واحد مبارزه با بیماری­‌های مشترک: طی 9 ماهه ابتدای سال جاری اقدام به انجام 27 هزار و 241 رأس خونگیری دام سنگین برای تشخیص بیماری بروسلوز(تست زربنگال) کرده است.
کد خبر: ۸۱۴۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵ 15 January 2020

خونگیری بیش از 27هزار رأس دام سنگین در آبیک برای تشخیص بروسلوز

به گزارش تابناک قزوین،دکتر مرتضی یعقوبی رئیس اداره دامپزشکی آبیک گفت: گفت: بروسلوز از مهم‌ترین بیماری‌های عفونی و مشترک بین انسان و دام است که با رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای از قبیل شناسایی کانون‌های آلودگی و حذف دام‌های آلوده، رعایت اصول امنیت زیستی، پاک‌سازی و ضدعفونی محیط می‌توان با این بیماری مبارزه کرد.

دکتر مرتضی یعقوبی افزود: رعایت مواردی از قبیل واکسیناسیون به موقع دام‌ها، شستشو و گندزدایی دامداری، محل زایمان و تجهیزات و همچنین عدم خوردن و یا نوشیدن محصولات لبنی نجوشیده، معدوم‌سازی مناسب جنین سقط شده، جفت و سایر ترشحات، استفاده از دستکش، ماسک و عینک در هنگام کمک به زایمان و تیمار دام می‌تواند تا حد بالایی از ابتلا به این بیماری هزار چهره جلوگیری کند .

یعقوبی در پایان به تعداد دام‌های واکسینه شده در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال 98 تعداد 28هزار و 345 رأس گاو و گوساله، 26 هزار و 514 رأس بره و بزغاله علیه بیماری بروسلوز واکسینه شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار