مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام:
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام از دستگیری ۱۱ نفر حفار غیرمجاز آثار تاریخی در استان در سه ماهه پاییز امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۱۰۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 31 December 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالمالک شنبه زاده گفت: در پی گشت‌های نامحسوس شبانه توسط نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان طی سه‌ماهه سوم سال جاری ۱۱ نفر در راستای تخلفات حفاری در محوطه‌های آثار تاریخی در شهرستان‌های دره شهر، ملکشاهی، دهلران و ایوان دستگیر شدند.

ویافزود: از متهمان درمجموع سه دستگاه فلزیاب و ابزار و ادوات حفاری کشف و ضبط شده است و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

شنبه زاده تصریح کرد: گشت‌های نیروهای یگان حفاظت استان به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی از آثار تاریخی و فرهنگی ثبت شده و غیر ثبتی نیز حفاظت می‌کنند و علاوه بر یگان حفاظت مردم و دستگاه امنیتی نیز از این آثار که سند هویتی کشور است حراست می‌کنند

وی تأکید کرد: هرگونه حفاری و کاوش برای دستیابی به اشیا تاریخی ممنوع و جرم محسوب می‌شود و فرد خاطی در صورت استفاده از فلزیاب به اشد مجازات مقرر در قانون محکوم خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از اهتمام جدی دستگاه قضایی استان و همکاری مجموعه پرتلاش پلیس و همکاران یگان حفاظت در جهت تعقیب و برخورد با قاچاقچیان میراث تاریخی قدردانی کرد./ح

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار