مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قزوین :
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۶۰۰ تن محصولات گیاهی از استان صادر شده است .
کد خبر: ۸۱۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹ 21 January 2020

صادرات ۲۶۰۰ تن محصولات گیاهی قزوین

به گزارش تابناک قزوین،یوسف درخشان،مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی با اعلام این خبر افزود : از این میزان صادرات بالغ بر ۱۸۰۰ تن مربوط به صادرات کشمش بوده و مابقی محصولات پسته ، نخود ، زرشک ، و انجیر می باشد .

وی اظهار داشت : سالیانه انواع محصولات باغی و زراعی تولیدی داخل یا خریداری شده از استانهای دیگر در واحد قرنطینه حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بررسی و بر طبق استانداردهای موجود در سایت سازمان حفظ نباتات به سایر نقاط دنیا صادر می شود .

درخشان تصریح کرد : کشورهای هدف این محصولات صادراتی ؛ کانادا ، لهستان ، ژاپن ، هلند ، بلغارستان ، قزاقستان ، شیلی ، قطر ، آلمان ، روسیه ، استرالیا ، چک ، عراق ، ارمنستان ، رومانی ، ایتالیا و ترکمنستان است .

وی یاد آور شد : یکی از فعالیت های واحد قرنطینه این مدیریت ؛ نظارت بر حسن اجرای دقیق استانداردها و ضوابط بین المللی در زمینه بهداشت و قرنطینه گیاهی و حفظ جایگاه استان در عرصه تجارت بین المللی محصولات و فرآورده های کشاوری است .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار