مدیرکل دامپزشکی استان ایلام:
مدیرکل دامپزشکی استان ایلام از اقدامات مناسب دستگاه‌های مربوطه برای جلوگیری از قاچاق دام در استان خبر داد و گفت: جمعیت دام سبک ایلام 300 هزار رأس افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۲۱۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰ 08 February 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ وهاب پیرانی مدیرکل دامپزشکی استان ایلام اظهار کرد: با توجه به فعالیت شدید دلالان و قاچاقچیان دام در سال گذشته، در سال‌جاری با برنامه ریزی و هماهنگی، اقدامات مناسبی توسط دستگاه‌های نظامی، امنیتی، انتظامی، سیاسی و قضایی در راستای مقابله با قاچاق دام و خروج بدون مجوز دام از استان انجام شد.

وی افزود: در سال‌جاری حدود ۳۱ هزار رأس دام سبک در استان به‌منظور جلوگیری از قاچاق دام، پلاک گذاری و هویت‌دار شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام تصریح کرد: پوشش واکسیناسیون جمعیت دامی استان برعلیه بیماری واگیردار نزدیک ۲۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه دام مولد سرمایه ژنتیکی دامی استان به شمار می‌رود اظهار کرد: ممنوعیتی برای خروج دام از استان وجود ندارد اما با قاچاق دام مقابله جدی می‌شود تا سرمایه دام مولد حفظ شود و از خروج غیرقانونی آن جلوگیری شود.

پیرانی عنوان کرد: پوشش واکسیناسیون جمعیت دامی استان برعلیه بیماری واگیردار دامی در سال‌جاری افزایش یافته و این امر مهم منجر به افزایش تولید، سلامت دام و تأمین امنیت غذایی جامعه می‌شود.

وی اضافه کرد: باوجود همه تحریم‌های دارویی، وارداتی بودن برخی از واکسن‌ها و مواد اولیه واکسن‌ها، دامپزشکی استان امسال نسبت به سال گذشته در حوزه تأمین واکسن از وضعیت بهتری برخوردار بوده است.

به گفته پیرانی، جمعیت دام سبک استان در حال حاضر نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 300 هزار رأس افزایش داشته است./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار