تابناک / مبلغ بودجه‌ شهرداری رشت برای سال ۹۹ حدود ۸۷۵ میلیارد تومان مصوب شد که ۲۰ درصد نسبت به سال ۹۸ افزایش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۸۱۶۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵ 23 January 2020

تابناک / مبلغ بودجه‌ شهرداری رشت برای سال ۹۹ حدود ۸۷۵ میلیارد تومان مصوب شد که ۲۰ درصد نسبت به سال ۹۸ افزایش نشان می‌دهد.

 

مبلغ بودجه‌ شهرداری رشت برای سال 99 حدود 875 میلیارد تومان پیش‌بینی شد که 20 درصد نسبت به سال 98 افزایش پیدا کرد و طبق قوانین امسال نحوه بودجه‌نویسی شهرداری‌ها مبتنی بر عملیات است.

رئیس شورای شهر رشت امشب در صد و بیست و‌ پنجین جلسه شورای شهر از آغاز پروژه اجرایی تراموا شهر رشت در 16 بهمن امسال خبر داد و اظهار داشت: عملیات اجرایی پروژه تراموای شهر رشت و همچنین پروژه پارک آبی به‌زودی آغاز می‌شود‌.

اسماعیل حاجی‌پور با اشاره به همدلی اعضای شورای شهر رشت برای پیشبرد اهداف گفت: با توجه‌ به مشکلات ناشی از سیل استان سیستان و بلوچستان که باعث ناراحتی مردم این استان شده وظیفه خود می‌دانیم که مبلغی به‌عنوان هدیه برای کمک به این مردم عزیز که آسیب دیدند اهدا کنیم از این رو مبلغ 50 میلیون تومان برای کمک به آنان در نظر گرفتیم.

 

وی با بیان اینکه کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر رشت از هیچ تلاشی برای کاهش مشکلات شهری دریغ نمی‌کنند ابراز داشت: طی جلسه‌ای که اخیراً با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور داشتیم تصمیمات خوبی برای برطرف کردن مشکلات رودخانه‌های شهر رشت گرفتیم.

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به اینکه احداث پروژه پارک آبی به عنوان بزرگترین پارک آبی کشور 18 اسفندماه امسال وارد فاز عملیاتی می‌شود خاطرنشان کرد: پرسنل و نیروهای فعال در این مجموعه نیز از بین جوانان و مردمان شهر رشت انتخاب می‌شوند.

حاجی‌پور با بیان اینکه تمامی پروانه‌های ساخت و ساز سال آینده به‌صورت الکترونیکی صادر می‌شوند گفت: در حال حاضر برنامه‌ها و اقدامات موثری برای برخورداری از شهر هوشمند در رشت پیش‌بینی شده که اجرای پروژه فیبر نوری و صدور پروانه‌های ساخت و ساز به‌صورت الکترونیکی از جمله این اقدامات هستند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که بودجه سال 99 شهرداری رشت کاملاً تحقق و جذب شود و شاهد افزایش بودجه شهرداری باشیم تا بتوانیم خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم و از پیگیری‌ها و تلاش همکارانم برای تحقق بودجه در مجموعه شهرداری رشت نیز تشکر می‌کنم.

احمد رمضانپور نرگسی عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به ایام دهه فجر اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب افراد بسیاری سال‌های سال در زندان‌های شاه زندانی بودند و بسیاری از این مجاهدان در همان زندان‌ها بر اثر شکنجه‌‌های طاقت‌فرسا به شهادت رسیدند تا ما امروز استقلال و آزادی داشته باشیم و دهه فجر را گرامی بداریم.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز در این جلسه ضمن تسلیت ایام فاطمیه(س) و ابراز همدردی با مردم سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امیدواریم که کمتر شاهد این‌گونه بلاهای طبیعی در کشورمان باشیم.

بهراد ذاکری با اشاره به مشکلات برخی نیروهای حجمی شهرداری رشت گفت: اخیراً اخبار ناگواری مربوط به عدم دریافت فیش حقوقی توسط نیروهای حجمی یا کم و کسری حقوق آنان و کار کردن بعضی از این افراد در مکان‌هایی که مسئولیت ندارند به گوش می‌رسد که نیازمند پیگیری جدی است.

وی نظارت و شفاف‌سازی را یکی از اصلی‌ترین وظایف شورا دانست و بیان کرد: امروز بسیاری از پاکبانان شهرمان در رنج و سختی هستند و تعدادی از آنان حتی خانه ندارند که باید وضعیت آنان بررسی و مطالبات و مشکلاتشان رسیدگی شود.

عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: حرکت و اقدامات موثر موجب جلوگیری از کاهش اعتماد عمومی و بدبینی می‌شود بنابراین باید کاری کنیم که اعتماد مردم نسبت به ما بیشتر شود.

ذاکری با بیان اینکه درآمد کنونی شهرداری رشت کفاف بسیاری از هزینه‌ها و بدهکاری‌های گذشته را نمی‌دهد افزود: اقداماتی همچون کاهش بروکراسی اداری و مبارزه با فساد به پول احتیاج ندارد اما متاسفانه دست‌هایی جلوی شفاف‌سازی را در این شهر می‌گیرد‌.

شهردار رشت نیز در این جلسه ضمن قدردانی از کسانی که برای راه‌اندازی خط ریلی تراموا در شهر رشت تلاش کردند اظهار داشت: خط ریلی تراموا گام بزرگی برای توسعه شهر رشت است. ناصر

حاج‌محمدی با اشاره به مبلغ بودجه شهرداری رشت در سال 99 خاطرنشان کرد: مبلغ بودجه‌ شهرداری رشت برای سال 99 حدود 875 میلیارد تومان است که 20 درصد نسبت به سال 98 افزایش پیدا کرد و طبق قوانین امسال نحوه بودجه‌نویسی شهرداری‌ها مبتنی بر عملیات است.

وی افزود: سهم بودجه هزینه‌ای شهرداری رشت حدود 43 درصد، سهم بودجه تملک دارایی سرمایه‌ای حدود 55 درصد و سهم تملک دارایی مالی 2 درصد در نظر گرفته شد همچنین پیشنهادات سرمایه‌گذاری و تامین منابع مالی پروژه‌ها به صورت جداگانه به‌ همراه لایحه بودجه پیش‌بینی شد.

شهردار رشت بیان کرد: طبق قوانین کلمه سازمان از مجموعه‌ها و سازمان‌های تابعه شهرداری رشت حذف و نامشان عوض می‌شود و برخی سازمان‌ها تبدیل به یک واحد اداری می‌شوند و به‌طور کلی سازمان‌های تابعه شهرداری رشت با عنوان موسسه و شرکت تلقی می‌شوند که با توجه به قانون تا پایان امسال این اقدامات باید انجام شود.

حاج‌محمدی با بیان اینکه 43 درصد اعتبارات شهرداری رشت هزینه‌ای است افزود: در حال حاضر حقوق پرسنل رسمی و قراردادی شهرداری حدود 200 میلیارد تومان و حقوق پرسنل حجمی، رفت و روب، فضای سبز، نیروهای خدماتی، امامان جماعت، نگهبانان، رانندگان و سایر پرسنل غیرپیمان حدود 70 میلیارد تومان است که 33 میلیارد تومان در اختیار سازمان سیما و‌ منظر شهری قرار می‌گیرد.

وی گفت: درآمد شهرداری رشت به 4 بخش تبدیل شده است که مبلغ درآمد عمومی حدود 687 میلیارد تومان است و درآمد ناشی از واگذاری سرمایه‌ای و املاک معقول و غیرمعقول چیزی حدود 97 میلیارد و 500 میلیون تومان است.

شهردار رشت‌ افزود: درآمد واگذاری دارایی‌های مالی 40 میلیارد تومان و 20 میلیارد تومان اوراق مشارکت و درآمد حاصل از شرکت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز 419 میلیارد تومان به‌صورت غیرنقد و 77 میلیارد تومان نیز به‌صورت نقد پیش‌بینی شد.

حاج‌محمدی با بیان اینکه تمرکز جدی برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام شهر رشت داریم خاطرنشان کرد: درحال حاضر 7 درصد پروژه جدید داریم اما مجموع پروژه‌ها در کل مناطق شهرداری‌ها 263 مورد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار