبی بیژن با واکنش خوب رادوشویچ همراه شد. با وجود این، نساجی باز هم به حملات خود ادامه تا این که در دقیقه ۷۲ فرصت مناسبی برای رحمان جعفری فراهم شد که شوت او در موقعیتی مناسب به سمت دروازه پرسپولیس کمانه کرد که باز هم دروازه‌بان کروات پرسپولیس مهاجمان حریف را ناکام گذاشت.

شاگردان مهاجری در ۱۵ دقیقه پایانی هم دست از حمله نکشیدند و حتی در دقیقه ۷۸ می توانستند به گل برسند که تکل شجاع خلیل‌زاده مانع از باز شدن دروازه تیمش شد. در دقیقه ۸۵، کالدرون در تعویضی دفاعی، جلال حسینی را به جای بشار رسن به بازی فرستاد. با وجود به بازی آمدن محمد قاضی به میدان و افزایش بار هجومی نساجی این تیم نتوانست به گل برسد تا پرسپولیس با برتری برابر شاگردان مهاجری ۳۴ امتیازی شود و به صدر جدول صعود کند.

ترکیب پرسپولیس: بوژیدار رادوشوویچ، ، محمد کنعان‌زادگان، شجاع خلیل زاده، مهدی شیری، محمد انصاری، محسن ربیع‌خواه، احمد نوراللهی، وحید امیری، بشار رسن(۸۵- سیدجلال حسینی)، مهدی ترابی(۷۷- سیامک نعمتی) و علی علیپور(۸۹- فرشاد احمدزاده).

ترکیب نساجی: علیرضا حقیقی، مجتبی بیژن، مجتبی ممشلی، حامد شیری، احسان قهاری، سیدمحمد میری، محمدعرفان معصومی، علی‌اصغر عاشوری، سینا زامهران(۸۱- محمدجواد جلالیان)، رحمان جعفری(۸۷- محمد قاضی) و محمد عباس‌زاده(۵۶- محمدمهدی نظری)

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار