در خطبه های این هفته نماز جمعه استان کرمان مطرح شد؛
کد خبر: ۸۱۲۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹ 10 January 2020

خطیب جمعه کرمان گفت: در آینده‌ای نزدیک شاهد خروج ذلیلانه آمریکایی‌ها از منطقه خواهیم بود، مجلس، دولت و نیروهای مسلح همه در خدمت مقام معظم رهبری و نظام، خروج آمریکایی‌ها از منطقه را پیگیری می‌کنند.
به گزارش «تابناک کرمان»؛ آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر می خوانید:

در آینده‌ای نزدیک شاهد خروج ذلیلانه آمریکایی‌ها از منطقه خواهیم بود

امام جمعه کرمان: در آینده‌ای نزدیک شاهد خروج ذلیلانه آمریکایی‌ها از منطقه خواهیم بود

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان اظهار داشت: در ایام بزرگی قرار گرفتیم و با جریانی مواجه شدیم که جلوه عملیاتی کردن دو عصر اسلامی توسط یک عبد صالح و مجاهد رقم خورده است.

وی با اشاره به سال ها مجاهدت سردار سلیمانی، افزود: در این روزها دیدیم که چگونه دل‌ها در سراسر دنیا معطوف حاج قاسم بود، اینکه اسلام در یک جغرافیای کوچک پیاده شود کافی نیست و باید هجرت کرده و اسلام را بگسترانیم.

خطیب جمعه کرمان تصریح کرد: سردار سلیمانی در رکاب امام(ره) و رهبر معظم انقلاب جهاد و هجرت کرد، او تحت زعامت امام (ره) و رهبر فرزانه انقلاب، هشت سال در جنگی بسیار سخت حضور بسیار موثر داشت و لشکر او خط ‌شکن بود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه سردار سلیمانی بعد از جنگ، ۹ سال برای امنیت جنوب و جنوبشرق کشور تلاش کرده و امنیت را در منطقه حاکم کرد، گفت: بعد از آن در ماموریتی بزرگ و جهانی قرار گرفت و با استفاده از تجربیات پیشین خود جریانی تاریخی را ایجاد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ابراز داشت: سردار سلیمانی جنگ‌های نیابتی منطقه را احاطه کرد و دشمن مردم مظلوم منطقه را تحت فشار قرار داد و سبب شد تا امروز محور مقاومت منسجم و جبهه‌های واحد تشکیل شود.

وی ادامه داد: سردار قهرمان ایران اسلامی و سرباز انقلاب، ماموریت خود را با موفقیت پشت سر گذاشت و در این راه شب و روز نمی‌شناخت، دشمن بسیار ناراحت و نگران از عملکرد سردار سلیمانی بود و از سال ها پیش قصد ترور او را داشت.

خطیب جمعه کرمان یادآور شد: سردار سلیمانی فرماندهان رشیدی در جغرافیای اسلام پرورش داد که هر کدام ستونی از جبهه مقاومت هستند و شرایط را برای گسترش جبهه مقاومت فراهم کرد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: امروز تمام دنیا به بی‌بدیل بودن او اعتراف می‌کنند، سردار سلیمانی در جهاد اکبر نیز پیروز و موفق شد به گونه ای که مقام معظم رهبری در بخشی از سخنان خود فرمودند سرادار سلیمانی به شدت بر حدود شرعی مواظبت می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تاکید کرد: سردار سلیمانی در تمام عملیات‌ها علیه دشمنان اسلام در خط مقدم جبهه حضور داشت، فرمانده‌ای شجاع بود که از عراق تا ایران بیش از بیست میلیون نفر در تشییع او شرکت کردند که نشان از محبوبیت او است.

وی گفت: جناح‌های سیاسی کشور بدانند که سردار سلیمانی خود را وقف انقلاب، رهبری و نظام کرد واز این رو هر کسی این مسیر را انتخاب کند مسیر اسلامی را برگزیده است.

خطیب چمعه کرمان بیان داشت: از همه مردم به جهت حضور در تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی و همرزمانش تشکر می‌کنم، این شهید والا مقام با شهادتش غبار را از چهره‌ها برداشت.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ضمن تسلیت و تبریک شهادت سردار سرافراز پورجعفری گفت: او فردی امین و امانتدار بود، سینه‌اش مخزن اسرار است و مشیت خداوند بود که این دو یار با هم آسمانی شوند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه عروج افرادی که به عشق سربازان و مجاهدان اسلام آمدند بسیار اندوهگین بود، ادامه داد: آنها برای ادای وظیفه آمده بودند و در مراسم تشییع پیکر شهدا حضور یافتند و به خانواده‌های داغدار آنها تسلیت می‌گوییم.

وی با بیان اینکه حدود سه میلیون نفر در مراسم تشییع سردار سلیمانی در کرمان حضور یافتند، گفت: مسئولان در جمع خانواده‌های داغدار حضور پیدا کنند، مشکلات آنها را بشنوند و بررسی کنند که چرا عده‌ای جان باختند و عده‌ای هم مصدوم شدند.

امام جمعه کرمان یادآور شد: سپاه قهرمان به آمریکای جنایتکار و قلدر دوران سیلی محکمی زد، ایران بخش کوچکی از موشک‌های خود را به پایگاه آمریکایی زد که آغازی بر انتقام ملت ایران است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه در آینده‌ای نزدیک شاهد خروج ذلیلانه آمریکایی‌ها از منطقه خواهیم بود، گفت: مجلس، دولت و نیروهای مسلح همه در خدمت مقام معظم رهبری و نظام، خروج آمریکایی‌ها از منطقه را پیگیری می‌کنند.

امام جمعه ریگان: دنیای امروز دنیای موشک است نه دنیای گفتگو

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این هفته نماز جمعه ریگان با بیان اینکه بالاترین ویژگی و بصیرت شهید سلیمانی بزرگ اخلاص بود، اظهار داشت: هنر او این بود که شجاعت و تدبیر را در راه خدا هزینه می کرد، سردار سلیمانی اهل تظاهر، ریا و خودنمایی نبود.

وی افزود: سلیمانی اهل جناح و حزب بازی نبود بلکه انقلابی بود و انقلابی گری خط قرمز او بود، هدف اصلی دشمن از به شهادت رساندن سردار سلیمانی ایجاد ترس و وحشت بین مردم ایران و عراق بود، ملت ایران و عراق این تهدید را به فرصتی ملی و شجاعانه تبدیل کرده است.

خطیب جمعه ریگان ابراز داشت: آمریکا در منطقه احساس نا امنی کرده و به بن بست رسیده بود و تنها راه برون رفت را نابودی مقاومت  را شهادت سردار دلها می دانست.

رنجبر ماهانی عنوان کرد: اصابت موشک های هوافضای سپاه پاسداران به پایگاه عین الاسد امریکا چشم شیر را کور کرد.

وی با بیان اینکه دنیای امروز دنیای موشک است نه دنیای گفتگو، اظهار داشت: دشمن سردار عزیز ما را با موشک به شهادت رساند و سیلی محکم سپاه هم با موشک بود.

امام جمعه کوهبنان: شهادت سردار سلیمانی غبار را از چشمان همگان پاک کرد

حجت الاسلام عباس جعفری در خطبه های نماز جمعه این هفته کوهبنان عنوان کرد: باید از همه مردم ایران اسلامی تشکر کنیم که در تشیع جنازه سردار دلها حضوری گسترده داشتند چراکه مردم بصیرت دارند و بیش از ۲۰ میلیون نفر در جای جای کشور در این مراسم شرکت کردند .

وی ادامه داد: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی انسان بسیار بزرگی بود که تمام وجودش برای خدا بود و در نهایت به آرزویش رسید و به خدا پیوست.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به سالروز فرار شاه از کشور، خاطر نشان کرد: کسی که دین و ‌ملت را بفروشد و به سمت و سوی دشمن روی بیاورد چنین عاقبتی در بر خواهد داشت.

خطیب جمعه کوهبنان ابراز داشت: از افتخارات ایران اسلامی داشتن فرزندان سلحشوری همانند سردار قاآنی است که اخیرا به عنوان فرمانده جدید سپاه قدس برگزیدند.

وی تاکید کرد: سردار دل ها از ملت گرفته شد اما خونش مایه برکت و رحمت شد راهی با ثبات را ایشان انتخاب کرد که ماندگار شد .

حجت الاسلام جعفری با استناد به کلام مقام معظم‌ رهبری گفت: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شجاع و با تدبیر بود که این مهم را برای خدا خرج کرد، اخلاص این سردار در عمل ستودنی است.

خطیب جمعه کوهبنان بیان داشت: باید از اعماق جان از این شهید یاد کرد که با شهادت خود عزت و اقتدار ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشاند و باعث خاموشی و نابودی دشمنان شد .

 

وی افزود: دشمنان فکر می کردند انقلاب مرده اما شهادت این سردار چشمان غبار گرفته را بیدار کرد و بصیرت ایران اسلامی را به نمایش گذاشت، کسی که با بچه های شهدا مهربان و یار و مددکار نیازمندان بود اکنون مردم‌خاک قبرش را برای تبرک می برند.

امام جمعه کوهبنان تصریح کرد: اولین بار بعد از جنگ‌جهانی مواضع آمریکایی ها موشک باران شد و ‌پایگاه آنان در منطقه از بین رفت از این رو باید به نیروهای مخلص همیشه بیدار سپاه پاسداران خسته نباشید گفته و این پیروزی را به محضر مقام‌ معظم رهبری و ملت ایران اسلامی تبریک بگوییم .

امام جمعه رودبار: انتقام سخت ما اخراج تروریست های آمریکایی از منطقه خواهد بود

حجت الاسلام گروهی امام جمعه شهرستان رودبارجنوب در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه از شهید قاسم سلیمانی باید به عنوان مالک اشتر زمان نام ببریم، اظهار کرد: شهید قاسم سلیمانی منشا برکات فراوانی برای جهان اسلام بود در قضیه فلسطین بینی اسرائیل را به خاک مالید.

وی ادامه داد: این مرد بزرگ دست فلسطینی ها را پر کرد و به آنها جرات و توان مبارزه داد او دست رزمندگان فلسطینی را چنان پر کرد که صهیونیست های پر ادعا ۴۸ ساعت نمی توانند در مقابل رزمندگان فلسطینی دوام بیاورند.

حجت الاسلام گروهی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی نیز مانند مالک سپری محکم برای مسلمانان عالم بود که بلایای مختلف را از سر مسلمانان کوتاه کرد، در این مدت چهل ساله انقلاب خیلی ها جا خوردند ولی شهید سلیمانی خم به ابرو نیاوردند نه سست و نه دچار لغزش شد.

خطیب جمعه رودبارجنوب ضمن توصیه به تقوا الهی بیان داشت: تقوا و ترس از خدا شهید حاج قاسم سلیمانی را محبوب دلهای همه عالم کرد، جهاد مخلصانه در مقابل با شیاطین و اشرار عالم باعث ‌آسمانی شدن شهید حاج قاسم سلیمانی شد.

حجت الاسلام گروهی به فرمایشات امام خامنه ای در رابطه با شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: اخلاص در عمل از مهمترین ویژگی های حاج قاسم سلیمانی بود و اخلاص همان جهاد اکبر است، شهید سلیمانی هم در جهاداکبر و هم در جهاد اصغر موفق بودند و این شوری که در عالم به وجود آوردند نتیجه جهاد او بود.

وی عنوان کرد: انسان های مخلص چراغ های هدایت هستند این اخلاص حاج قاسم سلیمانی باعث هدایت مردم شد و خیلی از مردم به برکت خون پاک حاج قاسم سلیمانی از خواب غفلت بیدار شدند.

خطیب جمعه رودبار جنوب در ادامه شجاعت و تدبیر را مهمترین ویژگی های شهیدسلیمانی دانست و افزود: مقام معظم رهبری بر روی این ویژگی ها مانور خاصی دادند شهید قاسم سلیمانی انقلابی به تمام معنا بود.

حجت الاسلام گروهی خاطر نشان کرد: تصمیم پارلمان عراق برای اخراج نیروهای تروریستی آمریکا از عراق یعنی انتقام سخت و ما باید دست تک تک نیروهای سپاه را ببوسیم به خاطر سیلی محکمی که به استکبار زدند، انتقام سخت ما اخراج تروریست های آمریکایی از منطقه خواهد بود.

وی در پایان به افت قیمت محصولات کشاورزی در جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: کشاورزان ما نباید مثل سال های قبل آسیب و خسارت ببینند، نسبت به مسئله سیل دوباره هشدار می دهم که علاج قبل از حادثه کنید.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار