کد خبر: ۸۱۲۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰ 10 January 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه وبویراحمد به همراه معاون عمرانی و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و برخی دیگر از مدیران استانی امروز جمعه به رسم قدردانی از زحمات و تلاشهای شبانه روزی راهداران ، با حضور در گردنه مملو از برف و کولاک شدید باباحسن کاکان شهرستان بویراحمد در میان این تلاشگران جاده ها حاضر شدند و ضمن قدردانی از تلاش های بی وقفه آنها از نزدیک نیز با آنان به گپ و گفت نشست.

حسین کلانتری در دیدار صمیمی با نارجی پوشان راهدار از نزدیک با مشکلات، تنگناها و خواسته های آن ها در ابعاد مختلف نیز آشنا شد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: راهدار و امدادگری که با وجود سختی ها، تنگناها و شرایط سخت اقتصادی و معیشتی در این برهه زمانی اما جهادگونه و بی ادعا در صحنه حضور می یابد و به عشق هم وطن و بلکه هم نوع خویش جانانه و فداکارانه امدادرسانی می کند، شایسته بهترین و ارزنده ترین و با ارج ترین خدمت ها و سپاس است.

کلانتری با بیان اینکه مشکلات، تنگناها و دغدغه های راهداران چه به لحاظ ساختار اداری و سازمانی و همچنین مشکلات شخصی آنها باید احصا شود گفت: از تمامی ظرفیت های قانونی و سازمانی در سطح استان و ملی برای رفع این چالش های فراروی آنها تلاش خواهم کرد.

 کلانتری به مشکلات اقتصادی و نبود امنیت شغلی راهداران و ساماندهی وضعیت حقوق و بکارگیری آنها نیز اشاره کرد و از حوزه معاونت عمرانی استاندار، اداره کل حمل و نقل جاده ای استان خواست تا مشکلات و خواسته های انها را جمع بندی ، احصا کنند.
وی گفت: مشکلات راهداران بویژه در زمینه ساماندهی وضعیت کاری انها نیز در اسرع وقت و در دیدار با وزیر راه و شهرسازی پیگیری و برای حل ان تلاش می شود.
وی همچنین به عمر بالای ۳۰ سال ناوگان و برخی از ماشین الات راهداری در سطح استان اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار قرار می گیرد و به طور حتم از خواسته های جدی در دیدار با وزیر راه و شهرسازی در اسرع وقت خواهد بود.

 هم اینک بیش از ۲۴ راهدارخانه ثابت و سیار با حدود ۲۰۰ راهدار و بیش از ۱۵۰ ماشین آالات راهداری سبک و سنگین مشغول خدمات رسانی و امدادرسانی در سطح جاده های استان هستند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین  پس از دیدار صمیمی با راهداران در منطقه باباحسن کاکان از پیست اسکی و زیبای این منطقه نیز بازدید و خواستار ساماندهی و فعال کردن این ظرفیت مهم ورزشی و گردشگری در اسرع وقت شد.

وی از متولیان و مسئولان استانی خواست تا در کمترین زمان ممکن مشکلات و موانع فعالیت این پیست را برطرف و فرصت را برای حضور گردشگران، خانواده ها و حتی برگزاری جشنواره های زمستانه در این منطقه زیبا فراهم کنند.

کلانتری از استان کهگیلویه وبویراحمد به خاطر داشتن این همه مناظر بکر و طبیعی و خدادادی و شرایط منحصر به فرد اقلیمی و آب و هوایی آن به عنوان شمالی در جنوب و بهشت گمشده ای یاد کرد و از اینکه هنوز توانایی استفاده بهینه و بهره برداری لازم از همه استعدادها و ظرفیت های بالقوه اش نصیب استان نشده نیز ابراز گلایه کرد.

وی  با بیان اینکه یکی از محوری ترین و مهمترین ارکان توسعه ای کهگیلویه وبویراحمد بدون شک حوزه گردشگری است، گفت: می توان با مدیریت صحیح و راهبردی زمینه بالفعل کردن این ظرفیت ها و استعدادها را فراهم و استان را به سمت توسعه پایدار و رونق بیش از پیش در حوزه گردشگری پیش برد.
وی در ادامه به وضعیت آنتن دهی تلفن همراه در مسیر کاکان به یاسوج اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط خاص اقلیمی و گردشگرپذیر بودن این منطقه و همچنین برف گیر بودن و البته حادثه خیز بودن آن باید زمینه پوشش انتن دهی مناسب در طول این جاده و منطقه با کیفیت مطلوب تری فراهم شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار