یادتان نرود اینجا شهرماست. سرزمین هفت هزار شهید دفاع مقدس و هفت هزار سال تمدن بشری. کاش یک لحظه خودتان را جای پدر، مادر، کودک یا همسری می‌گذاشتید که عزیزترین عزیزش را به اعتبار برنامه‌های غلط از دست داد.
کد خبر: ۸۱۸۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۵ 31 January 2020

«تابناک کرمان»، منصور ایران پور؛ گفته می‌شود برنامه‌ریزی‌های روز تشییع جنازه حاج قاسم در کرمان که به یک فاجعه انسانی تبدیل گردید، کاری بر مبنای خرد جمعی بوده و کسی مقصر نیست. ما کرمونی‌ها با شنیدن این خبرها شرمنده بزرگوارانی شدیم که مراسم سردار دلها را به سلامت و در شأن همشهری‌های حاج قاسم برنامه‌ریزی نمودند و اتفاقی نیفتاد. حالا کشته شدن ۶۲ نفر انسان و انواع مجروحیت مردم در زیر دست و پای یکدیگر و بر هم خوردن مراسم تشییع جنازه و بازی کردن با اعتقادات مردم در مالیدن پارچه‌های نذریشان به بدنه تریلی بدون تابوت و نادیده گرفتن کرامت انسانی، هیچ کدام قابل دیدن نبودند.

دفاع جانبدارانه از کمیته تشییع حاج قاسم

ما هم با این گزارش سعی می‌کنیم هر آنچه را آنروز دیدیم به فراموشی بسپاریم. اصلاً ما مردم این شهر از روزی به ندیدن خو گرفتیم که آقا محمدخان قاجار کورمان کرد یا نادرشاه با سرهایمان مناره ساخت یا ۲۵۰ سال دوران استبداد قاجاری و پهلوی بلایی به سرمان آورد که دهانمان دوخته شد و چشمانمان کور گردید. از ما گذشت اما فکری به حال تاریخ بکنید که آیندگان خواهند گفت چنین اتفاق وحشتناکی افتاد و آب از آب تکان نخورد. بیچاره آنانی که صبح برای تشییع جنازه سردار به گمان برنامه‌ریزی‌های مسئولانه از خانه خارج شدند و شب خودشان جنازه بودند. برای ما کرمانیان در طول هزار سال اخیر پیدا کردن مقصر هیچگاه اهمیت نداشته. الان هم مهم نیست که برخی تقصیر را به گردن بگیرید یا به گردن دیگران و مردم بیندازید. دلمان می‌سوزد وقتی می‌گویید همه چیز خوب بوده و کسی مقصر نیست. یادتان نرود اینجا شهرماست. سرزمین هفت هزار شهید دفاع مقدس و هفت هزار سال تمدن بشری. کاش یک لحظه خودتان را جای پدر، مادر، کودک یا همسری می‌گذاشتید که عزیزترین عزیزش را به اعتبار برنامه‌های غلط از دست داد. برای ما مردم چنین استنباط شده که برنامه‌ریزان و مسئولان شهرمان از مسئولیت پذیری فرار می‌کنند و مثل ما مردم پاسخگوی اعمالشان نیستند و اتفاقی هم برایشان نمی‌افتد. سکوت یا صحبت‌هایی که ما از روز بعد از رسیدن جنازه مطهر حاج قاسم به کرمان از سوی برنامه ریزان بزرگوار شاهدش هستیم نشان دهنده فرار از مسئولیت پذیری است. انصافتان کجاست؟ پیرو واقعی ولایت باشید و کار خودتان را به گردن نظام نیندازید. شما چه بخواهید و چه نخواهید این حادثه ثبت تاریخ شد و دل کرمانی از این همه فرار از مسئولیت درد گرفته و شده است غمی بر روی هزاران ندیدن‌های دیگری که در این شهر بیداد می‌کنند. می‌گوییم میراث فرهنگی را خراب نکنید آن را می‌فروشند. می‌گوییم با دو چشمان خودمان دیده‌ایم زمین‌های پرآب ملی و قنات‌های اصلی و دولتی آب کرمان را در پناه سازمان‌های مسئول تبدیل به باغ‌ها و ویلاهای خصوصی کرده‌اند، می‌گویند به نظرتان رسیده. می‌گوییم پارتی بازی بیداد می‌کند و مردم کرمان از این وضع ناراضی هستند می‌گویند اشاعه کذب می‌کنید. یعنی همچنان بنشینیم و تماشاگر باشیم. چشم بخاطر شما می‌گوییم همه چیز عالی بود و اشکال از ماست که بد میبینیم. خدا کند خوشحال شده باشید، ای مسئولانی که نمی‌خواهید مثل حاج قاسم باشید.

انتهای پیام/*

برچسب ها: منصور ایران پور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار