رئیس میراث فرهنگی و گردشگری لامرد گفت: با پیگیری های چندین ساله میراث فرهنگی شهرستان لامرد، هنر سنتی و ظریف «رخ بافی» در فهرست آثار ناملموس ملی ایران به ثبت رسید.
کد خبر: ۸۱۰۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶ 31 December 2019

تابناک فارس به نقل از مهر:مسعود تقی زاده تصریح کرد: میراث فرهنگی شهرستان لامرد از فعالان عرصه میراث فرهنگی که بصورت جهادی در جهت معرفی و صیانت میراث فرهنگی در تلاشند سپاسگزار است.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری لامرد گفت: هنر «رخ بافی» از هنرهای بسیار ظریف قدیمی، بومی و سنتی این منطقه است که درحال منسوخ شدن بود، که با پیگیری‌های چندین ساله و هنرمندانی خوش ذوق وارد این عرصه شده‌اند.

 

وی گفت: صیانت ازمیراث فرهنگی ناملموس وظیفه ملی است، و میراث فرهنگی ناملموس به تولیدات و فرایندهای فرهنگی گفته می‌شود که با گذشت زمان و از نسل‌های پیشین باقی مانده‌اند.

تقی زاده افزود: بخشی از دارایی‌های فرهنگی، محصولاتی ملموس مانند ساختمان‌ها یا کارهای هنری هستند، که با این حال بخش‌های زیادی از فرهنگ به شکل ناملموس است مانند ترانه، موسیقی، رقص، درام، توانمندی، آشپزی، هنر صنایع دستی و جشنواره‌های گوناگون، که اینها شکل‌هایی از فرهنگ به‌شمار می‌روند و قابل ثبت و ضبط هستند ولی ملموس نبوده واین وسایل فرهنگی توسط سازمان ملل متحد گنجینه‌های بشری نامیده شده‌است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار