اینبار با بروز انشقاق در اردوگاه موحد (جدا شدن هاشمی از موحد) یک فرصت بسیار مهم را در اختیار اصلاحات قرار داده است تا یکبار برای همیشه این جریان سوء استفاده کننده از جریان اصولگرا را از میدان رقابت سیاسی بیرون کرده و اخلاق و رقابت سالم را به عرصه سیاسی کهگیلویه بازگرداند!
کد خبر: ۸۲۲۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴ 12 February 2020

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، تحلیل سیاسی ، خبر تایید صلاحیت یکی از کاندیداهای اصلاحات حوزه انتخابیه کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در ظاهر کمی دیر اعلام شد اما اعلام شد!
این دیر اعلام شدن را عده ای به پشت پرده هایی در سیاسی کاری و نفوذ برخی اصولگرایان در شورای نگهبان ربط می دهند که تایید آن کار سختی است و البته در این موقع پرداختن به آن هیچ سودی هم ندارد اما نکته ای در مورد جریان اصلاحات وجود دارد که دیر اعلام شدن تایید صلاحیت رضا دهبانی پور به عنوان کاندیدای اصلاح طلبان کهگیلویه را می تواند بی اثر کند و آن هم وجود نیروهای جریانی است که اگر قرار بر به میدان آمدن و حمایت باشد یک روز هم کفایت جمع کردن آن ها می کند و در واقع هیچ نیازی به وقوع معجزه نیست!
جو سیاسی انتخاباتی این روزهای کهگیلویه متاثر از حضور دو قدرت غیر سیاسی و پر حاشیه یعنی سید محمد موحد و عدل هاشمی پور است دو نیرویی که در واقع سبد رای اصلی آن ها هم برگرفته از یک تفکر خاص و حداقل از جریان اصولگرایی است . تفکری که بیشتر در حلقه ای بسته اطراف این دو کاندیدا چمبره زده و با استفاده از پیاده هایی که چندان راهبرد منطقی برای تبلیغ کاندیدای خود ندارند بلکه اتوماتیک وار فقط به حریف حمله می کنند و بی اخلاقانه انواع و اقسام تهمت را نثار هم می کنند! تبلیغ می شود و متاسفانه نیروهای شاخصی هم که بین هر دو کاندیدا تغییر اردوگاه می دهند متهم می شوند به برآورده نشدن منافع شخصی شان! چیزی که عدل هاشمی پور هم در یکی از سخنرانی هایش به آن اشاره کرد و گفت " اطلاعات دقیق از اصلاح طلب، اصولگرا، نخبگان، روحانیت، خانواده شهداف جانبازان و آزادگان دارم و این چهار نفری که با من بودند امدند با تو (خطاب به موحد) عکس یادگاری گرفتند چون من منافع مردم را بر منافع شخصی آنها تشخیص دادم از من جدا شدند خدایا توشاهد باش همواره منافع عمویم را بر منافع فردی ترجیح دادم و می دهم." که البته در نظر بخشی از افکار عمومی هم چنین استدلالی در مورد برخی افراد که بین این دو کاندید در حال چرخش هستند  وجود دارد!
اما چرا اصلاح طلبان به معجزه نیاز ندارند و می توانند همانند سال های دور یک پای فینال باشند؟
واقعیت این است که در دوره دوازدهم مجلس و پس از گذشت بیش از یک سال رئیس جمهور تغییر خواهد کرد که از هم اکنون و با توجه به ضعف شدید و ناکارآمدی دولت روحانی احتمال موفقیت اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری آینده بسیار بعید است و اگر کاندید اصولگرای کهگیلویه خصوصا سید محمد موحد به مجلس راه یابد ( البته در چنین شرایطی احتمالا هیچ تفاوتی بین هاشمی و موحد نخواهد بود) شایسته ترین نیروهای اصلاحات هم کوچکترین شانسی برای استفاده از ظرفیتشان را نخواهند دید ! لذا پیوستن هر اصلاح طلبی به موحد و هاشمی به امید رسیدن به منافع سیاسی ، حماقت محض سیاسی خواهد بود!
معجزه ای قرار نیست صورت بگیرد! فقط نگاهی به آمار رای دوره ای که دو کاندید اصلاح طلب از سید محمد موحد شکست خوردند نشان می دهد که کاندید اصلاح طلبان می تواند فقط با صدور دو بیانیه رسمی از طرف منطقیان و لاهوتی و البته به میدان آوردن لیدرها ، امید را زنده کرده و این رقابت غیر اخلاقی دو چهره اصولگرا را به یک رقابت سالم و پر هیجان اصلاح طلبی و اصورگرایی تبدیل کند .
اینبار با بروز انشقاق در اردوگاه موحد (جدا شدن هاشمی از موحد) یک فرصت بسیار مهم را در اختیار اصلاحات قرار داده است تا یکبار برای همیشه این جریان سوء استفاده کننده از جریان اصولگرا را از میدان رقابت سیاسی بیرون کرده و اخلاق و رقابت سالم را به عرصه سیاسی کهگیلویه بازگرداند! و در دوره های آینده شاهد ایجاد رقابت سالم جریانی به جای رقابت های قومیتی و حاکمیت پول های کثیف باشیم.
کافی است یک فراخوان از طرف منطقیان و لاهوتی برای برگزاری یک نشست مشترک یا همایش اصلاحات صورت گیرد تا مشخص شود که می توان رقابت انتخاباتی در کهگیلویه را از این وضعیت اسفبار و بی ادبانه خارج کرد و به یک رقابت واقعی تبدیل کرد . پس جمله "نیاز به معجزه نیست" یک واقعیت است فقط کمی همت می خواهد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
تحلیلگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
خوب دقت کن سایت تابناک استان کهگیلویه و بویراحمد: افراد استقبال کننده امروز در بهمئی از آقای دهبانی پور طایفه و بستگان نزدیک آقای دهبانی پور بودند نه اصلاح طلبان بهمئی.تعداد زیادی از آنها فقط آمدند خوشحالی خود را به خاطر تایید صلاحیت ایشان به او اعلان کنند چون به هر حال بعد از آن همه خدمت به او بگویند صلاحیت نداری آبروی خودش و خانواده اش (آن هم محیط کوچکی مثل استان خودمان )در خطر است بعد تعدادی از نیروهای دیگر کاندیداها آمدند تا شاید در صورت کنار رفتن تعدادی از افرادی که هنوز رای آنها خاکستری است به طرف آن کاندید هدایت کنند و تعدادی از کارکنان ارشاد بودند که به نحوی برای قدرشناسی آمدند... بنابراین از اصلاح طلبان کلیدی بهمئی فقط یک نفر دیده می شود که او هم (هم طایفه ای) ایشان می باشد بنابراین اگر وضع بدین صورت پیش رود آقای دهبانی پور امشب تا فردا انصراف می دهد. (متاسفانه از یاسوج حتی فامیل های درجه یک ایشان هم ایشان را همراهی نکردند در سفر امروز به بهمئی و این کار خوبی نیست!!!!!!!!!!!!)
مرتضی مهنایی
|
-
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
آرا سردار هاشمی ۶۸۰۰۰وجناب موحد۶۱۰۰۰رای وجناب دهبانی ۱۵۰۰۰ و جناب نجات نیا ۶۰۰۰میباشد این حرف ماست و دردوم اسفند مشخص خواهد شد.
زنده باد کهگیلویه بزرگ و سردار سازندگی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار