مسابقات والیبال انتخابی المپیک؛
تیم ملی والیبال کشورمان در نخستین گام خود برای رسیدن به المپیک ۲۰۲۰ توکیو به مصاف چین تایپه می‌رود.
کد خبر: ۸۱۱۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳ 06 January 2020

به گزارش تابناک سمنان: تیم ملی والیبال کشورمان که این روز‌ها به چین رفته است تا در مسابقات انتخابی المپیک حاضر شود باید در نخستین دیدار خود در این مسابقات به مصاف چین تایپه برود. سرو قامتان پیش از این و درآخرین رویاروییشان با این تیم که در رقابت هیا قهرمانی آسیا و به میزبانی تهران انجام شد شکست سختی به آن‌ها تحمیل کرده بودند.شاگردان ایگورکولاکوویچ از بخت‌های اصلی صعود به المپیک محسوب می‌شوند و کارشناسان شانس زیادی برای آن‌ها قائلند. البته تیم ملی کشورمان این روز‌ها تفاوت‌هایی با آخرین مسابقاتی که در آن حاضر شد دارد همین مسئله قابل توجه است.

فرهاد قائمی، امیر غفور و عادل غلامی ۳ ملی پوش کشورمان هستند که از جمله با کیفیت‌ها محسوب می‌شوند، اما به دلیل مصدومیت نتوانستند تیم ملی را در این مسابقات همراهی کنند و در عوض بازیکنانی، چون مجتبی میرزاجانپور و شهرام محمودی که پیش‌تر هم در تیم ملی حضور داشتند، اما با مصدومیت رو به رو شده بودند به جمع ملی پوشان بازگشته اند.

تیم ملی والیبال ایران - چین تایپه / کار آسان شاگردان کولاکوویچ در گام نخست

شاگردان ایگور اگرچه کار سختی انتظار می‌رود که در این مسابقات نداشته باشند، اما حریفانی دارند که این روز‌ها آماده‌تر از همیشه هستند، ژاپن که این روز‌ها یفیت خوبی دارد و در جام جهانی هم مقابل تیم ملی کشورمان به پیروزی رسید غایب این مسابقات است، زیرا از آن جا که میزبانی المپیک را بر عهده دارد پیش از این حضورش در این مسابقات قطعی شده است.

چین، استرالیا و کره جنوبی، اما در این مسابقات حاضر هستند، این ۳ تیم اگرچه خطرناک و قدرتمند نیستند و توانایی رویارویی با کشورمان را ندارند، اما به سختی تلاش می‌کنند تا این سهمیه را به دست بیاورند.تیم ملی چین مسابقات لیگش را به تعویق انداخت و بازیکنان این تیم ماه‌ها است که در اردو حاضر هستند و به سختی برای المپیکی تلاش می‌کنند.

کره جنوبی از تیم‌های با سابقه به شمار می‌رود و استرالیا هم تاکنون ۳ دوره در المپیک حضور داشته است و شرایط خوبی دارند، جالب اینجاست که هر ۳ تیم در رقابت‌های قهرمانی آسیا که به میزبانی تهران برگزار شد شکست خوردند، اما می‌توانند تا حدودی برای تیم ملی کشورمان خطرناک باشند.

والیبالیست‌های کشورمان پیش از این هم در رقابت‌های انتخابی المیپک که به میزبانی روسیه انجام شده بود شانس خود را امتحان کرده بودند و با ۲ برد و یک شکست در جایگاه دوم گروهشان قرار گرفتند و شانس حضور در المپیک را از دست دادند، آن ها، اما حالا شرایط خوبی دارند و به گفته کارشناسان می‌توان آن‌ها را از همین حالا المپیکی دانست.

تیم ملی والیبال ایران - چین تایپه / کار آسان شاگردان کولاکوویچ در گام نخست

شاگردان کولاکوویچ برای این مسابقات که حالا قرار است در آن به میدان بروند تقریبا یک ماهی است که در کنار هم حضور دارند، اما با این حال تا روز گذشته بازی دوستانه‌ای انجام نداده بودند و حالا تنها بازی آن‌ها برابر تیم نه چندان قدرتمند قطر و برای ۴ ست انجام شد، ستارگان ایران، اما فارغ از تمام این مسائل بسیار با کیفیت‌تر از حریفان هستند و به اهمیت این رقابت‌ها هم واقفند. آن‌ها در صورتی که بتوانند به المپیک برسند برای دومین مرتبه در تاریخ چنین کار بزرگی را انجام داده اند.  

تیم ملی کشورمان پیش از این و در المپیک ۲۰۱۶ ریو هم برابر حریفان حاضر شده بود و در همان نخستین حضور به عنوان پنجمی جهان رسید، پس از ن عنوان می‌شد که تیم ایرانی برای المپیک ۲۰۲۰ حتی می‌تواند به مدال و سکو فکر کند، اما برخی تغییر تحولات و بی ثباتی در فدراسیون والیبال تا زمان بازگشت دوباره داورزنی به این رشته احتمال چنین مسئله‌ای را کم‌تر کرده است.  

برنامه کامل دوره مقدماتی ملی پوشان به شرح زیر است:

تیم ملی والیبال مردان ایران - چین تایپه (سه شنبه - ۹۸/۱۰/۱۷  - ساعت ۱۱:۳۰)
تیم ملی والیبال مردان ایران - قزاقستان (چهارشنبه - ۹۸/۱۰/۱۸ - ساعت ۱۱:۳۰)
تیم  ملی  والیبال مردان  ایران-  چین (پنجشنبه - ۹۸/۱۰/۱۹-ساعت  ۱۵:۳۰)

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار