مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر قزوین در مصاحبه با تابناک:
مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر قزوین در مصاحبه با تابناک قزوین از مشکلات بازار قزوین گفت
کد خبر: ۸۱۶۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ 23 January 2020

85 درصد از مشکلات بازار کهن شهر قزوین ارتباطی به شهرداری ندارد
مجتبی

منتظری، مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر قزوین پیرو مشکلات بازار قزوین که در بخش کش‌تاب تابناک قزوین عنوان شد، طی مصاحبه ای با خبرنگار تابناک دراین‌باره بیان کرد: سازمان آتش نشانی در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات عمده به وجود آمده در بازار، بررسی و پیشگیری از وقایع احتمالی، اقدام به عقد قرارداد با مشاور به منظور احصاء مشکلات بازار نموده است.

منتظري اظهار كرد: مشاوران بعد از بررسی های  به عمل آمده  به 15 مشکل اساسی بازار اشاره کردند که از جمله آنها میتوان به؛ سیستم برق رسانی، گازرسانی، انبار ضایعات و ... اشاره کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: در ارتباط با موضوع آتش و احتمال حریق در بازار، اصلی ترین مشکل در حال حاضر عدم همکاری اهالی بازار با مسئولین است، به حدی که از دریافت کپسول های رایگان که قرار است هنگام وقوع احتمالی آتش های بزرگ و کوچک به آنها یاری برساند، خودداری می‌کنند.

منتظری  همچنین با اشاره به آتشسوزی های اخیر گفت: بر اساس تحقیقات به عمل امده 4 مورد آتش سوزی اخير در بازار به صورت عمدي و به دلیل خصومت های شخصی  در نیمه شب رخ داده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر قزوین با عنایت به تجربیات و تحقیقات میدانی سازمان آتش نشانی در کنار اینکه سایر سازمان های مسئول، به خصوص ادارات گاز، برق و البته میراث فرهنگی  باید به وظایف خود در راستای حل مشکلات بازار عمل نمایند، پيشنهاد داد؛ استقرار ایستگاه نگهبانی در بازار با حداکثر 4 نگهبان به منظور اعلام حریق ها به سازمان آتش نشانی و نگهبانی از مغازه ها و ساماندهی آنها در شب میتواند درصد پيشگيري از اتفاقات ناگوار خصوصا حریق در بازار را بسیار کاهش داده و يا در حداقل زمان ممكن بعد از رخ دادن رسيدگي و ختم به خير نماید.

منتظری تاکید کرد: امید است در آینده با نگاه ویژه مدیران ارشد استان  و مدیران بحران کشور یک راه اجرایی  و عملی در خصوص مشکل بازار ارائه کرد تا خدای نکرده شاهد اتفاق های تلخی  مشابه حریق در پلاسکو یا بازار تبریز نباشیم.

وی در پایان بیان کرد: در همین راستا سازمان آتش نشانی آمادگی دارد با تمام توان اجرائی و تجربیات میدانی خود در خدمت پیشگیری وحل مشکلات بازار کهن شهر قزوین باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار