تابناک / شهردار رشت در دیدار با مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان و برخی از مدیران روزنامه های استان، از آنها خواست تا با پرداختن به وعده های داده شده مدیران شهری، سطح مطالبه گری افراد جامعه و زمینه ارائه خدمات اجتماعی را افزایش دهند.
کد خبر: ۸۲۰۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴ 07 February 2020
 
  تابناک / شهردار رشت در دیدار با مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان و برخی از مدیران روزنامه های استان، از آنها خواست تا با پرداختن به وعده های داده شده مدیران شهری، سطح مطالبه گری افراد جامعه و زمینه ارائه خدمات اجتماعی را افزایش دهند.
 
 

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، دکتر ناصر حاج محمدی در این نشست که با حضور دکتر احمد رمضانپور، محمدحسن علیپور و علیرضا قانع برگزار شد، تاکید کرد: مطبوعاتی ها باید برای اینکه به وظایف خود خوب عمل کنند به جریانات سیاسی روز، دقیقاً مسلط باشند.

وی خاطر نشان کرد: اگر مطبوعات می خواهند در توسعه شهری موثر و مفید باشند باید حرف دل مردم را به مسئولان انتقال دهند و نقطه نظرات مسئولان را هم به سمع و نظر مردم برسانند.

شهردار رشت سپس افزود: فعالیت درست و اصولی رسانه ها نه تنها سبب گریز سرمایه گذار و سرمایه از شهر نمی شود بلکه می تواند عاملی برای جذب سرمایه به شهر با نشان دادن توانمندیهای شهر و وحدت و هماهنگی مسوولان شهری، باشد.

دکتر حاج محمدی در زمینه جذب سرمایه به شهر، حضور و فعالیت سرمایه های انسانی و مدیریتی را نیز محصول نوع نگاه رسانه ها نیز دانست و گفت: اگر ما می خواهیم از وجود سرمایه های کاربلد انسانی در شهر بهره مند شویم، راهش این نیست که زمینه های دلزدگی و کدورت را ایجاد و ترویج کنیم.

وی در پایان از همکاری و همراهی رسانه های گروهی با مجموعه مدیریت شهری نیز قدردانی کرد و گفت: مدیران شهری از هر گونه نقد و انتقاد سالم بهره استقبال می کنند اما باید دانست که مرزی معنادار بین نقد و تخریب نیز وجود دارد.

در ابتدای این نشست هم کریم خورسندی به عنوان مدیر عامل خانه مطبوعات استان گیلان با بیان آماری گذرا از وضعیت مطبوعات استان گفت: گیلان با داشتن ۱۰ روزنامه، ۵۴ هفته نامه، ۱۵۰ نشریه دو هفته نامه، دوماهنامه، فصلنامه تخصصی از استانهای پیشرو مطبوعات کشور است.

وی افزود: این استان ۱۷۶ پایگاه خبری دارای مجوز دارد که همه اینها ظرفیت فراوان گیلان در زمینه فعالیتهای رسانه ای را نشان می دهد.

خورسندی گفت: در شرایط اقتصادی موجود رسانه های گیلان با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند و با تنگناهای بسیاری روبه رو هستند.

علیرضا قانع هم در سخنانی با اشاره به همکاری موثر و مفید رسانه های گروهی استان با مدیریت شهری گفت: مطبوعاتی های شناسنامه دار گیلان و همینطور پایگاه های خبری مجوزدار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراهی ویژه معناداری با شهرداری رشت دارند.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت همچنین تاکید کرد: در کمتر مطبوعه یا رسانه ای در استان می بینیم که رد پای مطالب، خبرها، گزارشها یا تحلیلهای مرتبط با شهرداری و مدیریت شهر رشت وجود نداشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: تعداد مطالبی که با قصد و غرض مشخص، به دور از انصاف و با فاصله گرفتن از اهداف حرفه ای مطبوعات که با هدف تخریب در رسانه های استان درج می شود، بسیار اندک است و اهداف نویسندگان اینگونه مطالب هم به سادگی قابل درک و فهم بوده و خوانندگان آگاه به خوبی فرق تحلیل و نقد را از تخریب در می یابند.

سپس محمدکاظم شکوهی راد مدیر مسئول روزنامه گیلان امروز، ابراهیم بهمنی جلالی مدیر مسئول روزنامه نسیم و حسن جعفری سردبیر روزنامه آوای شمال نظرات خود را درباره چگونگی ارتباط روزنامه ها با شورا و شهرداری مطرح کردند و در پایان هم‌ دکتر احمد رمضانپور و محمدحسن علیپور هم به بیان نظراتشان پرداختند.

 

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر رشت گفت: مطبوعات پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت هستند. مردم انتظار دارند مطبوعات مسائل و مشکلات آنها را مطرح کنند و مدیران هم تلاش می کنند از این ابزار برای ایجاد ارتباط با مردم بهره ببرند.

دکتر رمضانپور گفت: خانه مطبوعات به عنوان یک تشکل قانونی مطبوعاتی می تواند بهترین نقش را در شکل گیری فضای سالم مطبوعاتی از طریق

آموزش دست اندرکاران مطبوعات ایفا کند.

وی تاکید کرد: نقش خانه مطبوعات در توسعه مطبوعاتی که قطعاً به توسعه شهر هم کمک می کند، انکار ناپذیر است.

محمدحسن علیپور هم گفت: امروز شهرمان بیش از هر زمان دیگر نیازمند آرامش است و این آرامش را رسانه ها به شهر هدیه می کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر رشت افزود: رسانه ها بایستی از تخریب بپرهیزند و در جهت توسعه و عمران شهر گام بردارند.

وی ادامه داد: رسانه های گروهی اگر به وظایف خود عمل کنند می توانند خیلی کمک حال مدیران شهری باشند.

 
 
 
 
 
 
 
 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار