معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین : طی ۹ ماهه سال جاری تعداد مراکز نیکوکاری ۵۰ درصد رشد داشته و از ۲۵ مرکز به ۳۶ مرکز افزایش یافته است
کد خبر: ۸۲۱۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ 10 February 2020

به گزارش تابناک قزوین،شهر ضیاء آباد در مسجد فاطمه زهرا (س) بیان کرد:کمک به نیازمندان را نباید یک کار مستحبی، تشریفاتی و یا منوط به علاقه و برخی مسائل دانست.

وی ادامه داد: وقتی قرار است زکات دهیم و اولویت مصرف آن برای محرومان است، وقتی خمس می دهیم و بخشی از آن برای محرومان و نیازمندان است و یا وقتی صدقه برای محرومان و نیازمندان است یعنی ادای همه این اعمال انجام تکلیف است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: قرآن کریم در آیه ۲۴ سوره معارج و ۱۹ ذاریات می فرماید در اموال شما حقی معلوم برای سائل و محروم قرار داده شده است، وقتی خداوند سبحان به روشنی در اموال ما چنین حقی قرار داده است، اگر به محرومان کمک نکنیم در واقع به تکلیف و وظیفه شرعی و انسانی خود عمل نکرده ایم.

وی اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکنون با استفاده از روش ها و شیوه های مختلف تلاش کرده است تا فرهنگ عمل به این دستور الهی را در جامعه اجرایی کند بدین معنا که رابط بین فقرا و اغنیاء باشد.

فرهادی خاطرنشان کرد:با توجه به گستردگی جامعه و لزوم توسعه فعالیت ها بدون افزایش تجهیزات و پرسنل اداری، تأسیس مراکز نیکوکاری با محوریت محله ها و مناطق در دستور کار کمیته امداد امام (ره) قرار گرفته است.

وی اعلام کرد:طی ۹ ماهه سال جاری تعداد مراکز نیکوکاری از ۲۵ مرکز به ۳۶ مرکز افزایش یافته است که به معنای رشد ۵۰ درصدی در ایجاد و تأسیس این مراکز است.

معاون توسعه مشارکت های‌مردمی‌کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: مرکز نیکوکاری به هیچ عنوان نمایندگی و یا دفتر کمیته امداد امام (ره) نیست بلکه یک مرکز مردمی است که از تجربیات و حمایت های کمیته امداد بهره مند است ولی اداره آن توسط توسط اعضای هیئت امنایی است که متشکل از افراد معتمد محلی است.

وی عنوان کرد:مرکز نیکوکاری تأسیس می شود تا تلاش های پراکنده را در یک محله و منطقه، متحد و متمرکز کند تا با چنین رویکردی کمک به نیازمندان در هر منطقه ای متوازن و عادلانه باشدو از طرفی از خرد و توان جمعی برای کمک و جمع آوری کمک استفاده شود.

فرهادی یادآورشد:براساس برنامه ریزی انجام شده مراکز نیکوکاری به مرور و با افزایش فعالیت ها دارای توانایی هایی شده، در نتیجه با توانمندی این مراکز درگام نخست‌جمع آوری صندوق های صدقه به آنها واگذار می شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار