امیری افزود: مقرر شده است که کمیته اسکان مسافران نوروزی به شهرداری شیراز واگذار شود و باید از هم اکنون آماده میزبانی از مسافران باشیم.
کد خبر: ۸۱۰۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹ 01 January 2020

تابناک فارس به نقل از شیرازه:یکصد و شانزدهمین صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با حضور استاندار فارس، شهردار شیراز، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان فارس و جمعی دیگر از مدیران شهری برگزار شد.

استاندار: توزیع سیلندر گاز 25 درصد افزایش داشته است
استاندار فارس که میهمان این جلسه از صحن علنی شورای شهر بود در تجلیل از اقدامات شورای پنجم شیراز، اظهار داشت: شورای شهر شیراز، شهرفروشی نکرد و به جای اتوموبیل اولویت را شهروندان دانست.

عنایت الله رحیمی با بیان اینکه نباید عملکرد مجموعه مدیریت شهری فعلی را با دوران پیش از تحریم‌های سخت‌گیرانه مقایسه کرد، افزود: فشارها و تنگناهای ناشی از تحریم‌ها بر عملکرد تمام دستگاه‌ها، از جمله مدیریت شهری اثر منفی دارد و کاغذپاره‌های تحریم اثرات نامطلوبی بر خدمات‌رسانی‌ها گذاشته است.

وی بیان کرد: مدیریت ارشد استان نیز همواره از اقدامات قانونی شورا و شهرداری شیراز حمایت کرده است و در تلاش برای اجرای حواسته‌های به‌حق این دو مجموعه است.

نماینده عالی دولت در استان فارس عنوان کرد: توجه به داشته‌ها و سرمایه های انسانی و طبیعی از سوی مدیریت شهری، راهکار برون‌رفت از مسائل و مشکلات کنونی بوده و شهرداری‌ها باید بکوشند با وجود تهدیدات خارجی، راه را برای سرمایه‌گذاری هموار کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: تحریم‌، کمترین تاثیر را بر صنعت گردشگری دارد و درآمد بسیاری را برای شهر شیراز به ارمغان می‌آورد و لازم است که شورای شهر و شهرداری، سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را در اولویت قرار دهد.

رحیمی با تائید شفافیت ایجاد شده در شورای پنجم، تاکید کرد که گسترش شفافیت می‌تواند افکار عمومی را اقناع کند که در تصمیمات، منافع عمومی بر منافع شخصی ارجحیت دارد.

استاندار فارس با بیان اینکه سلامت اداری در سیستم‌هایی که با امور مالی و ارباب رجوع سر و کار دارند باید بیشتر مورد توجه باشد، توسعه خدمات الکترونیک و نظارت عمومی را در تقویت سلامت اداری موثر دانست.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی در پیش است،تصریح کرد: با وجود برخی گلایه‌ها و دلخوری‌های مردم، اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان مستقیم مردم می‌توانند دللایل ناکارآمدی و عدم تحقق وعده‌ها را تشریح کرده و برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر انتخابات با مشارکت حداکثری مردم کمک کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: صندوق رای کم هزینه‌ترین راه برای اصلاح امور و اداره کشور و همچنین تحقق حاکمیت مردم بر سرنوشت خود است.

استاندار فارس همچنین در پاسخ به انتقاد تذروی، عضو شورای شهر در مورد کمبود گاز ال.پی‌.جی در مناطقی از شهر شیراز بیان کرد: سال ۹۲ تنها ۶۸۳ روستا در استان گازرسانی شده بود که تا شش ماه قبل این رقم با رشد 178 درصدی به یک‌هزار و 902 روستا افزایش یافته است.

وی ادامه داد کمبود ال.پی جی به دلیل تحریم هایی که فروش نفت را محدود کرده رخ داده است چرا که در شرایطی که فروش نفت با محدودیت مواجه است بخشی از ال‌.پی.جی ‌صادر می‌شود.

رحیمی همچنین از افزایش ۲۵ درصدی توزیع ال‌.پی.جی خبر داد و عنوان کرد به منظور نظارت بهتر، توزیع این محصول درب منازل انجام می‌شود.

شهردار: تغییر کاربری باغات گروه 5 برای تملک باغات گروه یک است
همچنین در این جلسه از صحن علنی شورای شهر، شهردار شیراز با اشاره به کارشکنی‌ها و برخی تسویه‌حساب های شخصی با مجموعه شهرداری در موضوع تملک و تغییر کاربری برخی باغات شهر، گفت: تغییر کاربری باغات گروه پنج شیراز بر اساس قانون و برای حفظ و تملک باغات گروه یک انجام می‌شود.

حیدر اسکندرپور افزود: طرح ساماندهی باغات شیراز از سال 87 تملک باغات گروه یک را بر عهده شهرداری گذاشته است.

وی بیان کرد: برای تملک باغات گروه یک به شهرداری شیراز اجازه داده شده از محل تغییر کاربری باغات گروه پنج، باغات گروه یک تملک شود.

شهردار شیراز اضافه کرد: از سال 87 تاکنون 280 هکتار از باغات گروه یک شیراز بصورت شش دانگ از سوی شهرداری شیراز تملک شده است.

وی عنوان کرد: اقدامات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس در موضوع ساماندهی باغات قصردشت بر مبنای قانون است و برخی به دلیل تسویه‌ حساب های شخصی، سخنان خلاف واقع بیان می‌کنند.

واگذاری یک رام قطار به شهردای شیراز
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در ادامه این جلسه گفت: قراردادی از گذشته در مورد تخصیص تجهیزات مورد نیاز قطار شهری بین کلانشهرهای شیراز، تهران، اصفهان، تبریز و مشهد وجود داشته که در سال‌های اخیر سهم شیراز کاهش داده شده بود و با پیگیری استاندارفارس سهم یک سوم برای مترو شیراز در نظر گرفته شده است.

محمود رضایی اضافه کرد: در یک ماه آینده یک رام قطار به شهرداری شیراز واگذار می‌شود که امیدواریم تا دهه فجر راه اندازی شده و در خدمت شهروندان قرار گیرد.

وی تاکید کرد که در سفر پیش‌روی رئیس جمهور به استان فارس، مدیریت شهری شیراز حداکثر بهره‌برداری را از این سفر برای توسعه خدمات شهری داشته باشد.

رضایی توضیح داد: بنابر تجربه سایر شهرهای کشور می‌توان در سفر ریاست جمهور، تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه سرمایه‌گذاری با بانک‌های کشور برای تامین سرمایه مورد نیاز طرح‌های عمرانی و همچنین تفاهم‌نامه‎هایی بین شهرداری شیراز و دیگر دستگاه‌ها برای بازیافت پسماند شهری؛ منعقد شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه یارانه بلیت اتوبوس و قطار شهری در لایحه بودجه سال آینده کشور دیده شده، خاطرنشان کرد: در سال گذشته کاهش 45 درصدی در میزان تلفات ترافیکی استان فارس روی داد که تلاش داریم این نیزان در سال جاری، کاهش بیشتری داشته باشد.

برای تکمیل کمربندی شیراز به 260 میلیارد تومان نیاز است
در ادامه این جلسه، مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان فارس در توضیح اقدامات این مجموعه در ساماندهی بافت اطراف حرم شاهچراغ(ع) گفت: 360 هکتار از یکهزار و 800 هکتار از کل بافت شناسایی شده شیراز، مربوط به بافت تاریخی بوده که تاکنون طرح جامعی برای آن تهیه نشده است و اخیرا با همکاری وزارت راه و شهرسازی و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری؛ مهندسان مشاور ایتالیایی در حال تهیه طرح برای این مناطق هستند.

جعفر زاهدی افزود: همچنین در 28 شهرستان استان 3 هزار و 994 هکتار بافت تاریخی شناسایی شده است که حدود 8 درصد از بافت فرسوده شهری را تشکل می دهند.
وی اضافه کرد: تاکنون 45 میلیارد تومان برای اجرای بست شهید دستغیب و تملک املاک اطراف حرم، هزینه شده است.

زاهدی همچنین با اشاره به مشکلات و حوادث بسیار کمربندی شیراز خاطرنشان کرد: کمربندی شیراز از شهرضا تعریف شده و برای تکمیل 36 کیلومتر از کمربندی شمال شرق این شهر به 260 میلیارد تومان نیاز است تا دیگر شاهد سوانح رانندگی در این ناحیه نباشیم.

 

واگذاری کمیته اسکان مسافران نوروزی به شهرداری
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس استان فارس در این جلسه از صحن علنی شورای شهر با بیان اینکه در زمان های گذشته انگیزه تخریب در بافت تاریخی شیراز وجود داشت، عنوان کرد: امروزه شاهد هستیم که مالکان حاضر در بافت تاربخی شهر در پی حفظ و تغییر کاربری ملک خود هستند که این ناشی از سیاست‌های سال‌های اخیر مجموعه مدیریت شهری است.

مصیب امیری افزود: در همین راستا برای بیش از ۱۰۰بنای تاریخی مجوز تغییر کاربری صادر شده است و برخی از این املاک در قالب اقامتگاه بومگردی، سفره‌خانه، هتل سنتی و... به بهره‌برداری رسیده‌اند.

مدیر کل میراث فرهنگی از تفاهم طراحی ۱۱ گذر تاریخی با شهرداری شیراز خبر داد و تاکید کرد که بر مبنای این تفاهم‌نامه طراحی ۶ گذر به عهده شهرداری و ۵ گذر با میراث فرهنگی است.
امیری افزود: مقرر شده است که کمیته اسکان مسافران نوروزی به شهرداری شیراز واگذار شود و باید از هم اکنون آماده میزبانی از مسافران باشیم.

 

تصویب اهداف کلان بازنگری طرح ساماندهی باغات قصردشت شیراز در سطح راهبردی

یکصد و شانزدهمین صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز 7 دستورکار داشت. در این جلسه نامه شهرداری شیراز در مورد بررسی اهداف کلان بازنگری طرح ساماندهی باغات قصردشت شیراز در سطح راهبردی مورد بررسی قرار گرفت که با اکثریت آرا به تصویب رسید.

در ادامه جلسه امروز صحن علنی شورای شهر شیراز، طرح کمیسیون شهرسازی و معماری در خصوص بخش جنوبي مجموعه زنديه نیز بنا به رأی اکثریت اعضای شورا در حوزه صلاحیت شهرداری تشخیص داده شد و از دستور کار صحن شورا خارج شد. طرح مجموعه زندیه (مطالعات شهرسازی و برنامه‌ریزی شهری بخش جنوبی دیوانخانه) که از طریق کمیسیون شهرسازی و معماری شورا به صحن علنی ارسال شده بود، ازجمله تکالیف بودجه سال 98 شهرداری نیز تعیین شده بود و بر اساس تصمیم اعضای شورا، نیازی به مصوبه صحن علنی ندارد.

در ادامه این جلسه لایحه شهرداری شیراز در مورد تغییر عبارت «عوارض بر حق مشرفیت» در مصوبات مربوط به عوارض ارزش افزوده ناشی از اجرای طرح‌های عمران و توسعه شهری» مورد موافقت و تصویب قرار گرفت.

اعضای شورای شهر شیراز با لایحه دیگر شهرداری در خصوص تمدید مصوبه‌ شورای شهر در موضوع «فروش اموال قابل واگذاری شهرداری به صورت نقد و اقساط» به مدت دو سال موافقت کردند.

لایحه شهرداری شیراز در خصوص تصویب آیین‌نامه نحوه بکارگیری کارگزاران بازاریابی و فروش نیز در جلسه امروز در 8 ماده و 34 بند و 6 تبصره به تصویب رسید.

اعضای شورای شهر در بررسی ايراد هیأت تطبیق به مصوبه معافيت تأمين پاركينگ اماكن مربوط به فعاليت‌هاي گردشگري در منطقه تاريخي فرهنگي شيراز با تمدید این مصوبه و اصلاحات بعدی آن برای مدت سه سال از این تاریخ موافقت کردند.

همچنین طرح جمعی از اعضای شورای شهر دبیرخانه شورا درخصوص کاشت درختان سرو و نارنج در طرح‌های احداث فضای سبز شهری و لایحه شهرداري شيراز در خصوص واگذاري مديريت سراي محلات شهر شيراز به سازمان‌هاي مردم‌نهاد (سمن)ها از دیگر دستورکارهای جلسه امروز صحن علنی شورای شهر شیراز بود که با بررسی آن‌ها به جلسه آینده موکول شد.

بر پایه این گزارش و با موافقت اکثریت اعضا با یک طرح دوفوریتی، جلسه عادی صحن علنی هفته آِینده شورای اسلامی شهر شیراز برگزار نخواهد شد و بر این اساس جلسه بعدی صحن علنی شورای شهر 25 دی‌ماه برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار