اهواز امروز میعادگاه سوگوارانِ سیاه‌پوش سردار دلها بود که با فریادهای بغض آلود وآکنده از خشم خود، باشکوه‌ترین قاب وداع را ثبت کردند.
کد خبر: ۸۱۱۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱ 05 January 2020

حکایت امروز اهواز شنیدنی که نه، بلکه دیدنی بود مردم داغداری که از گوشه گوشه استان خوزستان و حتی استان‌های همجوار آمده بودند تا با سرداری وداع کنند که آوازه محبوبیتش مرزهای جغرافیایی را در نوردیده و سردار دلها شده است.

اهواز امروز نه تنها میزبان سردار دلها، بلکه پذیرای خیل عظیم جمعیت مردم از استان های ایلام،لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر نیز بود، همه در کنار هم جمع شده بودند تا به آمریکا پیام دهند " دوران بزن و در رو" تمام شده و باید منتظر انتقامی سخت از ادامه دهندگان راه شهید سپهبد قاسم سلیمانی باشد.

موج خروش مردم برای مشایعت پیکر فرمانده از ساعت ۷ صبح روز یکشنبه آغاز و لحظه به لحظه بر جمعیت مردمی افزوده می شد، هرکس با هر زبان، قوم، تفکر سیاسی و اعتقادی آمده بود تا به رییس تروریستهای جهان ثابت کند، به شهادت رساندن فرمانده قلب‌ها نه تنها ارادت مردم نسبت به او را کم نکرد بلکه از این پس یاد و راهش در تمام قلب‌های آزاده جهان تکثیر و تشدید می شود.

مردم با با زمزمه های "الوداع الوداع" پیکر شهدا را تا فرودگاه بدرقه کردند، کسی که در وصیت نامه‌اش، خود را تنها یک سرباز ساده معرفی کرده بود و چه افتخاری بالاتر از سربازی در مسیر خاندانی که همانند قاسم نامش، همانند علی اکبر پیکر زخمی‌اش و همانند قمربنی هاشم دست بریده اش را به ارث ببری .

خوزستان در طول تاریخ به ویژه هشت سال دفاع مقدس صحنه های بسیاری از جان‌فشانی، ولایتمداری، خون خواهی حق علیه باطل و مشایعت شهدای آزادی‌خواه را ثبت کرده است و امروز نیز بار دیگر مردم با حضور هرچه باشکوه تر خود این شهر را به یک کلاس درس برای نسل‌های جوانتر تبدیل کردند، درسی که سراسر آن آکنده از عطر عشق و حق‌خواهی بود.

 حضور پررنگ عشایر عرب و بختیاری در این مراسم بار دیگر خواب‌ استکبار برای نشانه رفتن اتحاد سرزمین شهیدپرور خوزستان را آشفته کرد، طایفه‌های بختیاری و عرب امروز به پاس همت بلند سردار و شخصیت منحصر به فرد ، تواضع و مردم مداریش ، در آیین تشییع پیکر پاک او و همرزمانش در اهواز ، برایش سنگ تمام گذاشتند.

مردم عرب خوزستان فراموش نکرده اند که در سیل ویرانگر امسال زمانی که خانه‌ها و زمین‌هایشان را  آب گرفته بود سردار قاسم سلیمانی با حضور در جمع آنان امکانات را برای حل مشکل گسیل کرد.

امروز اهواز یکصدا و یکرنگ بود تنها یکصدا به گوش می رسید "مرگ بر عاملان این جنایت" و تنها یکرنگ وجود داشت جامه های سیاه  بر تن زن و مرد، پیر و جوان و هرکس با هر تفکری.

معلمان اهوازی نیز امروز با دست نوشته ای به عاملان این جنایت پیام دادند که شما یک سردار سلیمانی از ما گرفتید اما از این پس باید منتظر تربیت صدها هزار قاسم سلیمانی در این مملکت باشید.

جمعیت بسیاری گریان ، گوشی های تلفن همراه خود را در آورده تا با گرفتن عکس از  آخرین لحظات بودن در کنار شهدا ، این داغ را به حافظه تاریخ  بسپارند وپس از این ماتم ، استوارتر در مسیر ظلم ستیزی و استکبارستیزی گام بردارند، این مردم ولایی خوزستان نشان دادند که روحیه انقلابی  آنها همچنان زنده است و برای اعتلای نظام از جانشان دریغ نخواهند کرد.

مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش قرار بود از ساعت ۷:۳۰ تا ۹:۳۰ صبح امروز در اهواز انجام شود اما مگربرای دل های بی قرار می شود ساعت و زمان تعیین کرد، این مراسم از ساعت ۷ آغاز شد و مردم با طی کردن یک مسیر طولانی پیکر سردار دلها را در ساعت ۱۳ تا فرودگاه اهواز بدرقه کردند.

پیکر پاک و مطهر شهید سپهبد قاسم سلیمانی پس از تشییع با شکوه در اهواز لحظاتی پیش به مشهد مقدس منتقل شد.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله پهپادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار