نخست‌وزیر جدید لبنان وعده داده است که برای تحقق مطالبات تظاهرکنندگان هر کاری انجام خواهد داد، اما خشم لبنانی‌ها در خیابان‌ها همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۸۱۶۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴ 23 January 2020

به گزارش تابناک سمنان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، به رغم وعده‌های نخست‌وزیر جدید لبنان و تشکیل کابینه، خشم معترضان لبنانی همچنان در خیابان‌ها مشهود است.

حسان دیاب، نخست‌وزیر لبنان با اعضای دولت خود که به تازگی معرفی شدند، تشکیل جلسه داد. شش تن از اعضای دولت دیاب زن هستند. اکثر این وزراء در دنیای سیاست چهره‌های مطرحی نیستند. اما آن‌ها قرار است پاسخگوی مطالبات معترضانی باشند که از سه ماه پیش در خیابان‌ها تظاهرات می‌کنند.

تشکیل دولت جدید در لبنان هم آتش خشم معترضان را خاموش نکرده است

اعضای دولت جدید لبنان

هفدهم ماه اکتبر دولت تصمیم خود را برای وضع مالیات جدید اعلام کرد. این تصمیم جنجال به دنبال داشت. دولت قصد داشت بر برنامه‌های اینترنتی ارتباطی مثل واتساپ مالیات وضع کند. لبنانی‌ها که قبل از این تصمیم هم در اعتراض به اوضاع اقتصادی در خیابان‌ها تظاهرات می‌کردند، برای اعتراض به این تصمیم به طور گسترده‌ای وارد عمل شدند. عصر همان روز دولت طرح وضع مالیات را کنار گذاشت. اما دیر بود، اعتراضات آغاز شده بود. 

 بیستم اکتبر سال ۲۰۱۹، سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان برای خاموش کردن آشوب وارد عمل شد و طرحی را برای مبارزه با فساد و فقر اعلام کرد. اما این اقدام خشم مردم را کاهش نداد. حریری ۸ روز بعد، در بیست و نهم اکتبر از سمت خود استعفا کرد. سعد حریری گفت: امروز من این مسئله را پنهان نمی‌کنم: من به بن بست رسیده‌ام. فکر می‌کنم برای مقابله با بحران به یک شوک الکتریکی نیازمندیم.

نوزدهم دسامبر حسان دیاب چهره دانشگاهی ۶۱ ساله به عنوان نخست وزیر جدید معرفی شد. تظاهرکنندگان با این انتخاب و به دلیل حضور وی در دولت قبلی مخالفت کردند. یک ماه بعد، حسان دیاب برای تشکیل دولت، حمایت‌های لازم را به دست آورد و دولتی متشکل از ۲۰ عضو را معرفی کرد. حسان دیاب وعده داده است که برای تحقق مطالبات تظاهرکنندگان هر کاری انجام خواهد داد. اما خشم لبنانی‌ها در خیابان‌ها همچنان ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار