استاد دانشگاه و جامعه‌شناس در خصوص شهر صدرا نیز بیان کرد: صدرا معضلی در فارس است زیرا در شاخص‌های اجتماعی صدرا دارای ٢١ درصد بیکاری و بالاترین نرخ باسوادی در استان فارس بوده و ۵٩ درصد از ساکنین صدرا نیز مستأجر اند.
کد خبر: ۸۱۷۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴ 25 January 2020

تابناک فارس به نقل از مهر: اردشیر گراوند شنبه در اتاق بازرگانی شیراز بیان کرد: افزایش مستأجران، افزایش افراد با سواد در و جامعه رشد جمعیت افزایش دهنده معضل‌های اجتماعی است.

وی در خصوص شهر صدرا نیز بیان کرد: صدرا معضلی در فارس است زیرا در شاخص‌های اجتماعی صدرا دارای ٢١ درصد بیکاری و بالاترین نرخ باسوادی در استان فارس بوده و ۵٩ درصد از ساکنین صدرا نیز مستأجر اند.

گراوند در خصوص کنترل اجتماعی در استان فارس به خصوص شیراز بیان کرد: در بررسی آماری متولدین شهری شاهد هستیم که تنها ١۶ نفر از ساکنین صدرا در این شهر متولد شده‌اند و ۵٩ درصد ساکنین شیراز نیز متولد این شهر اند و ۴٠ درصد از ساکنین شیراز مهاجر بوده‌اند که از این افراد مهاجر ٢٨ درصد افراد از روستا به شهر مهاجرت کرده‌اند.

این جامعه شناس تاکید کرد: محیط زیست، بانک مرکزی و تأمین اجتماعی تا زمانی که در اختیار دولت است نمی‌توان انتظار داشت که فعالیت مناسبی در جامعه شکل گیرد از این اگر دغدغه مند معضل‌های اجتماعی هستیم باید تجدید نظر در این حوزه روی دهد.

گراوند افزود: رشد فعالیت‌های اجتماعی در جامعه همراه با مسئولیت است و اگر این رشد در جامعه رخ دهد مسئولیت اجتماعی افراد نیز پس از این موضوع افزایش خواهد یابد

وی در خصوص پیوست اجتماعی نیز متذکر شد: وجود پیوست اجتماعی در فعالیت‌های اجتماعی لازم الاجرا است و باید در تمامی فعالیت‌ها پیوست اجتماعی وجود داشته باشد و شهرداری شیراز نیز باید در تمامی فعالیت‌های عمرانی خود به دنبال ایجاد پیوست اجتماعی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار