اجلاس مشترک مرزی بین مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و فرمانده ژاندارمری کشور ترکیه امروز در منطقه مرزی بورالان ماکو برگزار شد .
کد خبر: ۸۰۹۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰ 29 December 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، این اجلاس با حضور فرماندهان مرزبانی شمال غرب کشور و فرماندهان ژاندارمری مناطق شرق ترکیه هم مرز با آذربایجان غربی با هدف افزایش تعاملات مرزی، حسن همجواری و توسعه همکاری‌های مرزی بین مرزبانان دوکشور جمهوری اسلامی و ترکیه برگزار شد . 
این اجلاس پنجمین اجلاسی بود که با حضور فرماندهان مرزبانی کشورمان و ژاندارمری ترکیه در خاک دو کشور برگزار شد . 
سردار رضایی فرمانده مرزبانی کشورمان برگزاری اینگونه اجلاسهای دوجانبه بین ایران و ترکیه را مایه آرامش و امنیت برای مرزنشینان دو سوی مرز و بسط و گسترش همکاریهای دولت‌مردان اعلام کرد و گفت: پیام این نشست‌ها و اجلا سها برای دوستان مایه امیدواری و برای دشمنان مایه ناامیدی است.
وی همچنین از همکاری خوب مسئولان بلند پایه کشور ترکیه برای مساعدت به برق رسانی به پاسگاه‌های مرزی صعب العبور کشورمان به فرمانده ژاندارمری ترکیه و والی استان حکاری ترکیه برای احداث خط انتقال به این پاسگاه‌ها با اهدا لوح  تقدیر کرد . 
ارتشبد عارف چتین فرمانده ژاندارمری جمهوری ترکیه هم با اظهار رضایت از افزایش روز افزون همکاری‌های مرزی بین دو کشور به پیشینه تاریخی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه اشاره کرد و گفت: در طول قرن‌های متمادی دولت‌های ایران و ترکیه مانند دوست و برادر در کنار یکدیگر بوده و کوچکترین چالشی در مرزهای دو کشور وجود ندارد .
مبارزه با انواع قاچاق ، اشرار مسلح و افزایش تعاملات مرزی و اطلاعاتی از مهمترین مباحث مطرح شده در این اجلاس مرزی بود .
اضافه می‌شود که اجلاس بعدی بین کشور جمهوری اسلامی و ترکیه خرداد ماه سال آینده در شهر تبریز برگزار خواهد شد . 

برچسب ها: دفاعی ، مرز ، ارومیه ، ترکیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار