قاسمی همچنین از اصلاح و شناسنامه دار کردن دو میلیون اصله نهال بادام، گل محمدی، انجیر، انگور و گیاهان دارویی خبر داد و گفت: در حال حاضر فارس استان دوم کشور پس از آذربایجان غربی در تولید نهال است.
کد خبر: ۸۱۷۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳ 25 January 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:محمدمهدی قاسمی شنبه ٥ بهمن در ستاد اقتصاد مقاومتی فارس با اشاره به برش استانی تعریف شده برای پروژه‌های ملی اقتصاد مقاومتی و سهم فارس از این برش، گفت: در توسعه کشت و فرآوری گیاهان دارویی، فارس با ١٤٣ درصد رشد پیشگام است و منطبق با سند راهبردی توسعه کشت زعفران، گل محمدی و شیرین بیان را در اولویت برنامه‌ها دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از نقشه راه تحقیقاتی گیاهان دارویی در استان سخن گفت و اضافه کرد: توسعه گیاهان دارویی باید همراه با فرآوری و استقرار صنایع تبدیلی باشد.

او تاکید کرد: در حال حاضر استان فارس در حوزه کشت گیاهان دارویی از برنامه پیش‌بینی شده جلوتر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: در بحث تامین داخلی نهاده‌ها نیز تولید نهال اصلاح شده توسط بخش خصوصی استان دنبال شده و در همین راستا ٤٠ نهالستان مجوز دار با تولید ٥.٥ میلیون تن اصله نهال ٩٤ درصد برنامه را محقق کرده است.

قاسمی همچنین از اصلاح و شناسنامه دار کردن دو میلیون اصله نهال بادام، گل محمدی، انجیر، انگور و گیاهان دارویی خبر داد و گفت: در حال حاضر فارس استان دوم کشور پس از آذربایجان غربی در تولید نهال است.

او عنوان کرد: بخشی از تولیدات نهال استان فارس به کشورهای عراق و گرجستان صادر می‌شود.

مدیرعامل سازمان آب منطقه‌ای فارس نیز در این جلسه با اشاره به پر کردن یکهزار و ٦٦٨ حلقه چاه غیرمجاز در استان در راستای سند راهبردی تعطیلی چاههای غیرمجاز، گفت: ٦ درصد چاههای غیرمجاز کشور در این استان وجود دارد که تاکنون از هدفگذاری پر کردن چاههای غیرمجاز در استان به تعداد یکهزار و ٤٢٥ مورد، یکهزار و ٦٨ مورد آن محقق شده است.

حمیدرضا دهقانی عنوان کرد: یکهزار و ٣٠ چاه مجاز نیز مجهز به ابزار هوشمند شده است.

مدیرکل ورزش وجوانان فارس نیز در این جلسه با اشاره به پروژه‌های قابل واگذاری حوزه ورزش در استان، با بیان اینکه ۱۰ پروژه ورزشی با روش واگذاری BOT و ROT در دستور کار این اداره کل در سال ۹۸ قرار گرفته است، گفت: پروژه‌های موضوع ماده ۷ که شامل استخر سرپوشیده، مهمانسراها، سالن‌های ورزشی، زمین کارکور، زمین‌های چمن مصنوعی می‌شود.

حیدرعلی کامیاب عنوان کرد: با واگذاری این پروژه‌ها سرجمع۱۲ میلیارد تومان صرفه جویی در اعتبارات استانی انجام شده و هزینه کردها، آورده بخش خصوصی خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه استان فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه ۷۷ پروژه ملی دارای برش استانی اقتصاد مقاومتی تعریف شده است، گفت: در استان سهم دستگاه‌ها برای پروژه‌های ملی تعریف شده و واگذاری پروژه‌های تملک دارایی سرمایه‌ای به بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است.

حسن نوروزی با بیان اینکه برخی از پروژه‌های پیشنهادی اقتصاد مقاومتی دستگاه‌های سال ۹۹ از سوی برخی دستگاه‌ها ارائه نشده است، گفت: علی‌رغم گذشت ۱۰ روز از پایان اعلام پروژه‌ها به دنبال راهکارهایی برای قرار دادن این پیشنهادات در سهم سال ۹۹ هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار