میثم قیاسی از دامداران خواست ضمن همکاری و تعامل با اکیپ‌های دامپزشکی، نکات بهداشتی رعایت کنند چراکه این همراهی نقش موثری در جلوگیری از بروز و شیوع بیماری‌های دامی دارد.
کد خبر: ۸۱۷۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶ 26 January 2020
رئیس اداره دامپزشکی تویسرکان از از انجام ۶۴۰ هزار و ۸۴۰ نوبت سر واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین در ۹ ماهه امسال در شهرستان خبر داد.

به گزارش فارس، قیاسی با اشاره به انجام ۶۴۰ هزار و ۸۴۰ نوبت سر واکسیناسیون دام در ۹ ماهه امسال اظهار کرد: واکسیناسیون‌ها بین ۲۶۲ هزار و ۲۶۲ نوبت سر گوسفند و بز، ۱۳ هزار و ۳۱۳ نوبت سر گاو و گوساله و یک‌هزار و ۲۶۵ قلاده سگ خانگی و گله با بهره‌گیری از اکیپ‌های مایه‌کوبی بخش خصوصی و دولتی انجام شده است.

وی آمار عملیات انجام گرفته در دام سبک «گوسفند و بز» را شامل واکسیناسیون ۲۳۱ هزار و ۳۵۰ راس دام علیه بیماری گوسفندی، ۶۲ هزار و ۵۷۷ راس علیه بیماری تب مالت، ۴۸ هزار و ۹۷۱ راس علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، ۸۶ هزار و ۶۱۸ راس علیه بیماری تب برفکی، ۶۱ هزار و ۴۰۰ راس علیه بیماری قانقاریای عفونی کبد، ۱۲۲ هزار و ۴۴۶ راس علیه بیماری آنتروتوکسمی و ۱۳ هزار و ۲۰۰ راس علیه بیماری آگالاکسی عنوان کرد.

رئیس اداره دامپزشکی تویسرکان درباره آمار عملیات واکسیناسیون دام سنگین بیان کرد: واکسیناسیون ۷ هزار و ۹۸۶ راس علیه بیماری تب برفکی، ۳ هزار و ۷۵۴ راس علیه بیماری تب مالت و یک‌هزار و ۵۷۳ راس علیه بیماری لمپی اسکین انجام شده است.

وی با اشاره به واکسینه یک‌هزار و ۲۶۵ راس سگ خانگی و گله علیه بیماری هاری افزود: مجموع آمار واکسیناسیون علیه بیماری‌های در قالب فاز‌های واکسیناسیون بخش دولتی و آمار‌ها توسط مرکز مایه‌کوبی بخش خصوصی انجام شده است.

قیاسی از دامداران خواست ضمن همکاری و تعامل با اکیپ‌های دامپزشکی، نکات بهداشتی رعایت کنند چراکه این همراهی نقش موثری در جلوگیری از بروز و شیوع بیماری‌های دامی دارد.

وی از ضبط و معدوم‌سازی بیش از سه تن مواد فاسد و غیر قابل مصرف در تویسرکان خبر داد و گفت: طی بازرسی دوره‌ای و سرزده کارشناسان در یک ماه اخیر از مراکز عرضه مواد خامی ۱۰۳ کیلوگرم گوشت مرغ، ماهی و آلایش مرغی و دامی به خاطر انقضای تاریخ مصرف و عرضه غیر بهداشتی معدوم شد.

رئیس دامپزشکی تویسرکان با تاکید بر اینکه کارشناسان ما با نظارت مستمر بر مراکز تولید، توزیع و عرضه مواد خام در راستای تحقق سلامت جامعه تلاش می‌کنند تاکید کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را اطلاع‌رسانی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار