اگر چه خبر ناگوار شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی دیروز جمعه با خشم و خروش مازندرانی‌ها در مناطق مختلف استان همراه شد ولی چهره عزادار استان امروز شنبه در نخستین روز کار هفته نمود بیشتری یافته است.
کد خبر: ۸۱۰۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴ 04 January 2020

گزارش خبرنگاران از مناطق مختلف استان حاکیست که هم اکنون سردرب مساجد، حسینه ها ، فروشگاهها و مغازه های شهرها و روستاهای استان مازندران در سوگ شهادت سردار سرافراز اسلام قاسم سلیمانی">سردار حاج قاسم سلیمانی و همراهانش سیاهپوش شد و مجالس عزاداری نیز در برخی مساجد و حسینه شهرها و روستاها ی این خطه شمال کشور در حال برگزاری است.
براساس این گزارش به نظر می رسد در روزهای آینده نیز همچنان مراسم و آیین های عزاداری در شهرها و روستاهای استان مازندران در سوگ سردار دلها سردار سپهبد سردار سلیمانی">سلیمانیسردار سلیمانی"> ادامه خواهد داشت و در این فضاهای معنوی سخنرانان سجایای اخلاقی و رفتاری این سردار بزرگ اسلام را برای مردم سوگوار تبیین می کنند.
بررسی میدانی خبرنگاران ایرنا از سطح شهرها و برخی روستاهای استان مازندران حاکیست که نوع برخورد رفتاری مردم این مناطق با شهادت فرمانده سپاه قدس و سوگواری آنها روزهای هشت سال دفاع مقدس را در اذهان عموم تداعی می کند و برخورد مردم با شهادت سردار دلها در نوع خود پس از هشت سال دفاع مقدس بی سابقه است و این نشان دهنده محبوبیت بالای ایشان در قلب مردم ایران به خصوص استان مازندران دارد.
برخی از خانواده های شهری و روستایی مازندران برای نشان دادن عمق ارادتشان به سردار دلها تصاویر ایشان را بر روی شیشه فروشگاهها و حتی داخل منازلشان نصب کردند که این رفتارها تا پیش از این به جز برای تمثال بنیانگذار جمهوری اسلامی سابقه نداشته است.
فضای مجازی سوگوار
همچنین فضای مجازی و شبکه های اجتماعی استان مازندران نیز از بامداد روز گذشته تاکنون اکثر اخبار و رویدادهای پیرامون شهادت "سردار سلیمانی">سردار سلیمانی" و واکنش های داخلی و بین المللی نسبت به این حادثه تروریستی منشتر کردندو اکثر دارندگان صفحه ایسنتاگرام و تلگرام یا پروفایل های خود را به تصاویر این سردار شهید مزین کردند و یا این که عکسی از سردار دلها را با نوارهای سیاه در سطح وسیعی انتشارتی دادند.
پیام تسلیت احزاب و گروههای سیاسی
گروهها و احزاب سیاسی مستقل و یا دارای نمایندگی گروههای سیاسی کشور در استان مازندران با هر گرایشی نیز با انتشار بیانیه های مختلف ضمن اعلام انزجار از اقدام تروریستی دولت آمریکا اعلام کردند و با ارسال پیام تسلیت به پیشگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم شهید پرور ایران اسلامی خواهان برخورد قاطع نیروهای مسلح ایران به این حرکت وحشیانه آمریکاییان در منطقه شدند.
لغو برنامه های فرهنگی و ورزشی مازندران
با اعلام شهادت سردار سرافراز اسلام سپهبد "قاسم سلیمانی">قاسم سلیمانی" اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان استان مازندران اعلام کردکه تا سه روز آینده تمام برنامه های فرهنگی و ورزشی در احترام به سردار دلها لغو شد.
براساس این اطلاعیه برنامه شصتمین سالگرد نیما یوشیج و تمام کنسرت ها و برنامه های آیینی و رویدادهای ورزشی که پیش از این در برنامه تقویمی هفته جاری قرار داشت، لغو و زمان برگزاری آن به آینده موکول شده است.
اعلام آمادگی برای حضور در مراسم تشیع پیکر سردار
براساس آنچه که در فضای مجازی استان مازندران مطرح شد تعدادی از مردم شهرها و روستاهای این خطه شهید پرور که در هشت سال دفاع مقدس افزون بر ۱۰ هزار شهید تقدیم انقلاب و نظام کرد، برای حضور در آیین تشیع پیکر مطهر سردار سرافراز اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و همزمان شهیدش اعلام آمادگی کردند و پیش بینی می شود برای شرکت در تشیع پیکر این سردار شهید خیل عظیمی از مردم این خطه شمال کشور به پایتخت اعزام شوند.

برابر برنامه رسمی پیکر سردار قرار است عصر امروز وارد کشور شده و فردا یکشنبه پس از طواف در حرم رضوی و تشییع در مشهد روز دوشنبه در تهران و روز سه شنبه در کرمان زادگاهش تشییع شود.
سردار سرافراز اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی به همراه ابو مهدی المهندس فرمانده حشد الشعبی عراق و هشت نفر از همراهان بامداد جمعه ۱۳ دی ماه جاری براثر حمله پهباد دولت تروریستی آمریکا در نزدیکی فرودگاه شهر بغداد به شهادت رسید./ایزنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار