از اواخر وقت جمعه، سامانه بارشی تازه‌ای از سمت شمال‌غرب و غرب وارد کشور می‌شود و روز شنبه در شمال‌غرب، غرب، جنوب غرب، جنوب کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز غربی و مرکزی و استان‌های مازندران و گیلان بارش برف و باران و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۸۱۰۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶ 02 January 2020

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از اواخر وقت جمعه، سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و روز شنبه در نیمه غربی و جنوب کشور، دامنه جنوبی البرز غربی و مرکزی و استان‌های مازندران و گیلان بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.
در تشریح وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در بخش‌هایی از مرکز کشور، استان‌های واقع در زاگرس مرکزی، استان‌های واقع در شمال‌غرب و غرب کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی و همچنین سواحل خزر شاهد بارش برف و باران و وزش باد هستیم.

وی ادامه داد: بعدازظهر امروز در برخی نقاط شمال‌شرق و شرق کشور بارش برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: فردا در برخی نقاط شمال‌شرق و شرق کشور بارش برف و باران و وزش باد ادامه دارد، همچنین در ارتفاعات شمالی و جنوبی البرز مرکزی و شرقی، ارتفاعات زاگرس مرکزی و برخی مناطق شمال‌غرب فردا بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: فردا همچنین همچنین در جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و برخی نقاط هرمزگان هم وزش باد شدید خواهیم داشت.

ضیائیان بیان کرد: روز پنج‌شنبه بارش پراکنده باران در ارتفاعات شمالی و جنوبی البرز مرکزی و شرقی، ارتفاعات شمال‌غرب کشور، ارتفاعات کهگیلویه و بویر احمد و برخی نقاط استان‌های خراسان شمالی، استان خراسان رضوی و خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روز پنج‌شنبه در برخی نقاط سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان وزش باد و رعد و برق ادامه دارد و تا پیش از ظهر جمعه، این شرایط در کنار رگبار پراکنده باران در جنوب سیستان و بلوچستان خواهیم داشت.

وی افزود: روز جمعه بارش پراکنده در غرب مازندران، استان گیلان و شمال‌شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان یادآور شد: به علت فعالیت سامانه بارشی فعال در کشور، در استان‌هایی که ذکر شد احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب و برخورد صاعقه وجود دارد که توصیه می‌شود تردد در مناطق کوهستانی حتی‌المقدور کاهش یابد و مردم از توقف در اطراف رودخانه‌ها خودداری کنند، همچنین تردد شناورهای سبک در دریا انجام نشود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از اواخر وقت جمعه، سامانه بارشی تازه‌ای از سمت شمال‌غرب و غرب وارد کشور می‌شود و روز شنبه در شمال‌غرب، غرب، جنوب غرب، جنوب کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز غربی و مرکزی و استان‌های مازندران و گیلان بارش برف و باران و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: جمعه شب در استان‌ خراسان جنوبی و برخی نقاط استان‌های یزد و کرمان بارش برف و باران و وزش باد خواهیم داشت و در جنوب کشور رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار