محمد نوذری گفت: عده ای مسئله مهاجرت کیمیا علیزاده را داغ کرده و دم از پناهندگی وی می زنند در حالی که باید بگویم این ورزشکار بسیار باهوش تر از این است که موارد این چنینی درباره وی مطرح شود.
کد خبر: ۸۱۳۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲ 11 January 2020
‌به گزارش «تابناک البرز»؛ رئیس هیئت تکواندو استان البرز درباره حواشی ایجاد شده پیرامون مهاجرت کیمیا علیزاده به هلند و حضور در المپیک توکیو با پرچمی غیر از ایران که این روزها در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود گفت: در حال حاضر هیچ چیزی مشخص نیست، خانم علیزاده افتخار تکواندوی کشور بوده و برای مردم مبارزه کرد و زحمات زیادی کشیده است. 
 
محمد نوذری با اشاره به اینکه کیمیا علیزاده مصدویت های زیادی را پشت سر گذاشته است، افزود: با توجه به این مسئله، در زمان مصدومیت چندین بار برای بازگشت به اردوی تیم ملی اقدام کرد اما متاسفانه نافرجام ماند، طی ماه های اخیر در لیگ تکواندو باشگاه های کشور شرکت کرد اما نتوانست در این رقابت ها هم به بازی ادامه دهد. 
 
وی اظهار داشت: به رغم تمام مصدومیت ها، همواره درب تیم ملی به روی کیمیا علیزاده باز بوده است تا هر زمانی که از نظر فیزیکی و شرایط تمرین، وضعیت مناسبی داشته باشد به اردو بازگردد، فدراسیون تکواندو همواره در این مدت مصدومیت های این ورزشکار را مد نظر قرار داده است تا با شرایط بسیار خوبی در مسابقات حضور پیدا کند زیرا تنها بانوی ایرانی است که در المپیک مدال آورده است. 
 
نوذری با اشاره به اینکه فدراسیون تکواندو تا جایی که می توانست از این ستاره حمایت های لازم را انجام داد، تصریح کرد: با توجه به اینکه علیزاده ازدواج کرده است، باید توجه داشت که مسائل شخصی وی ارتباطی به ورزش و حوزه تکواندو ندارد و تصمیم گرفته است قصد اقامت در کشور دیگری را داشته باشد اما درباره این مسئله که با نام آن کشور مسابقه خواهد داد باید گفت: برای کیمیا علیزاده شرایط در ایران هم مهیا بود. 
 
وی گفت: کیمیا علیزاده می توانست فروردین ماه سال آینده با تیم ملی برای کسب سهمیه به مسابقات اعزام شده و مستقیم در المپیک توکیو شرکت کند، اینکه با پرچم دیگری در مسابقات حضور داشته باشد بسیار بعید می دانم، چرا که در تکواندو می توان از دو راه رنکینگ سیستم و سهمیه قاره در المپیک شرکت کرد. 
 
نوذری با اشاره به اینکه با توجه به دوری سه ساله از مسابقات بین المللی، علیزاده در بخش رنکینگ سیستم امتیاز پائینی دارد و این راه میسر نیست، افزود: در سهمیه قاره ای هم، مسابقات فروردین ماه چین می توانست زمینه حضور کیمیا در مسابقات را فراهم کند، به نظر می رسد این دو راه بدون توجه به مصدومیت این ورزشکار کشورمان، عملا برای ممکن نیست تا مسافر توکیو شود. 
 
وی اظهار داشت: باید صبر کنیم تا ببینیم آخرین تصمیم کیمیا علیزاده چه خواهد بود، ما هم همانند رسانه ها آخرین خبر را شنیده ایم و علی رغم نقل قول هایی که از طرف وی می شود همچنان خبر موثقی درباره مسابقه با پرچم کشور دیگری وجود ندارد، برخی صحبت از پناهندگی می کنند اما باید از این عده پرسید چرا باید کیمیا علیزاده پناهنده شود؟ این ورزشکار می تواند اعلام کند از دنیای قهرمانی خداحافظی می کنم و با همسرم در کشور دیگری زندگی می کنم.
 
نوذری در خاتمه با اشاره به اینکه عده ای مسئله مهاجرت کیمیا علیزاده را داغ کرده و دم از پناهندگی وی می زنند در حالی که باید بگویم این ورزشکار بسیار باهوش تر از این است که موارد این چنینی درباره وی مطرح شود تا در المپیک 2020 توکویو  ژاپن که 6 ماه آینده برگزار خواهد شد با آسیب دیدگی هایی که از ناحیه مچ پا دارد تحت عنوان پرچم کشور دیگری شرکت کند!.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار